Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Ongeacht of hij het gedaan heeft of niet, is de kans dat hij vrijgesproken wordt inderdaad vrij groot. Zedenzaken en gebrek aan bewijs, name a more iconic duo. Dus die stellige ontkenning en overtuiging van hem kan me gestolen worden eerlijk gezegd. Zo zou iedere dader op zo'n aanklacht kunnen reageren.

Neemt niet weg dat ik het verder met je eens ben dat het wrang is om te cancellen op basis van alleen een aanklacht hoor. Ik heb alleen bar weinig vertrouwen in het rechtssysteem op dit gebied. En persoonlijk geloof ik uit principe eigenlijk altijd de vrouwen die met zoiets naar buiten komen. De realiteit op dit gebied leert ons helaas dat veel mannen het voordeel van de twijfel niet verdienen.
De realiteit ligt vaak in het midden. Ik reageer er zo op omdat ik helaas van dichtbij gezien heb wat een aanklacht uit wraak met iemand kan doen… Net zoals effectief het slachtoffer zijn van misbruik is valselijk beschuldigd worden de hel. En de persoon die ik ken is dan nog geen publiek figuur…

Soit. Als shit toch de fan hit… Rina Sawayama staat de dag na de (nu nog) show van Slowthai op Opener.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.418
6.102
De realiteit ligt vaak in het midden. Ik reageer er zo op omdat ik helaas van dichtbij gezien heb wat een aanklacht uit wraak met iemand kan doen… Net zoals effectief het slachtoffer zijn van misbruik is valselijk beschuldigd worden de hel. En de persoon die ik ken is dan nog geen publiek figuur…

Soit. Als shit toch de fan hit… Rina Sawayama staat de dag na de (nu nog) show van Slowthai op Opener.
Begrepen. Dan zijn onze reacties verschillend gekleurd door wat mensen in onze omgeving meegemaakt hebben. Logisch. Het is ook een helse kwestie om de waarheid boven tafel de krijgen in dit soort zaken. Al is het maar omdat twee mensen een totaal verschillende beleving kunnen hebben bij dezelfde gebeurtenis.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: nikita en mattman

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Ghost is echt een band die vroeg of laat sowieso op Rock Werchter gaat staan. Ik denk dat ze perfect op die hoge spot zoiuden passen ook momenteel. De huilie's die zitten te zeuren om gitaren krijgen een snoepje om op te sabbelen, en de wei een strakke liveband met een goeie frontman.

Laat Squarehammer of Rats los op die weide en het gaat echt wel werken.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.418
6.102
Ghost is echt een band die vroeg of laat sowieso op Rock Werchter gaat staan. Ik denk dat ze perfect op die hoge spot zoiuden passen ook momenteel. De huilie's die zitten te zeuren om gitaren krijgen een snoepje om op te sabbelen, en de wei een strakke liveband met een goeie frontman.

Laat Squarehammer of Rats los op die weide en het gaat echt wel werken.
Zie het nog wel gebeuren ook. Past perfect in hun tour: woensdag Portugal, donderdag Werchter, zaterdag Finland, prima route. Alleen echt balen voor mij dat zowat alles wat verder interessant is aan de undercard net niet op donderdag staat. Ghost is leuk, maar niet 130 euro leuk.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
573
542
Het zou me niet deren als 1975 weg valt (ik trek die band nog slechter dan Oscar and the Wolf) alleen Slowthai zou wel een hele zure zijn zeg ..
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Ghost zou gewoon werken als headliner op Rock Werchter (al is het niet mijn band denk ik. Toch op de radio niet).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Ongeacht of hij het gedaan heeft of niet, is de kans dat hij vrijgesproken wordt inderdaad vrij groot. Zedenzaken en gebrek aan bewijs, name a more iconic duo. Dus die stellige ontkenning en overtuiging van hem kan me gestolen worden eerlijk gezegd. Zo zou iedere dader op zo'n aanklacht kunnen reageren.

Neemt niet weg dat ik het verder met je eens ben dat het wrang is om te cancellen op basis van alleen een aanklacht hoor. Ik heb alleen bar weinig vertrouwen in het rechtssysteem op dit gebied. En persoonlijk geloof ik uit principe eigenlijk altijd de vrouwen die met zoiets naar buiten komen. De realiteit op dit gebied leert ons helaas dat veel mannen het voordeel van de twijfel niet verdienen.
Realiteit is dat vals aangiftes geen zeldzaamheid zijn. Dus beetje voorbarig om maar meteen te cancellen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Kijk @eloelo dat bedoelde ik met dat de andersom ook onder de gordel wordt gestoten. Alsof ik moet verexcuseren dat ik rock op rock Werchter wil.
Inderdaad erg hatelijk en hypocriet. Maar moet maar zo denken Paddy, uiteindelijk staan dat soort "gitaren snoepjes bands" vaak wél op Rock Werchter. Dus wie wint er? :cool:
 
  • Haha
Waarderingen: elo

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.418
6.102
Realiteit is dat vals aangiftes geen zeldzaamheid zijn. Dus beetje voorbarig om maar meteen te cancellen.
Slechts 5% van de aangiftes voor verkrachting lijkt vals te zijn, volgens het meest toonaangevende onderzoek wat ik erover kan vinden. Dus 95% kans dat de aangifte legitiem is, zolang we geen verdere feiten weten.

De feiten die we wel weten, is dat verkrachting schrikbarend veel voorkomt maar in schrikbarend weinig gevallen tot aangifte en veroordeling leidt (bron 1, bron 2). Vandaar mijn stellingname dat ik uit principe altijd het slachtoffer geloof. In een rechtssysteem dat structureel faalt daders te veroordelen zal je met het principe "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" vooral daders een hand boven het hoofd houden.

Valse aangiftes krijgen onredelijk veel aandacht in de media lijkt het, terwijl het veel grotere probleem van onbestrafte zedendelicten nauwelijks aandacht krijgt. Zie ook: de mythe van de valse aangifte.

Dus ik zou het niet heel voorbarig vinden, om op basis hiervan het optreden van Slowthai te cancellen. Al is het maar vanwege de onzekerheid en de verplichtingen die zo'n lopende rechtszaak met zich meebrengt. Zelfs als hij volledig onschuldig is.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Kijk @eloelo dat bedoelde ik met dat de andersom ook onder de gordel wordt gestoten. Alsof ik moet verexcuseren dat ik rock op rock Werchter wil.

He, als jij je aangesproken wil voelen mag dat van mij.

Ik refereerde eerder naar het Facebook volkje dat op alles waar geen gitaar in zit reageert met "Tis wel ROCK Werchter he".
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Slechts 5% van de aangiftes voor verkrachting lijkt vals te zijn, volgens het meest toonaangevende onderzoek wat ik erover kan vinden. Dus 95% kans dat de aangifte legitiem is, zolang we geen verdere feiten weten.

De feiten die we wel weten, is dat verkrachting schrikbarend veel voorkomt maar in schrikbarend weinig gevallen tot aangifte en veroordeling leidt (bron 1, bron 2). Vandaar mijn stellingname dat ik uit principe altijd het slachtoffer geloof. In een rechtssysteem dat structureel faalt daders te veroordelen zal je met het principe "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" vooral daders een hand boven het hoofd houden.

Valse aangiftes krijgen onredelijk veel aandacht in de media lijkt het, terwijl het veel grotere probleem van onbestrafte zedendelicten nauwelijks aandacht krijgt. Zie ook: de mythe van de valse aangifte.

Dus ik zou het niet heel voorbarig vinden, om op basis hiervan het optreden van Slowthai te cancellen. Al is het maar vanwege de onzekerheid en de verplichtingen die zo'n lopende rechtszaak met zich meebrengt. Zelfs als hij volledig onschuldig is.

1. Ja, verkrachting vindt verschrikkelijk veel plaats. Ik geloof dat in Amsterdam om de dag een vrouw verkracht wordt.

2. De cijfers wisselen nog wel eens. Tijdje terug werd gemeld 1 op 5 valse aanklachten. Zie het krantenartikel hieronder.

3. Ik ken een leraar die valselijk beschuldigd is. Baan kwijt, scheiding, het hele dorp keek hem met de nek aan. Wilde het meisje hem terugpakken voor straf.

4. Het rechtsprincipe “onschuldig tot bewezen schuldig” is er niet voor niks.

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: koekroeck

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.418
6.102
Gaat wel specifiek over aangiftes door minderjarige meisjes. Kan me goed voorstellen dat pubers daarin meer de grens opzoeken, zoals pubers dat doen. Alleszins dus geen relevante bron als het gaat om meerderjarige vrouwen, waar het hier volgens mij om gaat.

Ook een beetje pijnlijk om te zien dat het artikel besluit met:
Criminoloog Van Wijk vindt dat de politie zou 'moeten durven doorpakken' en deze zaken moet uitrechercheren tot een conclusie vals of niet-vals. 'Maar het is lastig om tegen een meisje te zeggen: je liegt, als er, ondanks de gerezen twijfel, een kleine kans is dat ze echt slachtoffer is. Dat is balanceren.'
Terwijl in het laatste artikel wat ik linkte uit onderzoek naar honderden zedenzaken naar voren kwam:
De Nederlandse politie was niet blij met de resultaten van het promotieonderzoek van De Zutter: daaruit blijkt onder meer dat zedenrechercheurs niet beter zijn dan leken in het herkennen van valse aangiften van verkrachting, maar wél zelfverzekerder zijn in het beoordelen van verkrachtingsverhalen op waarheid.
Slecht idee dus, meneer Van Wijk.

Maar goed, ik heb mijn zegje gezegd, dit gaat inmiddels off topic voor Rock Werchter. Ik wilde mijn mening omtrent Slowthai wat kracht bijzetten door er wat cijfers bij te pakken. Maar ik had moeten weten dat je dan verzandt in een discussie over de details. Punt is vooral: het lijkt mij aannemelijk en begrijpelijk als dit genoeg reden is voor het cancellen van het optreden. Ongeacht of hij specifiek schuldig is of niet. Daarnaast vind ik het raar om gelijk met valse aangiften aan te komen zetten bij zulk nieuws, maar dat is een andere discussie.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
408
254
Als het Graspop lukt om Machine Head voor één show naar Europa te krijgen als invaller, biedt dat inderdaad perspectief voor wat Werchter nog kan regelen. Maar je moet met zoiets ook maar net geluk hebben denk ik zo.
Snel Radiohead bellen dan. Hopelijk hebben de mannen toevallig een avondje vrij 🤞.
 
  • Wow
Waarderingen: mattman

festirock

Support act
1 dec 2015
853
578
Blur lijkt me ook nog altijd een optie . Is idd nog niet uitverkocht op lokerse feesten (misschien wordt hier op gewacht) maar blijft toch een naam die kan headlinen en zijn in de buurt.

nog 6 weken.. het wordt zoiezo weer een heerlijk weekend
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Blur lijkt me ook nog altijd een optie . Is idd nog niet uitverkocht op lokerse feesten (misschien wordt hier op gewacht) maar blijft toch een naam die kan headlinen en zijn in de buurt.

nog 6 weken.. het wordt zoiezo weer een heerlijk weekend
Of Gorillaz, hebben nog Coachella gedaan dus die setlist zit er vast nog in 😅
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken