Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

LifeisMusic

Playlistbediener
20 mei 2022
20
13
Er is eigenlijk echt één band dat ik super graag nog wil zien, Depeche Mode. Wat is de kans daarvan?
Wss een onrealistische voorspelling:

Donderdag
Dua Lipa - Angele - The Lumineers
Vrijdag
SOAD - Faith No More - Hollywood Vampires
Zaterdag
RATM - Limb Bizkit - Jack White
Zondag
Queen + Adam Lambert - Placebo
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
406
90
Hoezo RATM in elke lineup? Hoe graag ik het ook zou hebben, er zijn toch geen signalen in die richting?
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.243
3.808
FNM is en blijft enorm onzeker vanwege de situatie van Patton. Ik verwacht ze eerlijk gezegd niet volgend jaar.
Dua Lipa en Billie Eilish verwacht ik ook niet, aangezien die dit jaar al een flinke tour achter de rug hebben. Denk dan eerder aan Harry Styles, The Weeknd en/of Kendrick Lamar qua niet rock namen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.920
8.560
FNM is en blijft enorm onzeker vanwege de situatie van Patton. Ik verwacht ze eerlijk gezegd niet volgend jaar.
Dua Lipa en Billie Eilish verwacht ik ook niet, aangezien die dit jaar al een flinke tour achter de rug hebben. Denk dan eerder aan Harry Styles, The Weeknd en/of Kendrick Lamar qua niet rock namen.
Ja eens. Billie en vooral Dua gaan al een hele tijd geleden hun muziek uitgebracht hebben (Future Nostalgia komt uit 2020...), zie die niet NOG een jaar aan die tour knopen. Idem voor een Volbeat eigenlijk, die ik na én Graspop én Sportpaleis ook wel eens wat rust zie nemen.

Al denk ik dat er door The Weeknd helaas ook een kruis mag... Die staat in het Koning Boudewijnstadion. En ook Radiohead zie ik niet snel terugkeren.

The Smile wordt dus toch een blijvertje als we Thom Yorke mogen geloven. Mij goed, die band is geweldig. Mag gewoon met alweer een nieuwe plaat op RW23 staan hoor.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Ja eens. Billie en vooral Dua gaan al een hele tijd geleden hun muziek uitgebracht hebben (Future Nostalgia komt uit 2020...), zie die niet NOG een jaar aan die tour knopen. Idem voor een Volbeat eigenlijk, die ik na én Graspop én Sportpaleis ook wel eens wat rust zie nemen.

Al denk ik dat er door The Weeknd helaas ook een kruis mag... Die staat in het Koning Boudewijnstadion. En ook Radiohead zie ik niet snel terugkeren.

The Smile wordt dus toch een blijvertje als we Thom Yorke mogen geloven. Mij goed, die band is geweldig. Mag gewoon met alweer een nieuwe plaat op RW23 staan hoor.
Als die Barn headliner worden volgend jaar ga ik smullen! Ik moet de nare Polo G smaak als laatste act in de Barn nog goed wegspoelen,.
 
  • Haha
Waarderingen: gerrie

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.159
4.283
Er is hier niet echt iemand de Dennis van Pinkpop he, die zo even uit de moud schudt wanneer in normale jaren de eerste aankondigingen altijd waren? ;)

RW 2020
Eerste aankondiging: 2 december 2019 Pearl Jam
Start kaartverkoop: 6 december 2019

RW 2019
Eerste aankondiging: 5 oktober 2018 the Cure
Start kaartverkoop: 26 oktober 2018

RW 2018
Eerste aankondiging: 17 november 2017 Nick Cave and the bad seeds
Start kaartverkoop: 25 november 2017

RW 2017
Eerste aankondiging: 28 oktober 2016 Radiohead
Start kaartverkoop: 19 november 2016

RW 2016
Eerste aankondiging: 21 oktober 2015 Rammstein
Start kaartverkoop: 5 december 2015

RW 2015
Eerste aankondiging: 17 november 2014 Foo Fighters
Start kaartverkoop: 29 november 2014
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.525
10.926
RW 2020
Eerste aankondiging: 2 december 2019 Pearl Jam
Start kaartverkoop: 6 december 2019

RW 2019
Eerste aankondiging: 5 oktober 2018 the Cure
Start kaartverkoop: 26 oktober 2018

RW 2018
Eerste aankondiging: 17 november 2017 Nick Cave and the bad seeds
Start kaartverkoop: 25 november 2017

RW 2017
Eerste aankondiging: 28 oktober 2016 Radiohead
Start kaartverkoop: 19 november 2016

RW 2016
Eerste aankondiging: 21 oktober 2015 Rammstein
Start kaartverkoop: 5 december 2015

RW 2015
Eerste aankondiging: 17 november 2014 Foo Fighters
Start kaartverkoop: 29 november 2014
Oftewel, hier hebben we eigenlijk niks aan.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.606
853
is eigenlijk echt één band dat ik super graag nog wil zien, Depeche Mode. Wat is de kans daarvan?
Hebben ooit op Rock Werchter gestaan, maar we zijn nu natuurlijk vele jaren later en misschien is dit dan eerder voor een sub op een Classic of Boutique. Bij de huidige Classic met Springsteen zie ik ze alvast niet als sub.

