Arsenal heeft de main al eens mogen proberen afsluiten in 2011, en dat was geen groot succes.
Ik was dat jaar (in april ofzo?) ook in de AB naar hun show geweest toen, en dat was een stevig feestje. Ik had dus wel grote verwachtingen. Maar op dat grote podium en voor die grote wei van Werchter viel het toch wat op z'n gat. Ze kregen het publiek niet mee, en de wei oogde leeg. En dat zeg ik dus als fan.
Ik ben het daar grotendeels mee eens. Arsenal is een band die interactie met het publiek nodig heeft. Die main van Werchter in het donker, er is een stevige afstand tussen het podium en de grote massa. Ik denk dat John Roan dat zelf eens omschreven heeft als het meest verschrikkelijke optreden dat hij ooit gegeven heeft, omdat die afstand met het publiek die avond niet te overbruggen was.
Dat gezegd zijnde, is Arsenal ook wel gegroeid als band sinds 2011. Er staan tegenwoordig meer dan tien muzikanten op dat podium en je hebt naast Leonie ook een uitstekende zangeres als Paulien Mathues die het geheel naar een hoger niveau tilt.
Ik zou Arsenal nooit meer die main laten afsluiten, maar als ze Fender en Stormzy zouden bumpen kunnen ze om 19u30 wel werken. Als Bazart heel de weide mee krijgt op dat uur, dan lukt dat Arsenal ook probleemloos.