Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Ja maar dat zijn wel de subs en de Barn heads die apart gegeven werden. Nu niets staat je statement in de weg he. Deze week nog een klein gewoon pakketje. Volgende week kan je met dEUS en Angele bijvoorbeeld een sterk klein belgisch pakket maken.
In 2018 kregen we Triggerfinger, Arsenal, Angele, Romeo Elvis, Equal Idiots, Todiefor en Blackwave als pakket.
Maar waarom nog met zulke kleine pakketjes afkomen wanneer 1/3 van de lineup al bekend is. Ik zou dat snappen als we nu een een 8-tal namen zitten, en de overige grootste namen aan de bovenkant nog moeten komen. Maar nu kennen we de meeste subs en Barn heads ook wel al.

Als ze pakweg The National en Lizzo hebben, zie ik ze die wel zeker nog los delen maar voor de rest zijn die kleine pakketjes op vrijdag meer iets van "vroeger".

Maar waarom nog met zulke kleine pakketjes afkomen wanneer 1/3 van de lineup al bekend is. Ik zou dat snappen als we nu een een 8-tal namen zitten, en de overige grootste namen aan de bovenkant nog moeten komen. Maar nu kennen we de meeste subs en Barn heads ook wel al.

Als ze pakweg The National en Lizzo hebben, zie ik ze die wel zeker nog los delen maar voor de rest zijn die kleine pakketjes op vrijdag meer iets van "vroeger".
Je hebt nog 2/3 line up te gaan, 60 tal namen dus. Kan je er ook moeilijk in 1 keer uitpleuren toch? Die losse headliners en dan nog 4 weken pakketjes van een 10tal namen. Die kunnen perfect gedragen worden door de net niet subs van main en barn, nog grote namen genoeg in de pot.

• Leuk
Waarderingen: zero en Timmetje
Vorig jaar dropte Werchter 64 namen op vrijdag 28/01 16h. Een week later waren de combi tickets uitverkocht na de vrijdag en zondag tickets. Een week later kregen we de laatste namen als ook het bordje sold out.
Daar zijn we niet naar toe aan het gaan lijkt me, voorlopig.

En die ene headliner die nog nooit op RW stond? Zalige namen, daar niet van.

Zou dat niet gewoon Lizzo kunnen zijn? Ze stond er in 2019, maar wel als opener van The Barn. Ik kan me wel inbeelden dat Ken daar overheen gekeken heeft (of dat gewoon niet meetelt) en Lizzo als 'nieuwe naam' of alleszins dus nieuwe headliner voor Werchter noemt.

Je hebt nog 2/3 line up te gaan, 60 tal namen dus. Kan je er ook moeilijk in 1 keer uitpleuren toch? Die losse headliners en dan nog 4 weken pakketjes van een 10tal namen. Die kunnen perfect gedragen worden door de net niet subs van main en barn, nog grote namen genoeg in de pot.
Dat kunnen ze ja, maar zie het niet echt gebeuren, Werchter kennende. De vorige was al eentje van meer dan 20 namen, dan gaan ze er nu niet met kleinere afkomen.

Hoop het wel trouwens, want die grote pakketten zijn ook maar om in te spelen op de breedte…

Vorig jaar dropte Werchter 64 namen op vrijdag 28/01 16h. Een week later waren de combi tickets uitverkocht na de vrijdag en zondag tickets. Een week later kregen we de laatste namen als ook het bordje sold out.
Daar zijn we niet naar toe aan het gaan lijkt me, voorlopig.

Toen was het ook gewoon bijna uitverkocht, mede door alle tickets van voorgaande edities die overgezet werden. Aangezien er nu nog meer tickets verkocht moeten worden, zie ik ze wel teruggrijpen naar meerdere kleine pakketjes om toch wekelijks wat buzz te creëren rond Werchter.

Dat kunnen ze ja, maar zie het niet echt gebeuren, Werchter kennende. De vorige was al eentje van meer dan 20 namen, dan gaan ze er nu niet met kleinere afkomen.

Hoop het wel trouwens, want die grote pakketten zijn ook maar om in te spelen op de breedte…
Ik ga er wel van uit dat ze hun line up rond zullen hebben voor maart. Daartussen nog wat momentjes voor andere festivals. Maar terug in 1 klap 60 namen eruit gooien daar geloof ik ook niet in.

Editors 2012-2013 en vervolgens KOL 2013-2014. Vervolgens Florence in 2015-2016 van sub onder FNM naar head boven Macklemore, toch ook 2 hoge prominente plaatsen op de line up gepakt he.
Ja, dat zei ik. Van sub naar headliner.

Volgend week zal dan inderdaad misschien een pakketje Belgische bands zijn. Ik hoop op dEUS, The Haunted Youth, Warhaus, Black Box Revelation, Brutus

Dat is een verdomd leuk lijstje. Ik zou er de Compact Disk Dummies als middagact in de Barn en Ramkot op Slope nog bij zetten. Allemaal erg goede bands die garant staan voor sterke shows op Werchter.

• Leuk
Waarderingen: randyrw
Open'er, Roskilde, Werchter, Mad Cool, Nos Alive, Lolla Paris/Stockholm,...
Opener en Werchter wordt al moeilijk, want beide verwachten nog een grote headliner op de 29ste...

En NOS Alive ook nog? Zit die niet al vol aan de bovenkant? Tenzij er boven Sam Smith/QOTSA nog en grote naam komt natuurlijk.

Arsenal gaat deze zomer ook weer optreden. Net een optreden in de AB aangekondigd op 3 juni...maar dat verkoopt sowieso uit...en die doen sowieso festivals volgende zomer lijkt me. ( Die band is een garantie op sterke liveoptredens)

Ik zie ze wel weer op een Werchterpodium staan dus Ik hoop zo op de main van de vierdaagse, rond een uur of 17...met een zomerzonnetje en 45 000 man die los gaat op Melvin en Saudade.

• Leuk
Waarderingen: liluzi
Arsenal gaat deze zomer ook weer optreden. Net een optreden in de AB aangekondigd op 3 juni...maar dat verkoopt sowieso uit...en die doen sowieso festivals volgende zomer lijkt me. ( Die band is een garantie op sterke liveoptredens)

Ik zie ze wel weer op een Werchterpodium staan dus Ik hoop zo op de main van de vierdaagse, rond een uur of 17...met een zomerzonnetje en 45 000 man die los gaat op Melvin en Saudade.
Denk niet dit jaar

Users who are viewing this thread