Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Nochtans genoeg band die op tour zijn.
Laat ons eerlijk zijn: als Werchter niet met bands als GnR, Eilish, Blur, ... afkomt, dan hebben ze gewoonweg niet goed onderhandeld en/of niet genoeg geld op tafel gelegd.

Schuermans moet iig niet meer stoefen dat hij het beste festival heeft.
Het is duidelijk dat artiesten liever een exclusiviteit geven aan Glastonbury, zoals McCartney of Elton John.
Glastonbury kun je echt met vrijwel geen ander festival vergelijken, dus die vergelijking is niet helemaal eerlijk naar Rock Werchter.

En het is niet altijd afhankelijk van onderhandelen of geld. Het moet tourtechnisch ook kunnen allemaal natuurlijk. Blijkbaar past Blur tourtechnisch beter op Pukkelpop. En GnR zoals het lijkt op Graspop.

trouwens, ik dacht dat het voor graspop ging zijn maar ik zie het ook evengoed werken op werchter. Toto en journey zijn nu aan het touren in amerika maar hadden al laten weten deze tour te willen verder zetten in Europa. Ik zie dit eerlijkgezegd wel best hoog eindigen moest werchter hiervoor instemmen
Rock Zottegem of Lokerse Feesten. Goeie plekken om zoiets weg te zetten.

Teveel wishful thinking in deze vrees ik, sorry Matt. Je onderschat echt wel de zwijgende massa die eerder blij zijn met een Oscar dan Blur.
Na 2020 was er ook veel vraag online of The Strokes terug kwamen, maar we weten nu wel dat dit geen succes was. Dat Stubru uurtje was zelfs vreemd. Die hun chat op de app was eigenlijk rustig.
Eigenlijk is RW te groot met die megalomane 90K capaciteit, waardoor je bijna verplicht bent uit die überveilige en doodsaaie vaste clubje moet blijven boeken.

Eigenlijk is RW te groot met die megalomane 90K capaciteit, waardoor je bijna verplicht bent uit die überveilige en doodsaaie vaste clubje moet blijven boeken.
Roskilde heeft dezelfde capaciteit en heeft daar geen moeite mee. RW is gewoon veel te afhankelijk van zijn headliners (geworden).

• Leuk
Waarderingen: mattman
Lol, want dit verbaast je?..
Alsof dit ooit anders is geweest.
Nee, maar ik herinner mij wel een tv interview met Herman Schuermans waarin hij stond te stoefen dat hij het beste festival van Europa had.
Tenzij we intussen de UK ook voor zulke zaken niet meer als Europa beschouwen...

Ik vind dat het bovenste rijtje van RW op dit moment behoorlijk tof is anders. Grote band Muse met nieuw werk. Daaronder Oscar and the Wolf (die een hoop tickets verschuiven.) QOTSA en Arctic Monkeys (met hun toffe nieuwe plaat). Publiekslieveling Stromae. Hype Fred Again.

Net doen of het same old is is imo een tikkie gezeur. Helemaal gezien er nog maar zes bands bekend zijn.

Misschien wordt vandaag Billie Eilish aangekondigd voor donderdag (Billie met Stromae als dance afsluiter). En de vrijdagheadliner dan in januari.

ik weet dat dat scenario natuurlijk veel te optimistisch is 😅

Je onderschat echt wel de zwijgende massa die eerder blij zijn met een Oscar dan Blur.
Dat blijkt toch niet echt hier op het forum en evenmin op Facebook.

Maar Werchter heeft ook een gedeelte trouw publiek dat sowieso een ticket koopt, dus die zullen ongetwijfeld alles goed vinden.

Waarom zou pakweg GnR minder veilig zijn dan bv. Muse of Arctic Monkeys? De mogelijkheden zijn er wel, lijkt me, maar ze moeten ook willen. Zelfs in Billie Eilish of Harry Styles zie ik niet echt een risico, gezien ze vlotjes een Sportpaleis uitverkopen. En als Imagine Dragons kan...

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Dat blijkt toch niet echt hier op het forum en evenmin op Facebook.

Maar Werchter heeft ook een gedeelte trouw publiek dat sowieso een ticket koopt, dus die zullen ongetwijfeld alles goed vinden.
Heb op die intussen 25 jaar geleerd dat er meer is dan het volk op Facebook en op de forums.
Op de forums zijn de mensen die echt met zo’n festival bezig zijn, dat is een enorm kleine minderheid.
Op social media vergroot dat aantal een beetje, maar dat geeft nog geen goed beeld.

Een paar jaar terug noemde consequence of sound RW het perfecte festival voor mensen die niet veel festivals / concerten doen. En dat is precies waarvoor RW voor staat vind ik.

Mad Cool dropte altijd pas om 21:00 hun hints… ik verwacht dan ook pas hun line-up eigenlijk

Een paar jaar terug noemde consequence of sound RW het perfecte festival voor mensen die niet veel festivals / concerten doen. En dat is precies waarvoor RW voor staat vind ik.
Het zal aan mij liggen, maar ik vind da geen compliment. En bij momenten (van 15h tot 20h a/d Main bv) is de sfeer er inderdaad wel naar.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Heb op die intussen 25 jaar geleerd dat er meer is dan het volk op Facebook en op de forums.
Op de forums zijn de mensen die echt met zo’n festival bezig zijn, dat is een enorm kleine minderheid.
Op social media vergroot dat aantal een beetje, maar dat geeft nog geen goed beeld.

zoals alex agnew het noemde: een festival voor mensen die niet naar muziek luisteren

• Leuk
Waarderingen: koolket

Users who are viewing this thread