Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.620
866
Ik volg het nog altijd niet, hij heeft pas 1x op Werchter gestaan.

Komt het niet doordat de voorbije Boutique veel gewone Werchter-festivalgangers getrokken heeft ?
Wat zeker niet altijd het geval is bij Boutique...
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Ik heb Stromae beide keren gezien op Werchter en ik moet wel zeggen dat ik de laatste keer minder vond dan de eerste keer. Misschien lagen m'n verwachten deze keer iets te hoog terwijl die eerste keer op Werchter echt onverwacht heel goed was. Ik was skeptisch op voorhand in 2014, maar hij heeft me toen overtuigd. Misschien liggen z'n nieuwe nummers me gewoon minder of er ontbrak deze keer iets, geen idee. Hopelijk terug beter volgend jaar.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.402
1.911
Ja ja veel zalen, het is dat we die allemaal gedaan hebben he.
En iedereen weet wel dat het een totaal andere setting is tussen een meerdaags festival en een zaalshow/Boutique.
Stromae is een topnaam voor de combi houder, een nice to have voor velen. Leuke muziek, goeie show.
Voor de dagticket kopers zijn die zaalshows/Boutique dan weer eerder een negatief punt. Maar daar krijg je wel een ganse dag festival bij met nog een 24tal andere namen.

Wat die zaalshows en Boutique wel bewijzen is dat er bijzonder veel vraag is om de man live te aanschouwen, en ik spreek dan enkel over België want, ondanks ze er vaak bijgetrokken worden, zijn andere landen niet van tel.
 
  • Leuk
Waarderingen: scheep

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.402
1.911
Wat me wel wat zorgen baart is dat er aan datum is gekomen voor de ticketverkoop maar nog geen details verder....
€266 was het dit jaar. Gaan we richting de 300? :unsure:
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
715
937
Werchter Boutique gaat van 92 naar 108 euro, dus als we die procentuele stijging doortrekken dan komen we zelfs op 312 euro. Oftewel 78 euro per dag.

Ik neem echter aan dat 300 euro (en dus 75 per dag) inderdaad realistischer is. Al heb ik veel liever duurdere tickets dan dat de consumptieprijzen ter plekke nog verder doorstijgen…
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.551
4.462
Werchter Boutique gaat van 92 naar 108 euro, dus als we die procentuele stijging doortrekken dan komen we zelfs op 312 euro. Oftewel 78 euro per dag.

Ik neem echter aan dat 300 euro (en dus 75 per dag) inderdaad realistischer is. Al heb ik veel liever duurdere tickets dan dat de consumptieprijzen ter plekke nog verder doorstijgen…
Maar boutique en TW Classic zijn wel niet gestegen in prijs tussen 2019 en 2022, terwijl RW wel gestegen is. (Kan me herinneren dat het ook 92 was in 2019 voor Bon Jovi toen)
Misschien dat er daardoor nu geen/minder stijging zal zijn voor Rock Werchter zelf
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.166
5.498
In het sportpaleis is een consumptie van 33cl ondertussen 3,8euro. Geen idee welke kant RW opgaat, maar dan heb je een idee.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.620
866
en er blijven over zagen gaat het ook niet naar beneden halen...
Sorry, hoor, maar als hier geen kritiek mag op gegeven worden, wat is het volgende?

Een festival zal altijd wat duurder zijn dan ergens anders, maar we zijn jaren naar Werchter kunnen gaan zonder dat je het gevoel had dat je jezelf "arm" dronk of at. Dat is nu wel anders...

Of ik moet dringend gaan onderhandelen over een loonsverhoging. De kan ook...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.301
6.500
Ik volg het nog altijd niet, hij heeft pas 1x op Werchter gestaan. Alsof iedereen Muse, RHCP, The Killers, Foo Fighters en AM nog niet heeft kunnen zien? Loos argument imo.
Het gaat natuurlijk ook om exclusiviteit. Ik verwacht van Rock Werchter een bepaalde mate van exclusiviteit voor de headliners. Ik vind 14 shows in de benelux met dezelfde tour veel voordat hij op het grootste festival staat.

Let wel dat ik zeg dat ik het sterker had gevonden in 2022 dan in 2023, maar het nog steeds een terechte boeking vind.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en slyke

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.166
5.498
Het gaat natuurlijk ook om exclusiviteit. Ik verwacht van Rock Werchter een bepaalde mate van exclusiviteit voor de headliners. Ik vind 14 shows in de benelux met dezelfde tour veel voordat hij op het grootste festival staat.

Let wel dat ik zeg dat ik het sterker had gevonden in 2022 dan in 2023, maar het nog steeds een terechte boeking vind.
Je moet zijn tour is bekijken ten tijde van RW 2014. Speelde 10x Paleis 12 of zoiets.
Weetje, in 2014 was die eigenlijk aangekondigd voor de Barn eerst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en zero

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
298
171
Heb jij bij de bakker, het café of de frituur al geweten dat ze hun prijs laten zakken?
ijdele hoop :cry:

Wat Werchter naar mijn gevoel heel duur maakt, is het feit dat de bonnetjes voor drank en eten hetzelfde zijn. Toen er nog aparte eet- en drankbonnetjes waren, was de prijs van het eten een stuk 'schappelijker' dan nu.

Neem gewoon even een pint en een Bicky Burger ter vergelijking. Prijsverschil tussen Werchter en café/frituur:
Pint: 2,20 tegenover 3,50, dat is 60% duurder op Werchter.
Bicky Burger: 3,80 tegenover 8,75, dat is 130% duurder op Werchter...

Op festivals waar het eten nog wel apart te betalen is, is dat vaak toch een stuk goedkoper dan op Werchter. Drank zit daarentegen vaak wel in dezelfde grootteorde.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.454
4.614
helpt natuurlijk ook niet dat die bonnetjes gewoon van papier zijn en heel makkelijk breken of kwijt geraken. Kan er geen voorbeeld genomen worden aan graspop? vind de bonnenkramen en het gemak ervan wel best goed en die worden ook gewoon gerecycleerd.
 
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: Loek123 en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.169
10.496
helpt natuurlijk ook niet dat die bonnetjes gewoon van papier zijn en heel makkelijk breken of kwijt geraken. Kan er geen voorbeeld genomen worden aan graspop? vind de bonnenkramen en het gemak ervan wel best goed en die worden ook gewoon gerecycleerd.
Ha ja dit punt! Stond dit jaar in de regen bij Rag 'n Bone man (dankzij de neefjes) en mijn muntjes zitten altijd in zo'n beenzak aan je broek. Daarna dus een klont bonnetjes die ik met heel veel geduld uit elkaar kon gaan halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Gebruikers die dit onderwerp bekijken