Depeche Mode is vooral nog enorm populair in Franstalig België, veel meer dan in Vlaanderen.
Van zodra de groepsnaam valt, vallen de meeste van mijn Franstalige collega’s in zwijm, zowel jong als oud.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.920
8.560
Hebben ooit op Rock Werchter gestaan, maar we zijn nu natuurlijk vele jaren later en misschien is dit dan eerder voor een sub op een Classic of Boutique. Bij de huidige Classic met Springsteen zie ik ze alvast niet als sub.

Depeche Mode is vooral nog enorm populair in Franstalig België, veel meer dan in Vlaanderen.
Van zodra de groepsnaam valt, vallen de meeste van mijn Franstalige collega’s in zwijm, zowel jong als oud.
Ik gaf ze voor volgend jaar eigenlijk wel een kans (ook voor BKS!) want die wilden touren, maar nu zie ik het niet meer gebeuren na het overlijden van Andrew Fletcher... Geen idee of we überhaupt ooit nog Depeche Mode live te zien gaan krijgen. :-(
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Hebben ooit op Rock Werchter gestaan, maar we zijn nu natuurlijk vele jaren later en misschien is dit dan eerder voor een sub op een Classic of Boutique. Bij de huidige Classic met Springsteen zie ik ze alvast niet als sub.

Depeche Mode is vooral nog enorm populair in Franstalig België, veel meer dan in Vlaanderen.
Van zodra de groepsnaam valt, vallen de meeste van mijn Franstalige collega’s in zwijm, zowel jong als oud.
In 2017 2x Sportpaleis uitverkocht. Dan mag je hen nog steeds kandidaat-headliner op RW noemen.

Probleem is eerder wat Mattman hierboven zegt: gaan ze nog wel willen touren? En al zeker zo kort na Fletcher's overlijden?
 

weezers

Playlistbediener
22 feb 2020
11
21
Via een insider (graphics) vernomen dat de Barn volgend jaar nog groter gaat worden en dat The Slope heruitgewerkt gaat worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiefs en TNFke

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Vroeg gokje Werchter headliners:

Do: Rage Against The Machine - Greta Van Fleet - Run The Jewels
Vr: Arcade Fire - QOTSA - Yeah Yeah Yeahs
Za: Arctic Monkeys - Bastille - Machine Gun Kelly
Zo: SOAD - Volbeat - dEUS

Verwacht dat ze de lijn van dit jaar gaan doortrekken met headliners voornamelijk gericht op het oudere publiek / rockliefhebber. Op zaterdag dan weer een dagje gericht op het jongere publiek met als headliner AM en MGK volgens mij een zekerheid op een veel te hoge positie.

Bovenstaande voorstellen lijken me veel te optimistisch wat betreft 'vernieuwende' headliners.
Rillingen dit, wtf.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Via een insider (graphics) vernomen dat de Barn volgend jaar nog groter gaat worden en dat The Slope heruitgewerkt gaat worden.
Nóg groter? Maak dat ding gewoon eens (half) open air zeg, het heeft lang genoeg geduurd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.606
853
Via een insider (graphics) vernomen dat de Barn volgend jaar nog groter gaat worden en dat The Slope heruitgewerkt gaat worden.
Ja, dat kermispodiumpje tussen de braadworst en de frieten, mogen ze inderdaad wel eens slopen en wat herzien.
Vooral als daar zo leuke bands als The Last Internationale spelen…
 

occido

Nieuw lid
7 jul 2022
1
0
Ik lees al jaren lang mee hier, maar nu maar mee praten.

Mijn worp voor 2023:
Do:
Greta van Fleet - Faith No More - Rage against the Machine
Vr:
Ghost - Disturbed - Slipknot
Za:
Vampire Weekend - Tame Impala - Queens of the Stone Age
Zo:
Foals - My Chemical Romance - Arctic Monkeys
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Goed dat ze the slope herdenken. Daar kan net iets meer mee gedaan worden. Zoals al gezegd is, mag de Klub C ook wel meer een eigen smoel krijgen. The Barn nog groter, kan het mij amper voorstellen. Dat is nu al meer dan een sportpaleis. En zou toch jammer zijn om die open te maken, de sfeer is daar altijd top. En dan krijg je meer overlappend geluid met de main stage.
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar en slyke

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken