Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.286
4.455
Ik zeg dat ze bij, indien gebrek aan beter, zal doorgeschoven worden als afsluiter van de main. Ik zeg nérgens dat ze (co)headliner moet gaan genoemd worden.
Ok, fair enough.
Maar wat mij betreft zou er op de main, dan nog wel wat bij mogen komen. Niet in de orde Pearl Jam ofzo, maar een dEUS zou voor mij het rijtje een stuk leuker maken.

Geef meteen toe dat persoonlijke smaak hierin ook meespeelt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Ok, fair enough.
Maar wat mij betreft zou er op de main, dan nog wel wat bij mogen komen. Niet in de orde Pearl Jam ofzo, maar een dEUS zou voor mij het rijtje een stuk leuker maken.

Geef meteen toe dat persoonlijke smaak hierin ook meespeelt.
Letterlijk de naam die ik eerder ook al aangaf als vervanger. 😆

Naast een eventuele Smith, die volgens mij meer aansluit bij doelgroep Stromae, wel dé naam die kan vervangen. En in het verleden al hoog stond geprogrammeerd op Werchter.. En sinds ze terug zijn RW altijd wat in zich hebben voorbij laten gaan hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
Heb je een idee waarom ze nu pas aangekondigd is? Lag ze al langer vast en werd ze bewust niet aangekondigd? Of is ze pas recent geboekt door een tegenvallende ticketverkoop/ last minute opportuniteit/ om evt. te schuiven als Stromae wegvalt?
Geen idee. Wel een hele tijd geleden is horen vallen dat CDW een eigen openluchtshow ambieerde komende zomer. Wat me wel lijkt te kloppen, waarom laat ze anders Tomorrowland passeren?
Maar dat is precies niet rond geraakt. Misschien wat puzzelstukjes die plots in elkaar vielen? RW wou duidelijk nog een main stage naam aankondigen. En dat is natuurlijk ook niet gelukt.
 
  • Leuk
Waarderingen: GertjanM

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Geen idee. Wel een hele tijd geleden is horen vallen dat CDW een eigen openluchtshow ambieerde komende zomer. Wat me wel lijkt te kloppen, waarom laat ze anders Tomorrowland passeren?
Maar dat is precies niet rond geraakt. Misschien wat puzzelstukjes die plots in elkaar vielen? RW wou duidelijk nog een main stage naam aankondigen. En dat is natuurlijk ook niet gelukt.
Hoezo nog een mainstage naam?
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.235
1.771
Hoezo nog een mainstage naam?

Ze hebben Nataniel Rateliff naar de main verplaatst en Charlotte in de Barn gestopt, maar een andere nieuwe naam op main was het originele plan.

Mij hoor je niet klagen. CDW in de Barn voor de grote headliners even een feest laten bouwen lijkt me heerlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
661
745
Ze hebben Nataniel Rateliff naar de main verplaatst en Charlotte in de Barn gestopt, maar een andere nieuwe naam op main was het originele plan.

Mij hoor je niet klagen. CDW in de Barn voor de grote headliners even een feest laten bouwen lijkt me heerlijk.
Doodzonde dat Nathaniel Rateliff naar de main is. Juist die muziek komt in The Barn goed tot z'n recht.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Ze hebben Nataniel Rateliff naar de main verplaatst en Charlotte in de Barn gestopt, maar een andere nieuwe naam op main was het originele plan.

Mij hoor je niet klagen. CDW in de Barn voor de grote headliners even een feest laten bouwen lijkt me heerlijk.
Ooh. Alee, hoe jammer. Hoewel Rateliff absoluut fijn was in het zonnetje in 2017, denk ik dat ie in de Barn wel misschien nóg iets fijner zou zijn geweest..
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
661
745
Ooh. Alee, hoe jammer. Hoewel Rateliff absoluut fijn was in het zonnetje in 2017, denk ik dat ie in de Barn wel misschien nóg iets fijner zou zijn geweest..
Jaar ervoor in The Barn. Het allereerste Werchter optreden dat ik ooit heb meegemaakt. Was helemaal overdonderd van de sfeer in die tent en was een onwijs fijn optreden.

2017 was ook goed maar heeft bij mij toch echt een stuk minder indruk gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper en Yannick

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
312
243
Squid een halfuurtje? Ouch.
Dat is wel echt belachelijk. Dat zijn letterlijk drie nummers voor Squid. En dat met een tweede plaat onder de arm. Gelukkig meteen nadien door naar Spoon.

J.I.D. en Lil Nas X laten overlappen ook een redelijke rotstreek.
 
Laatst bewerkt:

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
238
520
Muse slechts anderhalf uur vind ik een (positieve) verrassing. Dan gaan ze alvast niet hun gewone stadiumshow meenemen naar Werchter zoals de vorige keer en een gebalde festivalsets kunnen spelen.
Kans ook aanwezig dat ze de tourshow doen minus 3 nummers. Zou dat scenario nog zeker niet uitsluiten.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.235
1.771
Kans ook aanwezig dat ze de tourshow doen minus 3 nummers. Zou dat scenario nog zeker niet uitsluiten.

You make me feel like it's halloween, The Dark Side en dat belachelijke Madness mogen oprotten dan.

Ze gaan sowieso een kortere versie van hun tourshow doen en ondingen als Compliance en Tought Contagion spelen. Het zou me verbazen als ze er een Citizen Erased en Stockholm Syndrome tegenaan gaan knallen in Werchter. Maar he...we krijgen sowieso wel weer Psycho, dat nummer met die oude jammrif en de meest belachelijke lyrics die Bellamy ooit op papier heeft gezet.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mattman

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
238
520
You make me feel like it's halloween, The Dark Side en dat belachelijke Madness mogen oprotten dan.

Ze gaan sowieso een kortere versie van hun tourshow doen en ondingen als Compliance en Tought Contagion spelen. Het zou me verbazen als ze er een Citizen Erased en Stockholm Syndrome tegenaan gaan knallen in Werchter. Maar he...we krijgen sowieso wel weer Psycho, dat nummer met die oude jammrif en de meest belachelijke lyrics die Bellamy ooit op papier heeft gezet.
Vind je verder Muse wel leuk? Haha, je hoeft natuurlijk niet te komen he 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.235
1.771
Tja, ik was zoals de meesten mee met Muse tot ze met dingen als m m m m madness en Panic Station op de proppen kwamen en kon op dat belachelijke Psycho na Drones nog grotendeels smaken. ( Dead Inside en The Handler zou ik zelfs goeie nummers durven noemen)

Simulation Theory is echter het soort draak die je enkel nog in het sprookjesbos van de Efteling zou mogen tolereren en van de parodie van zichzelf die ze op Will of the people presenteren wordt ook niemand nog vrolijk

Mijn affiniteit die ik ooit had met die band is dus fucking fucked.

Ik ga ze heus wel zien voor old times sake en omdat er met Dean Lewis nou ook niet echt een spannend alternatief tegenover staat, maar een band die ik als tiener hoog had zitten is voor mij uitgegroeid tot de minst boeiende van de acht headliners dit jaar.

Muse is de Imagine Dragons van dit jaar. Zelfde plaats, zelfde tijdstip, zelfde holle bombast.
 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.526
6.392
Precies dat. Citizen Erased en Stockholm Syndrome zijn top nummers, en ik ben van mening dat ze een hele setlist zouden kunnen vullen op dat niveau, als ze even wat dieper in hun back catalogue duiken. Maar helaas heeft de platte shit die ze afgelopen jaren uitgebracht hebben de overhand in de setlist, opgevuld met een paar overplayde hits van weleer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken