Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Cactusfestival heeft in ieder geval de profielfoto veranderd, klaar om onze harten te breken.
Ja is toch elk jaar het hart vasthouden. Hebben steeds een mooie affiche. Ben er al geweest, maar ik 2023 voor het tweede jaar op rij op reis die periode.

Gokjes voor dit jaar: Bombay Bicycle Club? Angel Olsen? Franz Ferdinand? Rüfüs du Sol? James Bay? FKA Twigs? Pet Shop Boys? Gang of Youths? Jake Bugg? The Comet is coming? Julia Holter? Grace Jones? My Morning Jacket?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.665
1.189
RHCP - TOOL zou toch mooi zijn.
Doet me hieraan denken.


RHCP stond in 2016 in het licht als eerste in een co-constructie.
En Tool stond in 2019 in het donker als tweede in een co-contructie.

Kan dus technisch gezien zeker wel. Maar denk ten eerste niet dat ze naar Europa komen en ten tweede als ze zo "snel" zouden terug komen dat RW hen wel aan Graspop zou durven "schenken". Zou denk ik voor iedereen een meerwaarde zijn. Het is nu ook niet dat het een stormloop was voor Tool op het veld.
 
  • On fire
Waarderingen: randyrw

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.993
8.643
Stevige Barn line up.
Ben Howard op eenzelfde plek als in 2018 denk ik? Voorlaatste Barn.

Mooie Barn maar voor mij geen van de 3 een must-see jammer genoeg. Nooit echt wat met Ben Howard gehad. Maar soit, een mooie naam hoor.

Vind de vrijdag tot nu toe de minste dag naar mijn smaak. Wil de Black Keys nog wel eens meepikken maar verder niets wat eruit springt.
 
Laatst bewerkt:

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.993
8.643
Zou doodzonde zijn. 1x Cactusfestival combi geweest. Het meest saaie, sfeerloze festival waar ik ooit geweest ben. Jammer dat die elk jaar wat mooie namen wegkapen, want mij zien ze daar niet snel terug.
Staat bekend om zijn heel passieve publiek toch? Na dat op TW Classic natuurlijk dan.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Ze zijn daar alleszins niet vies van wat progrock, ik hen het Japanse Mono daar al gezien.

Maar laat Porcupine Tree maar aan Werchter.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.665
1.189
Staat bekend om zijn heel passieve publiek toch? Na dat op TW Classic natuurlijk dan.
Jep maar toch... De 2 keren dat ik op TW Classic was waren toch nog een stuk aangenamer (sfeerloze mensen blijven achteraan hangen en kan je zo voorbij wandelen had ik altijd het gevoel).

De gemiddelde mensen op Cactusfestival waren er ook echt niet graag precies. En zelfs bij de "stevigere" shows (Parquet Courts bijvoorbeeld) word je vies bekeken als je een beetje beweegt. Snap helemaal dat je bij bands als Daughter of Meskerem Mees en consoorten niet te veel moet praten of niet halverwege bier gaan halen om dan terug iedereen voor te steken. Maar dit was echt nog een pak erger.

Ik vond die festival ervaring veel erger dan Primavera Sound vorig jaar waar zo veel commentaar op kwam.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.993
8.643
Ik vond die festival ervaring veel erger dan Primavera Sound vorig jaar waar zo veel commentaar op kwam.
Vond Primavera echt een geweldig festival. Beste en meest uitgelaten publiek dat ik al heb meegemaakt, bij echt elk concert. Het tegenovergestelde van Cactus/ TWC dus.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken