Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Oow, ik schrik toch wat van de facebookcommentaren op de officiële Stromae-aankondiging van Rock Werchter. Zo grotendeels negatief zeg.
Het is niet 1 van de 5 bands die de mensen willen zien he. :LOL: En er is altijd nog het JA MAAR HET IS ROCK WECHTER volk. Die lekker negeren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Gezien de recente poppunk revival.. Zou Green Day wat zijn? De band verkoopt niet bijster meer (gezien de support die ze ook al meenamen naar het Sportpaleis), maar het zou wel alweer tien jaar zijn dat ze er nog eens stonden. Combineer hen met een QOTSA en nog een dikke sub en denk dat je wel een mooie dag daarrond kunt bouwen.
Profetisch? 🧐
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Hoe negatief ik ben over Blink, hoe verrassend oke ik zou zijn met Green Day. Verre van mijn favoriete band maar nog liever deze dan de Musen En Foos van deze wereld. Geen idee waarom trouwens.

Maar die gaan we denk ik echt op Pukkelpop zien.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Hoe negatief ik ben over Blink, hoe verrassend oke ik zou zijn met Green Day. Verre van mijn favoriete band maar nog liever deze dan de Musen En Foos van deze wereld. Geen idee waarom trouwens.

Maar die gaan we denk ik echt op Pukkelpop zien.
Green Day die gewoon anderhalfuur hun muziek zou laten spreken ipv een halve comedy show is ook gewoon prima. Geen talloze hey ho's, tshirts schieten, gitaren uitdelen, covers spelen.
Ze hebben de back catalogue om een grote groep mensen te pleasen. En zou ook alweer 10 jaar geleden zijn.
Maar dan moeten ze hun plaats leren aanvaarden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan en Joslittel

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
Over lam drinken gesproken; dat gebied rond de PA aan de Main, waar er ook togen staan, vind ik een afschuwelijk stuk terrein.
Daar hangt heel wat zat volk rond 😔 (en heb de indruk -gelukkig-vooral daar)...
Voor mij is dit dan weer de perfecte plek. Grote muziekliefhebber, dus mooie plaatsjes, goed zicht; maar toch de toog en (als man) toilet dichtbij. Al jaren onze vaste stek, behalve bij 'uitstapjes' naar Barn of KlubC

(Wel heel hard moeten lachen op Werchter Boutique toen de dagjesmensen dachten dat de urinoirs waterkrantjes waren en lustig hun drinkfles vulden.. 😅)
 
12 nov 2016
655
392
Nee? Ik denk van wel. Swift heeft omwille van die laatste twee platen als met de heropnames van haar oud werk toch, gevoelsmatig, een nieuw/meer publiek weten aan te trekken.

Swift stond in ons land nog maar 1x (!) en is alweer geleden van 2011. In Nederland kwam ze tijdens haar 1989-tournee wel langs in 2015 - evenwel al een eeuwigheid geleden. Ze verkoopt los stadiums uit in Europa, me dunkt.
Een gemiddeld arena heeft ruimte voor 10000-17000 man en een stadion voor 50000. Het nieuwe publiek dat ze de afgelopen paar jaar regelde is niet zo hoog gestegen om opeens een stadion vol te krijgen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Hoe negatief ik ben over Blink, hoe verrassend oke ik zou zijn met Green Day. Verre van mijn favoriete band maar nog liever deze dan de Musen En Foos van deze wereld. Geen idee waarom trouwens.

Maar die gaan we denk ik echt op Pukkelpop zien.
I say a HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEY HOOOOOOOOOO!. CLAP YOUR HANDS!!!!!!!

Zo heb je nu een Green Day show meegemaakt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Een gemiddeld arena heeft ruimte voor 10000-17000 man en een stadion voor 50000. Het nieuwe publiek dat ze de afgelopen paar jaar regelde is niet zo hoog gestegen om opeens een stadion vol te krijgen.
Vol misschien niet. Maar komt best ver. Het gaat niet om albums of wat dan ook, maar om poppetje. En ik denk ook wel dat Taylor Swift van welke hoek dan ook mensen trekt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Een gemiddeld arena heeft ruimte voor 10000-17000 man en een stadion voor 50000. Het nieuwe publiek dat ze de afgelopen paar jaar regelde is niet zo hoog gestegen om opeens een stadion vol te krijgen.
Plus alle fans die haar ooit al eens wilden gezien hebben en nog nooit de kans hebben gekregen. Zoals ik al zei, het is een decennium geleden dat ze nog 's in België stond. Ik bedoel maar.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.632
888
Vol misschien niet. Maar komt best ver. Het gaat niet om albums of wat dan ook, maar om poppetje. En ik denk ook wel dat Taylor Swift van welke hoek dan ook mensen trekt.
Absolutely! En vooral een vrij exclusieve naam, gezien nog nooit gespeeld op een weide als Werchter. Moet toch meer volk trekken dan de 50ste keer Muse...
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Ik verschiet daar toch van. Ken er geen 3 nummers van en zou die toch niet groter dan een sportpaleis inschatten? Maar zal aan mij liggen.
 
  • Haha
Waarderingen: pigital

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Absolutely! En vooral een vrij exclusieve naam, gezien nog nooit gespeeld op een weide als Werchter. Moet toch meer volk trekken dan de 50ste keer Muse...
Is voor mij een naam waarvoor ik een (festival)kaartje zou kopen. Ik kom vanuit haar laatste werk eens kijken, en ik denk dat ik niet de enige ben die daar is op is aangesproken?
 
12 nov 2016
655
392
Vol misschien niet. Maar komt best ver. Het gaat niet om albums of wat dan ook, maar om poppetje. En ik denk ook wel dat Taylor Swift van welke hoek dan ook mensen trekt.

Plus alle fans die haar ooit al eens wilden gezien hebben en nog nooit de kans hebben gekregen. Zoals ik al zei, het is een decennium geleden dat ze nog 's in België stond. Ik bedoel maar.
Geen idee wat haar streams zijn in de Benelux - hoeveel fans heeft Taylor hier uberhaupt, en gaan die echt minimaal 80 euro voor een stadionshow betalen? Vergeet niet dat ze in 2018 het Europese vasteland oversloeg met haar stadiontour, en zelfs in de UK waar ze toen wel speelde waren er problemen met de ticketverkoop. Festivals lijken mij daarom juist een betere optie, omdat het tussen een arenashow en een stadion hangt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken