Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Ach, wat maakt het uit. Wie luistert er anno 2023 nog naar de radio? Een radiozender lijkt me allang niet meer zo relevant voor een festival line-up als vroeger.
Nee inderdaad. Net daarom is StuBru beter bezig. Die zijn enorm sterk in het uitbranchen van hun merk. Omdat dat de koningen van online zijn, zie ik StuBru de neergang van het medium radio ook wel overleven. Met reportages, interviews, podcasts en vooral al die online subzenders. De Tijdloze is in feite een mini merkje met een eigen online zender, een tv programma enz. En eentje die ik nog serieus zie groeien.

Ja, maar (net als bij @Joslittel ) had je hem wel kunnen zien had je dat gewild. Voor mensen die hem wel eens gezien willen hebben is dit natuurlijk ideaal. Ook niet erg, heb ik ook heel vaak.
Was volgens mij allemaal vrij rap uitverkocht. En heb daarnaast ook andere zaken die tijd kosten (werk, gezin, sporten, politiek, vrienden).

Nieuwe muziek genoeg daar hoor. Nieuwe muziek die je dan misschien niet mee krijgt op Stubru bv.
Little Simz hoeft voor mij ook niet, heb daar niets mee.
Dus ja, Willy is beter dan Stubru tegenwoordig voor mij.
Ja klopt die spelen ook zeer vaak nieuwe muziek

Willy is ook meer gericht naar een ouder publiek dat vooral gitaren wil horen. Meer een nostalgische zender, in plaats van eentje om nieuwe muziek te ontdekken. En zeker niet ‘beter’. Een artiest als Little Simz ga je daar niet horen bijvoorbeeld.

Vind heel dat Willy vooral een beetje cringy qua zender.
Willy snijdt een ander genre aan maar gaat in sommige zender blokken echt wel meer de alternatieve kant op dan het hyper veilige stubru tegenwoordig.
Alleen is primetime radio, op welke zender dan ook, weggesmeten tijd en geld.

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Willy is ook meer gericht naar een ouder publiek dat vooral gitaren wil horen. Meer een nostalgische zender, in plaats van eentje om nieuwe muziek te ontdekken. En zeker niet ‘beter’. Een artiest als Little Simz ga je daar niet horen bijvoorbeeld.

Vind heel dat Willy vooral een beetje cringy qua zender.
Meer gitaar gericht zeker. Ouder publiek niet per sé hoor... Lijkt misschien gewoon zo net omdat ze meer "rock" gericht zijn.

Hun Willy top 1000 had ook plaats voor Idles, Brutus, King Gizzard, Fontaines DC, Whispering Sons,... toch frisse bands in het rock genre. Vond hun top 1000 veel toffer en interessanter dan de gemiddelde Tijdloze (of gelijkaardige lijstjes) ofzo van Stubru.

Niet mis met focussen op 1 genre als je het goed doet, liever dat dan StuBru die met "alles wat hip is" wil mee zijn (vaak ook 3 stappen te laat), waardoor er niet genoeg plaats is voor onbekende parels.

Willy snijdt een ander genre aan maar gaat in sommige zender blokken echt wel meer de alternatieve kant op dan het hyper veilige stubru tegenwoordig.
Alleen is primetime radio, op welke zender dan ook, weggesmeten tijd en geld.
Binnen de gitaarmuziek dan. Want binnen de alternatieve hiphop, pop en elektronische muziek gebeuren zoveel spannende dingen die je nooit op die zender hoort.

Ze draaien soms goede muziek, maar heel beperkt ook ergens. Kijk alleen al naar de Catch Of The Days van de laatste dagen op StuBru: Arctic Monkeys, Bicep, Alex G, Kids With Buns, RHCP, Man-Made Sunshine, Meltheads, Daan, Stormzy, Editors, Djo, Placebo, Zwangere Guy&Sander Ghyselinck, Brutus en Tsar B. Een brede waaier die je toch niet hebt op Willy.

Nee inderdaad. Net daarom is StuBru beter bezig. Die zijn enorm sterk in het uitbranchen van hun merk. Omdat dat de koningen van online zijn, zie ik StuBru de neergang van het medium radio ook wel overleven. Met reportages, interviews, podcasts en vooral al die online subzenders. De Tijdloze is in feite een mini merkje met een eigen online zender, een tv programma enz. En eentje die ik nog serieus zie groeien.
Enorm sterk in het door ons strot duwen van hun merk bedoel je. Ik denk dat dat net één van de redenen is waaeom het luisterpubliek elk jaar maar daalt bij studio brussel. Ze zijn totaal irrelevant aan het worden. Jammer genoeg hebben ze het zelf nog niet goed door.

• Leuk
Waarderingen: nikita en TNFke
Op Lowlands stuwde de show de muziek omhoog. Ik vind juist het live aspect de grote kracht. Vergelijkbaar met Rammstein, al heb ik meer met de muziek van Stromae en voelde ik daar meer ruimte voor spontaniteit/interactie
Stromae en spontaniteit? Elke bindtekst en beweging is exact hetzelfde..
Niet dat een gebrek aan spontaniteit een probleem hoeft te zijn, illustreerde Kendrick perfect dit weekend, maar Stromae is wel de allerlaatste die ik met spontaniteit associeer.

