Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.194
7.442
Ik dacht dat ze toen Graspop zouden doen?
Ze zouden het hele festival, de zondags dus, afsluiten van RW. Zou legendarisch geworden zijn
SOAD was geboekt in 2020 voor Werchter.
In 2021 hadden ze hun tour flink ingekort en waren ze in Juli niet meer in Europa, en volgens de geruchten zouden ze hierdoor op Graspop terecht komen.
Zal dus een beetje afwachten of ze weer een verkorte juni tour doen, of dat ze dit keer wel een maand in Europa blijven hangen.
Als ze uberhaupt touren natuurlijk.
 

DrTim0n

Playlistbediener
5 jun 2021
23
6
Ik gok dat we dan ook niet iets heel spannends gaan krijgen als vervanger, de meeste donderdagtickets zullen ook wel verkocht zijn lijkt me
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.174
1.637
Ik gok dat we dan ook niet iets heel spannends gaan krijgen als vervanger, de meeste donderdagtickets zullen ook wel verkocht zijn lijkt me

Je moet als festival niet enkel aan je huidige ticketverkoop denken, maar ook op langere termijn.

Zelfs al is het uitverkocht, dan nog lijkt me dat ze beter moeite doen om een solide vervanging te boeken, kwestie van de goede reputatie te behouden en ook volgende jaren die tickethouders te overtuigen. Als ze zich er nu makkelijk van af zouden maken, dan laat dat sowieso een wat zure nasmaak na die volgend jaar kan meespelen in de keuze voor een festival.

De helft van de festivaltickets van 2024 worden dit jaar al verkocht door wat op het terrein gebeurt bij wijze van spreken.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jim01

Nieuw lid
16 mei 2023
3
1
Zie dat The 1975 hun headline show op Arsenal Fest (servië), de avond vóór hun show op werchter, hebben afgezegd. Hopelijk blijft het daarbij, anders weer een naam minder voor de donderdag.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.779
3.732
Zie dat The 1975 hun headline show op Arsenal Fest (servië), de avond vóór hun show op werchter, hebben afgezegd. Hopelijk blijft het daarbij, anders weer een naam minder voor de donderdag.
Wegens onvoorziene omstandigheden, zou ze missen als kiespijn maar denk dat het om alleen die show zal gaan
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Iets wat niet in het lijstje van vorige pagina staat? Zou Werchter een one off van Dua Lipa of Tame Impala kunnen strikken? Toch wel headlinerwaardige Werchter namen.
Touren beiden wel niet maar voor de centjes kan er soms iets meer. 'En het is toch Rock Werchter, nietwaar?'
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Ik kijk ook met een schuin oog naar Graspop en hun headliners, zoals toen in 2015. En Belgische alternatieven natuurlijk.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.350
5.904
Iets wat niet in het lijstje van vorige pagina staat? Zou Werchter een one off van Dua Lipa of Tame Impala kunnen strikken? Toch wel headlinerwaardige Werchter namen.
Touren beiden wel niet maar voor de centjes kan er soms iets meer. 'En het is toch Rock Werchter, nietwaar?'
Als het Graspop lukt om Machine Head voor één show naar Europa te krijgen als invaller, biedt dat inderdaad perspectief voor wat Werchter nog kan regelen. Maar je moet met zoiets ook maar net geluk hebben denk ik zo.
Ik kijk ook met een schuin oog naar Graspop en hun headliners, zoals toen in 2015. En Belgische alternatieven natuurlijk.
Welke specifiek? Slipknot lijkt mij eigenlijk de enige die een beetje geschikt is. Ghost zou je als invaller wellicht nog mee wegkomen maar is toch net een maatje te klein voor de headline positie op Werchter eigenlijk. Al zou ik opeens een dagticket gaan overwegen, mochten ze in het donker met een goeie set de main afsluiten. Kan Graspop nog wat van leren ;)

Edit: Slipknot is niet beschikbaar, staan al in Portugal die dag. Ghost zou wel kunnen, dag ervoor in Spanje, spelen wel vaker 2 dagen achter elkaar. Helaas voor mij is de rest van die Werchter donderdag echter vrij matig, dus laat dat idee van een dagticket maar zitten...
 
Laatst bewerkt:

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652

Slowthai moet op 16 juni voor de rechter verschijnen omdat hij van verkrachting beschuldigd wordt. Die gaan we ook niet op RW zien, lijkt me.
Zelfs wanneer hij stellig ontkent dat er iets van waar is en er van overtuigd is dat hij zal vrijgesproken worden? Beetje wrang om artiesten ‘voor de zekerheid’ maar te schrappen dan.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Als het Graspop lukt om Machine Head voor één show naar Europa te krijgen als invaller, biedt dat inderdaad perspectief voor wat Werchter nog kan regelen. Maar je moet met zoiets ook maar net geluk hebben denk ik zo.
En er zijn nog festivals in Europa met redelijke exclusiviteit. RAR met FF en KOL, Opener met SZA, Mad cool/Lolla Stockholm met M&S.
Welke specifiek? Slipknot lijkt mij eigenlijk de enige die een beetje geschikt is. Ghost zou je als invaller wellicht nog mee wegkomen maar is toch net een maatje te klein voor de headline positie op Werchter eigenlijk. Al zou ik opeens een dagticket gaan overwegen, mochten ze in het donker met een goeie set de main afsluiten. Kan Graspop nog wat van leren ;)

Edit: Slipknot is niet beschikbaar, staan al in Portugal die dag. Ghost zou wel kunnen, dag ervoor in Spanje, spelen wel vaker 2 dagen achter elkaar. Helaas voor mij is de rest van die Werchter donderdag echter vrij matig, dus laat dat idee van een dagticket maar zitten...
Ghost inderdaad (maar ook Slipknot, Parkway Drive tot ik zag dat ze onbeschikbaar waren). Maar ook andere vaste waarden daar zoals Sabaton, Iron Maiden, niet iets wat je standaard linkt met Werchter maar nood breekt soms wet uiteraard.
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH en Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.350
5.904
Zelfs wanneer hij stellig ontkent dat er iets van waar is en er van overtuigd is dat hij zal vrijgesproken worden? Beetje wrang om artiesten ‘voor de zekerheid’ maar te schrappen dan.
Ongeacht of hij het gedaan heeft of niet, is de kans dat hij vrijgesproken wordt inderdaad vrij groot. Zedenzaken en gebrek aan bewijs, name a more iconic duo. Dus die stellige ontkenning en overtuiging van hem kan me gestolen worden eerlijk gezegd. Zo zou iedere dader op zo'n aanklacht kunnen reageren.

Neemt niet weg dat ik het verder met je eens ben dat het wrang is om te cancellen op basis van alleen een aanklacht hoor. Ik heb alleen bar weinig vertrouwen in het rechtssysteem op dit gebied. En persoonlijk geloof ik uit principe eigenlijk altijd de vrouwen die met zoiets naar buiten komen. De realiteit op dit gebied leert ons helaas dat veel mannen het voordeel van de twijfel niet verdienen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken