Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.331
Als het effectief Foo’s zijn, louter speculeren. Komt de cancel van Nathaniel niet ongelegen en gaan ze gewoon naar 6 main stage acts gaan. Maar goed, zover zijn we nog niet.
Is het ooit gebeurt dat artiesten ineens een lager slot aanvaarden? Want zie The 1975, Fender en Stormzy niet ineens vroeger willen spelen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Is het ooit gebeurt dat artiesten ineens een lager slot aanvaarden? Want zie The 1975, Fender en Stormzy niet ineens vroeger willen spelen.
Geen Werchter, maar op Graspop was Evanescence in 2017 oorspronkelijk aangekondigd als headliner, maar zijn ze een plaats gezakt toen Scorpions plots beschikbaar bleek te zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.331
Je zal niet alleen zijn.
Ik heb combi dus ik loop er sowieso 4 dagen, al zou FF echt een enorme bummer zijn. Geloof er niet zo in hoor, gelukkig.

Twee plus one’s met een dagticket voor Stromae zie ik geen zin hebben in de Foo Fighters nee.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Is het ooit gebeurt dat artiesten ineens een lager slot aanvaarden? Want zie The 1975, Fender en Stormzy niet ineens vroeger willen spelen.
Vermits er dan Evt een act minder is blijft hun positie op de line up dezelfde.

Desperate times/measures e…
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Ik heb combi dus ik loop er sowieso 4 dagen, al zou FF echt een enorme bummer zijn. Geloof er niet zo in hoor, gelukkig.

Twee plus one’s met een dagticket voor Stromae zie ik geen zin hebben in de Foo Fighters nee.
Blijft toch een enorm risico om naar een festival te gaan voor 1 enkele naam. Van Stormzy of anderen op de line up zijn ze geen fan van?
Desondanks kan je er altijd wel een gezellige dag/avond van maken. Al blijft het enorm balen.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Ik heb combi dus ik loop er sowieso 4 dagen, al zou FF echt een enorme bummer zijn. Geloof er niet zo in hoor, gelukkig.

Twee plus one’s met een dagticket voor Stromae zie ik geen zin hebben in de Foo Fighters nee.
Als je Foo's kan boeken als vervanger is dat erg mooi vind ik, ongeacht het genre dat er stond. Je krijgt een echte werchter headliner.
Tuurlijk zijn er veel mensen die voor stromae gingen. Maar denk dat ze met zo n vervanger hun donderdag helemaal goed zouden maken.

In de line up hoeft dan niet veel te veranderen door t wegvallen van Nathaniel. Stormzy blijft sub, alleen iets vroeger mss.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Denken dat Foo Fighters nog komen is veel te groot gedacht. Als het zo zou zijn spring ik een gat in de lucht maar denk dat je er gewoon maar niet vanuit moet gaan.

Ik zou uitgaan van een promotie van Stormzy naar headliner met dan een kleinere act ergens op die dag erbij. Dan kan het alleen maar meevallenZ
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.331
Blijft toch een enorm risico om naar een festival te gaan voor 1 enkele naam. Van Stormzy of anderen op de line up zijn ze geen fan van?
Desondanks kan je er altijd wel een gezellige dag/avond van maken. Al blijft het enorm balen.
Ik heb ze wel warm kunnen maken voor Stormzy, ookal kennen ze het niet. Nee, een ticket kopen voor 1 naam is niet slim, maar ja…
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Ik heb ze wel warm kunnen maken voor Stormzy, ookal kennen ze het niet. Nee, een ticket kopen voor 1 naam is niet slim, maar ja…
Als groot FF fan herinner ik me 2015 nog. Serieus kapot van toen, eindelijk FF op de wei.
Toen ze FNM aankondigden was ik niet echt blown away, tot aan hun optreden, heerlijk was dat en sindsdien hebben ze er een fan bij.
Maar dat kan je niet vergelijken als FF zelf de vervanger wordt. Daarom lijkt het mij interessanter om een kleinere naam zoals Lizzo, Tame Impala, Dua Lipa, Lana Del Rey, Ghost, etc (ik grabbel maar wat) te laten vervangen en Stormzy wat langer te laten spelen. Zo kunnen er 2 nieuwe RW headliners hun ding doen om zieltjes te winnen zoals FNM dat toen bij mij deed.
 
  • Geweldig
Waarderingen: mattman

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Als ik heel eerlijk ben, verwacht ik van die donderdag echt niks fors meer. Als ik kijk dat Nathaniel Rateliff, Stromae nu annuleren en Sam Fender zo zeker is als roulette.

Ben eerlijk waar al blij als er iets gaat staan wat me aanspreekt.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Als ik heel eerlijk ben, verwacht ik van die donderdag echt niks fors meer. Als ik kijk dat Nathaniel Rateliff, Stromae nu annuleren en Sam Fender zo zeker is als roulette.

Ben eerlijk waar al blij als er iets gaat staan wat me aanspreekt.
Timing lijkt wel naar FF te neigen. Hier de fluisteringen dat er iets op til is. Nu het gewijzigde media bericht van Le Soir. Theorie: persbericht de wereld in gestuurd met embargo tot maandagochtend, dan zitten de 'exclusieve' shows in Duitsland er op. Nu ja, we zien wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nielso

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.331
Timing lijkt wel naar FF te neigen. Hier de fluisteringen dat er iets op til is. Nu het gewijzigde media bericht van Le Soir. Theorie: persbericht de wereld in gestuurd met embargo tot maandagochtend, dan zitten de 'exclusieve' shows in Duitsland er op. Nu ja, we zien wel.
Ik geloof er helemaal niet in, dat Foo Fighters.
 

koolket

Randprogramma
28 apr 2022
112
51
De vraag is gaat Werchter cateren voor het stromae publiek of voor de mensen die daar 4 dagen zijn. Als ze voor het stromae publiek gaan zal het waarschijnlijk David Guetta of Calvin Harris zijn aangezien zij vrij zijn rond die datum en dat het best past voor dat publiek.
 

nathanvdk

Randprogramma
18 aug 2022
170
145
De vraag is gaat Werchter cateren voor het stromae publiek of voor de mensen die daar 4 dagen zijn. Als ze voor het stromae publiek gaan zal het waarschijnlijk David Guetta of Calvin Harris zijn aangezien zij vrij zijn rond die datum en dat het best past voor dat publiek.
Ik snap echt totaal niet waarom Guetta of Calvin Harris beter past bij Stromae dan Foo Fighters? Bij Stromae-fans zie ik veel eerder een groot deel standaard stubru fans die zeker ook fan zijn van FF's
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ik snap echt totaal niet waarom Guetta of Calvin Harris beter past bij Stromae dan Foo Fighters? Bij Stromae-fans zie ik veel eerder een groot deel standaard stubru fans die zeker ook fan zijn van FF's
Er moet echt worden begrepen dat tours van headliners al een jaar soms twee jaar vantevoren in de maak zijn.

Ik denk zelf dat de Foo fighters volgend jaar een festival/cocnert tour gaan doen. Daarnaast had Rock Am Ring een European exclusive te pakken. Als dit contractueel is vastgelegd kun je dit niet wijzigen en niet opeens ook de Foos naar Werchter laten gaan.

Desondanks hoop ik op de Foos…

Ik denk eerder aan een Lana del Rey. Als ze er genoeg voor krijgt anders houdt ze het voor gezien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken