Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Als je Arsenal EN Charlotte de Witte niet kent, dan zegt dat toch vooral veel over jezelf. Je nationaliteit bvb. Beide zijn in Belgie best groot dus.
Bij Arsenal is dat toch al minstens tien en eerder vijftien jaar geleden, hoor. En zelfs op hun hoogtepunt was er geen sprake van dat ze Werchter zouden headlinen. De Lokerse Feesten ja, als dansbare aftershow.

Bij Arsenal is dat toch al minstens tien en eerder vijftien jaar geleden, hoor. En zelfs op hun hoogtepunt was er geen sprake van dat ze Werchter zouden headlinen. De Lokerse Feesten ja, als dansbare aftershow.
Arsenal sloot al eens de main van RW af als dansbare aftershow maar volgens mij met weinig succes. Slndsdien zijn ze een pak kleiner natuurlijk.

Allemaal mooi hoor, maar behalve Video Games kent de gemiddelijke Werchter-ganger volgens mij geen enkel nummer van haar, let's be real.
Ja maar da’s al een nummer meer dan Charlotte de Witte, die soms wordt voorgesteld als headliner…

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Arsenal sloot al eens de main van RW af als dansbare aftershow maar volgens mij met weinig succes. Slndsdien zijn ze een pak kleiner natuurlijk.
Blijkbaar wel, dat was ik alweer vergeten. :LOL: Ik kan me sowieso verdacht weinig herinneren van die editie (2011 toch?), was denk ik niet al te memorabel.

Laatst bewerkt:
The Subs en Arsenal werden in 2011 als afsluiters toegevoegd om die dag extraatje te geven... (lees: er mocht iets beter verkocht worden)

Ja maar da’s al een nummer meer dan Charlotte de Witte, die soms wordt voorgesteld als headliner…
Sinds wanneer moeten techno-dj's een hit hebben? Da's een uur stampen? Of dat nu op een nummer van CDW is of iemand anders, maakt echt geen kneit uit.

Zomaar een dwarsstraat, iets in de richting van Chic / Kool and the Gang / Earth Wind and Fire.

Qua grootte allang over hun hoogtepunt heen maar wel groepen die de hits hebben om een avond een leuke tijd te verzorgen!

Ik snap dat veel mensen dit niks zouden vinden maar mocht dit het zo last minute worden, zou ik daar persoonlijk echt wel content mee zijn. Kunnen we de donderdag tenminste dansend afsluiten!

Sinds wanneer moeten techno-dj's een hit hebben? Da's een uur stampen? Of dat nu op een nummer van CDW is of iemand anders, maakt echt geen kneit uit.
Dat snap ik; maar ze worden hier soms aangehaald als mogelijke headliner voor RW. Sorry, maar dan heb je wel wat aanknopingspunten nodig bij een groot publiek. RW is geen PkP.

Charlotte effectief als headliner neerpoten betekent in de praktijk een veldje gevuld tot de geluidstoren at best.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Paddy
Dat snap ik; maar ze worden hier soms aangehaald als mogelijke headliner voor RW. Sorry, maar dan heb je wel wat aanknopingspunten nodig bij een groot publiek. RW is geen PkP.

Charlotte effectief als headliner neerpoten betekent in de praktijk een veldje gevuld tot de geluidstoren at best.
Er is een groot verschil tussen headliner en een mainstage afsluiten. Of werden indertijd Netsky, Disclosure en co evenwel bekeken als headliners, nee toch? CDW zou invallen als dance-afsluiter en Stormzy zou dé headliner worden dan. Dat we het hier over hebben zeg..

Er is een groot verschil tussen headliner en een mainstage afsluiten. Of werden indertijd Netsky, Disclosure en co evenwel bekeken als headliners, nee toch? CDW zou invallen als dance-afsluiter en Stormzy zou dé headliner worden dan. Dat we het hier over hebben zeg..
Ik haal mijn popcorn erbij als dat scenario realiteit wordt haha. Want daarmee gaan ze niet 1 extra ticket verkopen.

Bij best hoor, wanneer Stormzy een anderhalf uur mag spelen dan.

Doet me vooral denken aan de Netsky show na Green Day als ik me niet vergis. Was echt een serieus feest, maar in dit scenario is Stormzy geen Green Day en hoe populair CDW is binnen de techno-scene is ze ook niet "mainstream" bekend zoals een Netsky dat toen was bij het brede publiek.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Dan moet je wel iets of wat doen aan de curfew. Dan kan Stormzy ook vol in het donker en een band er bij op de main dan. Die dance headliners in der tijd gingen door tot rond 2h.
Disclosure tot 2h. Chem Bros het jaar ervoor 1h45. Skrillex tot 2h30 in 2014. Netsky ook tot na 2h.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Raoul
Dan moet je wel iets of wat doen aan de curfew. Dan kan Stormzy ook vol in het donker band er bij op de main dan. Die dance headliners in der tijd gingen door tot rond 2h.
Disclosure tot 2h. Chem Bros het jaar ervoor 1h45. Skrillex tot 2h30 in 2014. Netsky ook tot na 2h.
Het zou ook gewoon kunnen dat ze tussen Stormzy en Sam Fender (of tussen The 1975 en Fender) nog een act plakken, dat ze een middenmoter als sub of nog een plekje daaronder hebben weten vinden maar een echt grote naam niet. Dan kan het wel tot 2u doorgaan. Afin, veel scenario's mogelijk.

en hoe populair CDW is binnen de techno-scene is ze ook niet "mainstream" bekend zoals een Netsky dat toen was bij het brede publiek.
Denk dat je je daar wel in vergist tbh. Het is dan wel geen Sportpaleizen dat ze vult, maar een Waagnatie probleemloos vullen voor een all nighter doe je echt niet zo maar bv. Hoeveel is die capaciteit 6 à 8000?

Denk dat je je daar wel in vergist tbh. Het is dan wel geen Sportpaleizen dat ze vult, maar een Waagnatie probleemloos vullen voor een all nighter doe je echt niet zo maar bv. Hoeveel is die capaciteit 6 à 8000?
Ik geloof zeker dat ze veel volk kan lokken naar techo-events en haar Barn zal ook wel uitpuilen van het volk. Ik denk gewoon dat de technomensen gelimiteerder zijn voor zo'n headlinesets dan drum n bass mensen dat waren in 2013. Maar daar kan ik me inderdaad goed aan mispakken ook :-) in elk geval denk ik niet dat er iemand van ons groepje interesse zou hebben in technobeats, maar ken zeker andere groepen die dat graag wel zo zouden zien.

Techno dj’s misschien niet, maar headliners wel?
Als dansafsluiter lijkt mij het prima. In het verleden heeft Carl Cox of Skrillex er ook gestaan. Maar zeker in combi met Stormzy verwacht ik eerder een dEUS hier dan CDW. En eigenlijk moeten ze hier nog wat dagtickets kwijt, waardoor ik toch hoop op een aansprekende naam.

Volgens mij was die remix van The Age of Love een aardige hit.
En The creeds - push up edit die ze draait wordt op elk tiktok filmpje tot in de treure gebruikt.
Denk dat er ook wel een redelijke overlap is met het PP publiek hoor. Denk dat de Barn al aardig vroeg vol is.

Techno dj’s misschien niet, maar headliners wel?
Als dansafsluiter lijkt mij het prima. In het verleden heeft Carl Cox of Skrillex er ook gestaan. Maar zeker in combi met Stormzy verwacht ik eerder een dEUS hier dan CDW. En eigenlijk moeten ze hier nog wat dagtickets kwijt, waardoor ik toch hoop op een aansprekende naam.
We weten toch helemaal niet hoe de ticketverkoop loopt? Voor hetzelfde geld zijn/waren voor de cancel al een hele hoop tickets de deur uit. dEUS staat bovendien al exclusief op Live /s Live, dus dat gaat niet.

Users who are viewing this thread