Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Lijkt me eerder aangewezen om KlubC te vergroten, daar heb ik meer aan kruisen gestaan dan in de Barn..

misschien ook interessant om een extra ingang te maken aan de voorkant (“voorvak”) en achteraan behouden voor een afgesloten achtervak. Kan maar helpen om te zorgen dat een volle tent (met kruisen) ook écht vol is..

• Leuk
Waarderingen: gerrie
...

misschien ook interessant om een extra ingang te maken aan de voorkant (“voorvak”) en achteraan behouden voor een afgesloten achtervak. Kan maar helpen om te zorgen dat een volle tent (met kruisen) ook écht vol is..
Dat lijkt mij voor de looproutes en de verdeling in de tent niet echt een verbetering.

De enquete van RW ook even ingevuld. Je ziet duidelijk dat ze input willen over herbruikbare bekers, een groter festivalterrein, ticketprijzen, genres op de affiche,...

Volg dit forum al sinds mijn eerste Werchter in 2013, ik geloof de begindagen van Festileaks? :D

Waar kan je die enquête vinden?

Houdt die Barn maar lekker gesloten. Het feit dat je The Barn en de Klub C volledig donker kan maken vind ik net geweldig. Ook het feit dat de tenten afgesloten kunnen worden is een pluspunt, dan heb je minder idioten die zichzelf naar voor rammen enkele minuten voor of zelfs tijdens de show.
Inderdaad, de Barn wordt soms afgesloten omdat het achteraan de deuren vol volk staat, maar als je dan verder binnen komt zie je nog een zee van ruimte. Misschien crew plaatsen die de mensen verder de tent in duwt? (bij wijze van spreken dan) Of inderdaad de tent in 2 splitsen. Zou je misschien zelfs de achterkant van de tent nog open kunnen houden voor een vrije in en uitstroom terwijl de eerste helft als vol wordt beschouwd?

Ik heb het ook altijd jammer gevonden dat The Slope moest komen waar die nu staat. Dat was best een gezellig plekje om even te rusten en iets te eten. Ook die nieuwe bomen aan de ingang/achteraan de Main zorgen ervoor dat het festival terrein aanzienlijk gekrompen is. Dit terwijl men volgens mij toch wel een pak meer tickets verkoopt dan 10 jaar geleden.

En dan nog over RATM, die zijn toch helemaal geen headliner materiaal voor Werchter? Om 6u, misschien 8u op de Main, ok. Maar toch geen headliner??

Hoe groot is de kans dat Paolo Nutini komt? En zo ja, afsluiter voor the Barn?

De enquete van RW ook even ingevuld. Je ziet duidelijk dat ze input willen over herbruikbare bekers, een groter festivalterrein, ticketprijzen, genres op de affiche,...
Ik vind die precies nergens terug?

En dan nog over RATM, die zijn toch helemaal geen headliner materiaal voor Werchter? Om 6u, misschien 8u op de Main, ok. Maar toch geen headliner??

Ik denk dat men wel degelijk kijkt naar ticketverkopen van zaalconcerten.
Als RATM in no time een Sportpaleis uitverkoopt, dan betekent dit dat ze nog steeds relevant zijn en blijkbaar meerdere generaties (nog) aanspreken.
Als ze op Werchter staan, zal dit ongetwijfeld als headliner zijn… (als zelfs al een kutband als Imagine Dragons headliner kan zijn… ?)

• Leuk
Waarderingen: Paddy
sportpaleis uitverkopen in een minuutje tijd. ik vraag me toch af welke andere niet headlinerband dit kan?

Als die komen zijn die headliner of ze komen niet.

• Leuk
Waarderingen: nikita
Volg dit forum al sinds mijn eerste Werchter in 2013, ik geloof de begindagen van Festileaks? :D

Houdt die Barn maar lekker gesloten. Het feit dat je The Barn en de Klub C volledig donker kan maken vind ik net geweldig. Ook het feit dat de tenten afgesloten kunnen worden is een pluspunt, dan heb je minder idioten die zichzelf naar voor rammen enkele minuten voor of zelfs tijdens de show.
Inderdaad, de Barn wordt soms afgesloten omdat het achteraan de deuren vol volk staat, maar als je dan verder binnen komt zie je nog een zee van ruimte. Misschien crew plaatsen die de mensen verder de tent in duwt? (bij wijze van spreken dan) Of inderdaad de tent in 2 splitsen. Zou je misschien zelfs de achterkant van de tent nog open kunnen houden voor een vrije in en uitstroom terwijl de eerste helft als vol wordt beschouwd?

Ik heb het ook altijd jammer gevonden dat The Slope moest komen waar die nu staat. Dat was best een gezellig plekje om even te rusten en iets te eten. Ook die nieuwe bomen aan de ingang/achteraan de Main zorgen ervoor dat het festival terrein aanzienlijk gekrompen is. Dit terwijl men volgens mij toch wel een pak meer tickets verkoopt dan 10 jaar geleden.

Zie ook liever een gesloten Barn, maar wel een beter beheer van die tent. Bij Michael Kiwanuka toch wat volk dat naar buiten stroomde terwijl er minder volk stond te wachten aan de kruizen dan zij die naar buiten kwamen (en dat was enkel de uitgang waar ik zicht op had). Wat minder passief handelen in zo een situatie zou toch best welkom zijn.

Zie niet in waarom RATM niet in een co-headline constructie zou kunnen passen à la The Killers - RHCP? Hun exclusiviteit doet natuurlijk ook veel voor hun spot.

• Leuk
Waarderingen: Tjoeker
Hoe groot is de kans dat Paolo Nutini komt? En zo ja, afsluiter voor the Barn?
Daar kan je nu natuurlijk nog niks over zeggen zonder zicht op tourschema's en dergelijke. Maar ik verwacht dat RW hem niet snel zal laten lopen en dan is Barn headliner fantastisch.

• Leuk
Waarderingen: SvenH23
RATM geen headliner?

Euhm geen headliner? Je zet RATM op de spot van Rag n bone man?
Als ze komen , zoiezo headliner, en terecht

RATM in een Co-headline structuur zie ik misschien wel nog gebeuren, maar dan niet als de afsluiter.

RATM heeft één steengoede plaat + Bulls on Parade, maar dat maakt je toch geen headliner. De gemiddelde Werchter-ganger kent waarschijnlijk slechts 1 lied.

Dat ze het sportpaleis zo snel uitverkochten wist ik niet. Maar laten we eerlijk zijn, hun bekende plaat is 30 jaar oud, en ze hebben al 20 jaar niets nieuws. Dat maakt van hen een gimmick, geen headliner. Werchter heeft wel vaker bekende gimmicks geboekt om 6-8u op de Main.

ik snap de logica gewoon niet, als je een band hebt die op zen eentje heel de wei kan uitverkopen. waarom zou je dan nog tijd en geld steken om er 2 of 3 bands na te programmeren.

RATM op vrijdag zie ik wel gebeuren .
Donderdag Arcade Fire - Paul Mccartney (moet nog een show goedmaken en staat niet op classic)
Vrijdag RATM - SOAD
Zaterdag swift - dua lipa - harry styles .
Zondag arctic monkeys - strokes

Users who are viewing this thread