Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.410
1.914
Gemiste kans voor Werchter
Ergens toch logisch dat een metal headliner op Graspop verschijnt met hun nieuwe album? Kijk naar Parkway Drive die Graspop afbraken in 2018, het jaar erop op RW19 in de namiddag stonden. Ghost is op dit moment zelfs groter dan zij toen.
 

Tjeef

Playlistbediener
18 jun 2021
15
15
Maandag speelt Bastille in België.
Voor dat uitgestelde optreden van april zijn zelfs nu blijkbaar nog vele tickets verkrijgbaar.
Die verkopen zelfs geen zaal van 8.000 man meer uit...
Al schat ik wel dat ze volgend jaar gewoon op RW staan, rond een uur of 5?

Crooked Steps won de nieuwe lichting van 2020 en bracht vandaag een eerste single uit van hun debuutplaat die in mei uitkomt. Naast een optreden in de vooruit zullen die vast heel vroeg op The Slope passen.
Bastille zijn heel het RW-weekend op tour in de UK.
 
  • Leuk
  • Confetti
  • Geweldig
Waarderingen: TNFke, Joe en randyrw

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.166
Ergens toch logisch dat een metal headliner op Graspop verschijnt met hun nieuwe album? Kijk naar Parkway Drive die Graspop afbraken in 2018, het jaar erop op RW19 in de namiddag stonden. Ghost is op dit moment zelfs groter dan zij toen.
Klopt, maar als je 'nieuwe' metalbands bij een breed publiek echt wil pushen richting headliner dan denk ik dat RW een betere keuze is dan het festival waar ze in 2018 iirc nog stonden.
 
  • Geweldig
Waarderingen: napril69

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.458
4.619
Ergens toch logisch dat een metal headliner op Graspop verschijnt met hun nieuwe album? Kijk naar Parkway Drive die Graspop afbraken in 2018, het jaar erop op RW19 in de namiddag stonden. Ghost is op dit moment zelfs groter dan zij toen.
enige nuance, PWD was niet de mainstage 2 headliner in 2018, ze speelden wel laatst maar avenged sevenfold was toen de mainstage 2 headliner. in 2018 hadden ze gewoon geëxperimenteerd met een band na de mainstage headliners te plaatsen om zo een gemakkelijkere uitstroom te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: jefferke

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Waarom?
Graspop heeft ook zijn headliners nodig. Ze zullen er wel eens staan.
De laatste tijd al vaker gehoord van Graspop gangers dat Ghost te "poppy" of "soft" is geworden voor Graspop, volgens mij is Ghost momenteel gewoon de ideale verse rock headliner die Werchter nodig heeft.

Zou ze zelf voor Muse hebben gezet op de zaterdag.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
De laatste tijd al vaker gehoord van Graspop gangers dat Ghost te "poppy" of "soft" is geworden voor Graspop, volgens mij is Ghost momenteel gewoon de ideale verse rock headliner die Werchter nodig heeft.

Zou ze zelf voor Muse hebben gezet op de zaterdag.
Ik ben ook een Graspop ganger en vind Ghost een geweldig goede (nieuwe) headliner...

Ghost zal in het rijtje van Sabaton en Volbeat komen die afwisselend Rock Werchter en Graspop aan (kunnen) doen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.017
8.662
Ik ben ook een Graspop ganger en vind Ghost een geweldig goede (nieuwe) headliner...

Ghost zal in het rijtje van Sabaton en Volbeat komen die afwisselend Rock Werchter en Graspop aan (kunnen) doen.
Er zijn er wel meerdere in dat laatje. Ook Parkway Drive stonden recent nog op RW. En een Gojira kan ook prima op beide. Alleen zullen die bands op RW nooit headlinen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.458
4.619
Er zijn er wel meerdere in dat laatje. Ook Parkway Drive stonden recent nog op RW. En een Gojira kan ook prima op beide. Alleen zullen die bands op RW nooit headlinen.
Ik zie ghost wel nog als co headliner mogelijk, misschien niet dit jaar maar het zal ook geen 10j meer duren
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
De laatste tijd al vaker gehoord van Graspop gangers dat Ghost te "poppy" of "soft" is geworden voor Graspop, volgens mij is Ghost momenteel gewoon de ideale verse rock headliner die Werchter nodig heeft.

Zou ze zelf voor Muse hebben gezet op de zaterdag.
Tot RW ze zou aankondigen, is het weer gezeur dat ze verkeerd staan
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.166
Ondertussen show 4 aangekondigd voor dEUS in de AB. Ze gaan er weer een residentie van maken, denk ik. :LOL:
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Volgens mij is Ghost momenteel gewoon de ideale verse rock headliner die Werchter nodig heeft.

Zou ze zelf voor Muse hebben gezet op de zaterdag.
Zeker mee eens, ik denk dat het op Werchter echt goed zou werken als sub of zelfs co-headliner (daar zijn ze nog niet groot genoeg voor, maar ze zouden het qua show wel aankunnen).

Waar het Graspop publiek misschien geen zin heeft in de poppy hardrock en theatrale, gelikte show van Ghost, is dat voor Werchter volgens mij precies wat er nodig is qua nieuwe rock headliners. Er zal in ieder geval niet geklaagd worden over saaiheid zoals bij Arctic Monkeys of Greta Van Fleet. Qua show elementen doen ze niet onder voor Muse, maar dan met een meer charismatische frontman en met iets wat we niet al 10x op Werchter gezien hebben (nog nooit zelfs).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken