Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Voor FNM werd toen ook een vlucht gecharterd, als het voor hun zou kunnen voor anderen ook.
FNM toen deed 23-24 duitsland, 25 Werchter, vervolgens 26,27 en 28 zweden, finland en denemarken. Straffe kost toen van die mannen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Voor FNM werd toen ook een vlucht gecharterd, als het voor hun zou kunnen voor anderen ook.
FNM toen deed 23-24 duitsland, 25 Werchter, vervolgens 26,27 en 28 zweden, finland en denemarken. Straffe kost toen van die mannen.
Ik vind Duitsland > België > Scandinavië nu wel nog nét iets logischer dan Kroatië > België > Griekenland of Polen > België > Zweden, maar oké. Sam Smith kan zonder problemen eigenlijk wel op basis van hun tourschema, zie ik nu.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
FNM is ook wel één van de meest flexibele bands die er bestaat volgens mij, heb niet het gevoel dat die ooit moeilijk doen
ook over bijvoorbeeld exclusiviteit, of headliner posities zijn ze volgens mij vrij makkelijk.
denk niet dat FNM een goed voorbeeld is van dat het allemaal wel kan, heb het idee dat ze eerder de uitzondering zijn op de regel
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Zijn er überhaupt techno-dj's die mainstream hits hebben? …
Nee, en daarom staan ze ook hoogstens als dansafsluiter op RW of in de Barn.

Van een (Co)headliner mag je toch wel wat (internationale) hits verwachten?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Nee, en daarom staan ze ook hoogstens als dansafsluiter op RW of in de Barn.

Van een (Co)headliner mag je toch wel wat (internationale) hits verwachten?
Ik zeg dat ze bij, indien gebrek aan beter, zal doorgeschoven worden als afsluiter van de main. Ik zeg nérgens dat ze (co)headliner moet gaan genoemd worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
CDW heeft ook het potentieel om het begrip danceafsluiter terug in het leven te roepen. Stormzy-Stromae-CDW had gekund als je nog is tot 2h zou mogen doorgaan.
Maar daar doet RW niet meer aan mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik vind The 1975 - Sam Fender - Stormzy - Charlotte De Witte nu eens een mooi vernieuwend rijtje voor Werchter. Niet allemaal mijn genre, maar 't is eens iets anders.
Ja, wij hogen dat vinden, maar feit is wel dat hier voor de gemiddelde Werchterganger toch een headliner ontbreekt vrees ik. Ik, als enige in mijn groep trouwens, zou het prima vinden dat Stormzy de dagheadliner (en dus wel echt langer speelt dan een uurtje), maar in realiteit heb je wel echt een Stromae-naam nodig. Iets met dat gewicht.

Nog niet lang geleden waren we het over eens dat die donderdag naast Stromae echt nog een knaller a la Billie Eilish nodig had. Die kwam niet. Maar nu de enige echte grote naam lijkt weg te vallen, gaan ze echt wel wat moeten vinden ter vervanging.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Ik snap het niet goed mattman. Ik zag je hier altijd pleiten dat Werchter wat vernieuwender moet zijn, want dat de organisatie het de voorbije jaren zelf zo gecreëerd heeft dat ze alleen maar uit dat beperkte en altijd hetzelfde kransje van bands kunnen kiezen als headliners. Is Charlotte De Witte nu eens niet een goeie vernieuwende headliner?

Op eFestivals hebben ze lange tijd gepraat over The 1975 als potentiele headliner dit jaar voor Glasto en die worden nu genoemd als headliner voor volgend jaar. Idem voor Sam Fender. En Stormzy headlinede al op Glasto. Ik vind The 1975 - Sam Fender - Stormzy - Charlotte De Witte nu eens een mooi vernieuwend rijtje voor Werchter. Niet allemaal mijn genre, maar 't is eens iets anders.
1975 is een Engelse band. Die zullen op een Engels festival wat sneller headlinen dan hier.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Ik snap het niet goed mattman. Ik zag je hier altijd pleiten dat Werchter wat vernieuwender moet zijn, want dat de organisatie het de voorbije jaren zelf zo gecreëerd heeft dat ze alleen maar uit dat beperkte en altijd hetzelfde kransje van bands kunnen kiezen als headliners. Is Charlotte De Witte nu eens niet een goeie vernieuwende headliner?

Op eFestivals hebben ze lange tijd gepraat over The 1975 als potentiele headliner dit jaar voor Glasto en die worden nu genoemd als headliner voor volgend jaar. Idem voor Sam Fender. En Stormzy headlinede al op Glasto. Ik vind The 1975 - Sam Fender - Stormzy - Charlotte De Witte nu eens een mooi vernieuwend rijtje voor Werchter. Niet allemaal mijn genre, maar 't is eens iets anders.
Je moet wel voldoende tickets verkopen he.
Dit is gewoon een zwak rijtje vind ik persoonlijk dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Heb het hier al gezegd, maar echt geen idee hoeveel Stormzy verkoopt bij ons. Ik gok dat het een Lotto Arena-sized naam is inmiddels maar daar hebben we het gissen naar. Heel benieuwd naar hoe vol de weide daar gaat staan. Hoe dan ook is het een goede zet om hem te laten co-headlinen op een RW, naar de toekomst toe, met een gevestigde naam als Stromae als 'locomotief' zeg maar.

Dat die maar een uurtje krijgt als co-head, is dan weer raar.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Je moet wel voldoende tickets verkopen he.
Dit is gewoon een zwak rijtje vind ik persoonlijk dan.
Klopt helemaal. Stormzy als headliner zonder stromae is te licht voor werchter. In Engeland kan je dat maken maar hier verkoopt dat nooit uit.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
740
918
The Slope verdient ook wat liefde. Ik lees hier wat reacties over "krijgen die maar een half uur?". Klopt, dit is kort. Wat ik wel heb gemerkt is dat bij punk en rock acts dat dit onwijs goed werkt.

Door gebrek aan tijd worden sets vlammend gestart en is het gewoon een half uur gas geven.

Ik vind het heerlijk in iedergeval.
 

GertjanM

Nieuw lid
1 jul 2022
4
0
CDW moet dacht ik nog door na haar show om elders te spelen.
Heb je een idee waarom ze nu pas aangekondigd is? Lag ze al langer vast en werd ze bewust niet aangekondigd? Of is ze pas recent geboekt door een tegenvallende ticketverkoop/ last minute opportuniteit/ om evt. te schuiven als Stromae wegvalt?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
The Slope verdient ook wat liefde. Ik lees hier wat reacties over "krijgen die maar een half uur?". Klopt, dit is kort. Wat ik wel heb gemerkt is dat bij punk en rock acts dat dit onwijs goed werkt.

Door gebrek aan tijd worden sets vlammend gestart en is het gewoon een half uur gas geven.

Ik vind het heerlijk in iedergeval.
Ja klopt en daarnaast krijgen ze dit jaar meer speeltijd dan vorige jaren ook nog eens, zeker later op de avond.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raoul

Gebruikers die dit onderwerp bekijken