Binnen de gitaarmuziek dan. Want binnen de alternatieve hiphop, pop en elektronische muziek gebeuren zoveel spannende dingen die je nooit op die zender hoort.

Ze draaien soms goede muziek, maar heel beperkt ook ergens. Kijk alleen al naar de Catch Of The Days van de laatste dagen op StuBru: Arctic Monkeys, Bicep, Alex G, Kids With Buns, RHCP, Man-Made Sunshine, Meltheads, Daan, Stormzy, Editors, Djo, Placebo, Zwangere Guy&Sander Ghyselinck, Brutus en Tsar B. Een brede waaier die je toch niet hebt op Willy.
Klopt, binnen het genre. Maar van StuBru is het scherpe ook al jaren af. Dat besef is even terug gekomen toen ze Duyster terug op antenne gebracht hadden.
Binnen het genre is Willy bij momenten gewoon scherper dan StuBru met hun brede waaier, en dat is dan nog relatief.

Hun catch of the day is een leuk principe, maar ze trekken die lijn niet verder in hun dagelijkse programmatie.

Laatst bewerkt:
Was volgens mij allemaal vrij rap uitverkocht. En heb daarnaast ook andere zaken die tijd kosten (werk, gezin, sporten, politiek, vrienden).
Dus je wou niet koste wat het kost. Wederom, is helemaal niet erg. Ik wil Dua Lipa ook graag zien en heb er inmiddels ook zat kansen voor gehad, maar ik had altijd andere afwegingen (tijd, geld etc) om het niet te doen. En dit is niet persoonlijk op jou gericht natuurlijk, maar ik hoop dat je mijn punt snapt dat de exclusiviteit van Stromae weg is en dat iedereen die hem echt wou zien hem heeft gezien. Wat rest zijn de die-hard fans die opnieuw willen, de vaste werchter gangers en de festivalgangers die Stromae weleens willen zien. En natuurlijk blijft het daar een goede boeking voor.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Royke
Stromae en spontaniteit? Elke bindtekst en beweging is exact hetzelfde..
Niet dat een gebrek aan spontaniteit een probleem hoeft te zijn, illustreerde Kendrick perfect dit weekend, maar Stromae is wel de allerlaatste die ik met spontaniteit associeer.
Ook hier heb ik het gevoel dat je me niet helemaal begrijpt. Ik vergelijk de show van Stromae met Rammstein (had ook met David Byrne gekund for the record). Bij mij sloeg die van Stromae meer aan omdat ik meer het idee van interactie en spontaniteit voelde. Natuurlijk was het overgrote deel tot op de letter geregisseerd. Maar het gebrekkige Nederlands die dan weer overging naar Engels en dan weer een soort Frans bracht iets luchtigs wat ik bij bijv. Rammstein miste. Ik kan Axl Rose live ook beter vinden zingen dan Jon Bon Jovi, wat niet betekent dat ik Axl Rose live goed vind zingen.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Toch wel erg blij met Stromae en hopelijk zet hij iets neer zoals in 2014.
Was echt één van de beste liveshows die ik ooit zag, ik vond het vorig jaar wel minder dan toen maar absoluut nog sterk.

• Leuk
Waarderingen: Vicarious

Oké maar like, Willy is een zender specifiek gericht op gitaren wat wil je alternatieve elektronica, hiphop en pop daar op horen?

Visueel wel tof hoor, strakke show.. Maar spontaan kun je die show niet noemen, en ik heb de indruk als ik die opnam van Montreal 2014 telkens herbekijk dat alles een pak spontaner, natuurlijker is. Beetje vergelijkbaar met Dua Lipa, ook heel erg vette headliner/show maar is tot in de puntjes uitgewerkt waarbij er zelfs nauwelijks ruimte is voor een woordje of een bindtekst.

Donderdag: Arcade Fire - Stromae
Vrijdag: Blur - Kendrick Lamar
Zaterdag: London Grammar -Taylor Swift
Zondag: SOAD - RATM

Tsjah je probeert wat he

Ik zei nog in het voorspel, dit zullen niet veel goed hebben voorspeld. Vergeten dat dit mijn 4e post van dit topic was :ROFLMAO:
Maar goed. RATM gaat hem dus niet worden helaas

Misschien wordt er wanneer ze nog eens verhoogd worden wel gesproken met de portemonnee in plaats van te zagen.
Dat is helaas de machtspositie dat festivals hebben.
De meeste bezoekers op een afgesloten terrein blijven consumeren, dus er is en blijft een gegarandeerde minimumomzet.

Idem voor ticketprijzen...
Toch wel even slikken dat tegenwoordig vip-plaatsen van enkele euro's worden aangeboden (en klaarblijkelijk steeds meer en meer een groter aandeel worden).

Users who are viewing this thread