Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.951
6.212
Dat is helaas de machtspositie dat festivals hebben.
De meeste bezoekers op een afgesloten terrein blijven consumeren, dus er is en blijft een gegarandeerde minimumomzet.

Idem voor ticketprijzen...
Toch wel even slikken dat tegenwoordig vip-plaatsen van enkele euro's worden aangeboden (en klaarblijkelijk steeds meer en meer een groter aandeel worden).
De tijden dat bezoekers zich lam drinken van de alcohol zijn allang voorbij. Je ziet elders bezoekers al oplossingen zoeken om aankoop van eten en drinken te vermijden. Ook een goed signaal natuurlijk. šŸ‘

En een hamburgerke voor 9 euro of een durum voor 15 (?) euro is gewoonweg hilarisch. Moest het dan nog eens de moeite zijn zoals op BKS of DTRH (of via de foodtrucks op PKP) zou ik nog zeggen, maar nee.
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: Vicarious en slyke

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.646
900
Kan alleen maar hopen dat de ticketverkoop van RW niet tƩ hard gaat, want anders geeft hen dit een volledige vrijgeleide om hun affiche in te vullen (en mogelijks te besparen op bepaalde duurdere acts).

Glastonbury bijvoorbeeld verkoopt altijd zo snel uit, dat die organisatoren kunnen doen wat ze willen.

Gelukkig bij ons minder het geval, maar een TWC met Bruce die zo snel uitverkoopt is op zich mooi, maar tegelijkertijd wat zorgwekkend.
Heel erg benieuwd hoe ze de rest van die dag gaan opvullen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.191
4.345
De tijden dat bezoekers zich lam drinken van de alcohol zijn allang voorbij. Je ziet elders bezoekers al oplossingen zoeken om aankoop van eten en drinken te vermijden. Ook een goed signaal natuurlijk. šŸ‘

...

Jij bent duidelijk naar een andere Werchter dan ik geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.646
900
Jij bent duidelijk naar een andere Werchter dan ik geweest.

Over lam drinken gesproken; dat gebied rond de PA aan de Main, waar er ook togen staan, vind ik een afschuwelijk stuk terrein.
Daar hangt heel wat zat volk rond šŸ˜” (en heb de indruk -gelukkig-vooral daar)...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.342
6.577
Visueel wel tof hoor, strakke show.. Maar spontaan kun je die show niet noemen, en ik heb de indruk als ik die opnam van Montreal 2014 telkens herbekijk dat alles een pak spontaner, natuurlijker is. Beetje vergelijkbaar met Dua Lipa, ook heel erg vette headliner/show maar is tot in de puntjes uitgewerkt waarbij er zelfs nauwelijks ruimte is voor een woordje of een bindtekst.
De discussie was al afgesloten, maar nogmaals. Nergens wordt gezegd dat een Stromae show spontaan is.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.010
2.075
De tijden dat bezoekers zich lam drinken van de alcohol zijn allang voorbij. Je ziet elders bezoekers al oplossingen zoeken om aankoop van eten en drinken te vermijden. Ook een goed signaal natuurlijk. šŸ‘

En een hamburgerke voor 9 euro of een durum voor 15 (?) euro is gewoonweg hilarisch. Moest het dan nog eens de moeite zijn zoals op BKS of DTRH (of via de foodtrucks op PKP) zou ik nog zeggen, maar nee.
Eten deed ik op straat dit jaar, was echt schandalig duur. Voor drinken is uiteraard moeilijk maar heb infeite het aantal bonnetjes dat ik anders ook aan eten zou besteden integraal in pintjes gestoken. šŸ¤¦ā€ā™‚ļø
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.951
6.212
Dat was kalm inderdaad, maar moeilijk te vergelijken met een gewone RW of TWC
Waarom is TWC anders dan Boutique? Is toch ook gewoon een eendagsevenement.

RW idd anders, maar er moet toch een tendens zijn? Dat kan toch niet anders dat mensen gewoonweg minder consumeren met zo'n dure prijzen? Het is een gevoel, dus spreek me tegen als dat niet zo is maar als ik afga van de reacties mbt RW afgelopen jaar..
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
The Weeknd in gedachte houdend, de beperkte beschikbaarheid van het stadion, moeilijk te zeggen of dat het zal worden hoor.
Stel je 2 datums voor voor the Weeknd. Zit een kleine 2 weken tussen hem en Rammstein (afbraak en opbouw). Na Rammstein is geen optie, voetbal en Memorial voorbereiding.
Ervoor is nog koffiedik kijken, maar Belgiƫ wilt de final 4 van de nations league nog binnen halen dat is op 18 juni. En meestal worden zo een zaken uit het vaarwater van RW gehouden.
Zet Swift maar op die laatste als ze komt.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.159
1.189
Oow, ik schrik toch wat van de facebookcommentaren op de officiƫle Stromae-aankondiging van Rock Werchter. Zo grotendeels negatief zeg.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.951
6.212
Bedoelen ze daar alleen Amerika mee, of de hele wereld? Die is in merendeel van Europa niet groot genoeg voor stadions.
Nee? Ik denk van wel. Swift heeft omwille van die laatste twee platen als met de heropnames van haar oud werk toch, gevoelsmatig, een nieuw/meer publiek weten aan te trekken.

Swift stond in ons land nog maar 1x (!) en is alweer geleden van 2011. In Nederland kwam ze tijdens haar 1989-tournee wel langs in 2015 - evenwel al een eeuwigheid geleden. Ze verkoopt los stadiums uit in Europa, me dunkt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken