Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.608
857
O, maar dat blijft nog wel even hangen hoor. Zelden een festivaldag zo vergald zien worden als door Team Blue.

Mengen de zatte KBC VIPs zich in hetzelfde golden circle vak waarvoor het "gewone" volk meer dan 150 EUR heeft voor betaald?

Ik herinner mij vaag iets op TW Classic waarbij de VIPs een afzonderlijk vak hadden (het linkse en het rechtse was voor de PIT-bandjes).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Dat is louter perceptie… waarom zou je als organisatie AM niet willen boeken eigenlijk?
Hij geeft net redenen aan? En organisatie is allemaal één pot nat natuurlijk. Als LN had gewild, stonden ze gewoon in het Sportpaleis.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Vraag op Werchter aan 88500 man wie ze liever hebben, Blur of AM, is het altijd die laatste die er als winnaar uitkomt. En da’s uiteindelijk hetgeen wat telt.

Die zondag verkoopt uiteindelijk toch wel uit hoor.
Vraag aan 88500 AM fans waar ze hun lievelingsband liever willen zien, nog eens op een Rock Werchter of (2x) Sportpaleis.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Misschien gaf AM zelf wel voorkeur aan het headlinen van RW ipv spelen in een zaal in België.
 

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Dit jaar alleszins opnieuw team blue op Boutique.. al zal dat voor de gemiddelde forumbezoekers hier gelet op de line-up minder een probleem zijn dit jaar 😅
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.608
857
Dit jaar alleszins opnieuw team blue op Boutique.. al zal dat voor de gemiddelde forumbezoekers hier gelet op de line-up minder een probleem zijn dit jaar 😅
Dat team Blue gewoon eens terug hun eigen Nekka nacht organiseert...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Misschien gaf AM zelf wel voorkeur aan het headlinen van RW ipv spelen in een zaal in België.
Maar dan zouden ze toch op een pak meer festivals staan - en op zich hebben ze vorig jaar al een rondje festivals in Europa gedaan, dus.. Idk. Het pijnlijke blijkt maar weer dat LN/RW simpelweg programmeert in functie van wat voor hen het meeste en het gemakkelijkst opbrengt en dat blijkt dus Blur op de Lokerse, Kendrick op Les Ardentes, AM op RW, Billie naar aller waarschijnlijkheid naar PKP etc.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.156
1.598
Mengen de zatte KBC VIPs zich in hetzelfde golden circle vak waarvoor het "gewone" volk meer dan 150 EUR heeft voor betaald?

Ik herinner mij vaag iets op TW Classic waarbij de VIPs een afzonderlijk vak hadden (het linkse en het rechtse was voor de PIT-bandjes).

Er was op Boutique geen duurdere golden circle, maar het gepeupel moest aan de poortjes wachten tot de KBC uit hun viptent was gekomen voor ze er in mochten. Tijdens Stromae was dat tijdens het derde nummer, wat voor een behoorlijk onveilige situatie zorgde met volk dat echt tegen die ingang stond te drummen.

Screw Team Blue.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
761
688
Maar dan zouden ze toch op een pak meer festivals staan - en op zich hebben ze vorig jaar al een rondje festivals in Europa gedaan, dus.. Idk. Het pijnlijke blijkt maar weer dat LN/RW simpelweg programmeert in functie van wat voor hen het meeste en het gemakkelijkst opbrengt en dat blijkt dus Blur op de Lokerse, Kendrick op Les Ardentes, AM op RW, Billie naar aller waarschijnlijkheid naar PKP etc.
Het meest pijnlijke is dat wij allen het in stand houden. En daardoor zal het ook niet veranderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound en mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Ik vind gewoon dat de plaat blijft hangen. AM is gewoon een publiekstrekker die je wil op je festival als je de kans krijgt. En dan wordt er maar volop gefocust dat die show sowieso dik zal tegenslaan. Ik vind dat zonde.

Vorig jaar waren er ook een aantal die overtuigd waren dat The War On Drugs voor Pearl Jam als een nachtkaars zou uitgaan. Dat was een mooie show, bij zonsondergang met een heel fijn publiek.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Ik vind gewoon dat de plaat blijft hangen. AM is gewoon een publiekstrekker die je wil op je festival als je de kans krijgt. En dan wordt er maar volop gefocust dat die show sowieso dik zal tegenslaan. Ik vind dat zonde.

Vorig jaar waren er ook een aantal die overtuigd waren dat The War On Drugs voor Pearl Jam als een nachtkaars zou uitgaan. Dat was een mooie show, bij zonsondergang met een heel fijn publiek.
Met het verschil dat AM al twee keer uitging als een nachtkaars op een major hier.. en TWOD niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en slyke

b_lars

Gouden Tip
27 jul 2022
254
118
Angele net in het Sportpaleis. Wat een popster in wording, geef die aub een mooie spot op Werchter, want ze verdiend het meer dan ooit
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.608
857
Werchter 2018 viel toch mee? Pukkelpop vorig jaar was heel matig.

Ik zou ze ook niet laten afsluiten. Daar niet van.
Werchter 2018 was rampzalig, grote leegloop en een domper.
Laatste album vind ik wel goed (net omdat het atypisch AM is), dus ik hoop dat ze die sfeer kunnen doortrekken live.
Wat dan ook meteen betekent dat Werchter niet de geschikte plaats voor hen is, maar eerder een jazzfestival bijvoorbeeld.
Waarmee ik ook meteen vrees dat hun set terug dezelfde rompslomp zal zijn, want ze zullen zich waarschijnlijk aanpassen aan grote stages...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Werchter 2018 was rampzalig, grote leegloop en een domper.
Laatste album vind ik wel goed (net omdat het atypisch AM is), dus ik hoop dat ze die sfeer kunnen doortrekken live.
Wat dan ook meteen betekent dat Werchter niet de geschikte plaats voor hen is, maar eerder een jazzfestival bijvoorbeeld.
Waarmee ik ook meteen vrees dat hun set terug dezelfde rompslomp zal zijn, want ze zullen zich waarschijnlijk aanpassen aan grote stages...
Ik herinner het me wel als geen slecht concert. Maar als iedereen dat vindt, zal ik wel verkeerd zijn :).

Bij Blur in 2013 stond de wei maar halfvol, maar dat was wel een van de beste concerten die ik daar ooit gezien heb. Het is dus niet altijd eenvoudig af te sluiten.

Maar je moet nu toch wel heel naïef zijn om te denken dat als de kans zich voordoet dat Werchter Arctic Monkeys niét zou boeken, zoals er hierboven sommigen niet zouden doen. Het is wellicht een van de grootste rockbands (doch live hun glans aan het verliezen) van dit moment.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken