Dat is toch net het hele ding wat je muziekliefhebber of niet maakt? Dingen vergelijken en boven en onder elkaar plaatsen? Jij bent nota bene muziekrecensent toch?
En dat is net m'n punt, (top40) popmuziek is wat mij betreft kwalitatief inderdaad niet te vergelijken met alternatievere muziek. Dat wil niet zeggen dat ik niet losga op "Dancing Queen" of "Shake It Off", maar ik (en met mij duizenden andere liefhebbers en ik neem toch ook aan jij) zie wel in dat David Bowie of Kendrick, wat je in sommige gevallen ook beiden als popmuziek kan zien, toch meer kwaliteit hebben. En dan zijn ook hun alternatievere nummers weer beter. Of vonden we Taylor Swift allemaal al muzikaal interessant toen iedereen haar enkel nog kende van "Blank Space" en "You Belong With Me"?
Popmuziek berust inderdaad op hype en marketing en dat is net waarom over 30 jaar, in verhouding, geen kip nog naar 'Don't Start Now', of 'Bad Guy' luistert en 'Jeremy' of 'A Forest' nog steeds hoog aangeschreven staat/zullen staan bij muziekliefhebbers.