Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Vorige zaalshows in België van die bands:

Nine Inch Nails: Lotto Arena
Alt-J: Vorst
Anderson Paak: Lotto Arena

Te lang geleden om te achterhalen of deze uitverkocht waren. Maar de vorige Bon Iver show was ook Vorst. Oké de volgende is Sportpaleis maar of dat een goede keuze was, durf ik niet met zekerheid te zeggen hoor...
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.430
3.466
Beetje goedkoop argument voor een concert dat omwille van een pandemie tig keer is verzet - en niet zo zeer omwille van een slechte verkoop.
Wat pas écht goedkoop is, zijn de prijzen voor een Sportpaleis-show in zijn geval. En zelfs dan lukt het hem niet.
Het is nog steeds niet uitverkocht en genoeg andere shows in dezelfde periode wel toch? Beetje selectief dit.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.250
3.171
Nu ja, Florence verkocht haar Sportpaleis makkelijk uit en die stond ook in The Barn dit jaar (onder enigszins speciale omstandigheden, maar toch).
Ik zie het op zich wel gebeuren hoor, Bon Iver in de tent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Vorige zaalshows in België van die bands:

Nine Inch Nails: Lotto Arena
Alt-J: Vorst
Anderson Paak: Lotto Arena

Te lang geleden om te achterhalen of deze uitverkocht waren. Maar de vorige Bon Iver show was ook Vorst. Oké de volgende is Sportpaleis maar of dat een goede keuze was, durf ik niet met zekerheid te zeggen hoor...
Paak alvast verre van, NIN is hier ook al aangegeven dat dat niet uitverkocht was. Alt-J mogelijks wel, maar hun Vorst van over een paar weken is dat alvast niet. BOn Iver was op 5 min uitverkocht.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.326
9.051
Oké de volgende is Sportpaleis maar of dat een goede keuze was, durf ik niet met zekerheid te zeggen hoor...
Dat gaan we volgende week live meemaken. Zeer benieuwd hoe dit zich vertaalt naar zon grote arena. De setlist ziet er in ieder geval perfect uit.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Wat pas écht goedkoop is, zijn de prijzen voor een Sportpaleis-show in zijn geval. En zelfs dan lukt het hem niet.
Het is nog steeds niet uitverkocht en genoeg andere shows in dezelfde periode wel toch? Beetje selectief dit.
Volgens mij ben je gewoon al gewend geraakt om 70, 80, 90 euro neer te tellen voor een arenashow - wat compleet van de pot gerukt is. Circa 50 euro is wat je normaal zou betalen voor dit soort shows.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Er staan echt 500+ tickets voor Bon Iver Sportpaleis op Ticketswap trouwens. Sommige gaan tot "maar" 21 euro...
 

TiemenM

Playlistbediener
24 aug 2022
19
12
Oneens. Acts als Springsteen en Macca zijn en zouden hier warm onthaald worden omdat in tegenstelling tot GMM er nauwelijkse 70/80's bands nog worden geboekt én omdat ze het wel nog in zich hebben om een show van twee uur vol te spelen. The Stones en Guns N Roses zie ik liever niét passeren. Je wéét gewoon dat ze het niet meer kunnen of dat ze ergens via geholpen worden en toch blijven ze touren.

Tegenwoordig ligt de geboortedatum van de meeste headliners ergens rond de 90's/00's zie Pearl Jam, Foo Fighters, RHCP, Tool, Rammstein, Muse etc. etc. Daarom voelde een act als The Cure, voor mij als denk voor velen, wel een verademing.

The Stones die het niet meer kunnen? Was je erbij tijdens de SIXTY tour in de ArenA, dat je deze conclusie trekt?
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Er zou een soort van onderdeel op dit forum moeten zijn waar je een gokje kan wagen. Als in:
- Als Bon Iver er staat zal hij op de Barn of de Main staan.
- Komt er nog een band na Arctic Monkeys
- Wie zal afsluiten Arcade Fire of Kings Of Leon (grote discussie in der tijd)
- Komt er nog iets tussen Pixies en Pearl Jam (zie hierboven)

En dat je een score krijgt afhankelijk van hoe veel keer je correct was en dan kan je meteen filteren wie zijn mening je met een korreltje zout moet nemen.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
302
171
Misschien als mensen hun hond mogen meenemen dat die Barn volraakt. Die kunnen dat gejank van die Sufjan Stevens wannabe tenminste horen.

Beetje off-topic, maar nu ben ik wel benieuwd of je Sufjan Stevens wel goed vindt?

Als Bon Iver er zou staan, zou ik toch hopen op de Barn. Liever iets vroeger op voorhand er moeten zijn dan ze op de Main te zien eigenlijk.

Gaan we vrijdag zien. Vrees er wat voor...

Wordt vrijdag de tour van Pulp bekend gemaakt? Dat heb ik gemist.

Ben wel benieuwd, 13 data is niet veel... Eigenlijk hoop ik nog het meest op BKS of een zaalshow.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Beetje te vergelijken met London Grammar dit. Op voorhand lijkt het meest logische misschien de Barn omwille van de aard van de muziek/show. Realiteit is gewoon dat er de laatste jaren geen Barn headliners geweest zijn die het aantal tickets van een Bon Iver verkoopt.

Voor de rest geloof ik iig niet dat ie op RW staat. Zijn zomertours zijn meestal toch in vrij korte legs als ik me kiet vergis.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

TiemenM

Playlistbediener
24 aug 2022
19
12
Schrijf maar neer: als Swift wordt aangekondigd zijn de dagtickets voor die dag meteen uitverkocht.
Fans die naast een dagticket grijpen, zullen vervolgens een combi aanschaffen en mogelijks zelfs niet alle 4 dagen komen.
Ik geloof nooit dat er zoveel animo is voor Swift. Dan vreet ik echt m’n schoen op, met alle respect.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Nu ja, Florence verkocht haar Sportpaleis makkelijk uit en die stond ook in The Barn dit jaar (onder enigszins speciale omstandigheden, maar toch).
Ik zie het op zich wel gebeuren hoor, Bon Iver in de tent.
Florence was gewoon (co-)headliner de laatste keer dat ze op Werchter stonden
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken