Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Ja, dat en de enigszins aparte boeking van Robbie Williams voor Pinkpop (na drie keer Ziggo in hetzelfde jaar).

Lijkt me toch duidelijk dat we Blur niet gaan krijgen?
Ja, was vanaf vorige week toen ze werden aangekondigd voor de Roskilde vrijdag wel te verwachten dat ze niet op RW zouden staan.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.281
1.347
Blur kan toch nog op de Stromae-dag? Albarn stond werkelijk met zoveel projecten al op Rock Werchter, zou ik echt ontgoochelend vinden mocht Blur er in 2023 niet staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
enkel de majors bedoel je dan? de festivals met de focus op het hardere werk hebben precies namen voor het kiezen dit jaar
Vind je? RaR/RiP moeten nog steeds 2 headliners delen (niet gebruikelijk) en de enige bekende naam daar weer het Duitse Die Toten Hosen. Op Novarock is het al helemaal scrapping the barrel met hun 2 locale hoofdacts en The Prodigy dat hier om Vestrock speelt…

Metalfestivals moeten teruggrijpen naar submateriaal Def Leppard als headliner en geven meer kleinere headliners dan ooit de hoofdslots. (Wat niet per se een slechte zaal is, maar toch)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Graspop heeft al een behoorlijk mooi affiche imo.

Blur kan toch nog op de Stromae-dag? Albarn stond werkelijk met zoveel projecten al op Rock Werchter, zou ik echt ontgoochelend vinden mocht Blur er in 2023 niet staan.
Ligt eraan of ze twee dagen na elkaar in twee verschillende landen spelen. Meende dat iemand hier eerder zei dat ze dat voorheen niet deden.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.499
6.318
Blur kan toch nog op de Stromae-dag? Albarn stond werkelijk met zoveel projecten al op Rock Werchter, zou ik echt ontgoochelend vinden mocht Blur er in 2023 niet staan.
Kan maar je weet niet wat er allemaal speelt. Ik gok dat ze al tijdje geboekt zijn voor Pukkelpop.

Edit: same feeling hebben we vroeger eens gehad met Outkast en LCD Soundsystem. Iedereen hoopte op RW en dat werd droogjes Pukkelpop, wat al lang vast lag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Blur kan toch nog op de Stromae-dag? Albarn stond werkelijk met zoveel projecten al op Rock Werchter, zou ik echt ontgoochelend vinden mocht Blur er in 2023 niet staan.
Rock Werchter gaat de enige zeldzame grote headliner van 2023 missen, ga je zien…

En ze gaan zich daar serieus aan mispakken want ik voel precies veel meer Blur hype op de socials dan de vorige keer. Is volgens mij veel vraag naar.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.499
6.318
Verwacht je Eilish wel op Rock Werchter? Of gaat dat vermoedelijk ook Pukkelpop worden met die data in augustus?
Had al tijdje geleden opgevangen dat ze 2 runs ging doen. Totnu lijkt dat scenario te kloppen. Zeker met dat Lollapalooza nieuws. Maar neen, ik weet niet of ik ze op RW moet verwachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
486
371
Kan maar je weet niet wat er allemaal speelt. Ik gok dat ze al tijdje geboekt zijn voor Pukkelpop.

Edit: same feeling hebben we vroeger eens gehad met Outkast en LCD Soundsystem. Iedereen hoopte op RW en dat werd droogjes Pukkelpop, wat al lang vast lag.
Zou jammer zijn. Zo’n acts verdrinken de laatste jaren op PKP.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.499
6.318
Rock Werchter gaat de enige zeldzame grote headliner van 2023 missen, ga je zien…

En ze gaan zich daar serieus aan mispakken want ik voel precies veel meer Blur hype op de socials dan de vorige keer. Is volgens mij veel vraag naar.
Teveel wishful thinking in deze vrees ik, sorry Matt. Je onderschat echt wel de zwijgende massa die eerder blij zijn met een Oscar dan Blur.
Na 2020 was er ook veel vraag online of The Strokes terug kwamen, maar we weten nu wel dat dit geen succes was. Dat Stubru uurtje was zelfs vreemd. Die hun chat op de app was eigenlijk rustig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Had al tijdje geleden opgevangen dat ze 2 runs ging doen. Totnu lijkt dat scenario te kloppen. Zeker met dat Lollapalooza nieuws. Maar neen, ik weet niet of ik ze op RW moet verwachten.
Nu je het zegt, gisteren heeft Lollapalooza Stockholm aangekondigd dat ze pas in januari met de lineup komen… En aangezien ik Billie op alle Lolla’s verwacht…
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.884
1.095
Nochtans genoeg band die op tour zijn.
Laat ons eerlijk zijn: als Werchter niet met bands als GnR, Eilish, Blur, ... afkomt, dan hebben ze gewoonweg niet goed onderhandeld en/of niet genoeg geld op tafel gelegd.

Schuermans moet iig niet meer stoefen dat hij het beste festival heeft.
Het is duidelijk dat artiesten liever een exclusiviteit geven aan Glastonbury, zoals McCartney of Elton John.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.939
5.378
trouwens, ik dacht dat het voor graspop ging zijn maar ik zie het ook evengoed werken op werchter. Toto en journey zijn nu aan het touren in amerika maar hadden al laten weten deze tour te willen verder zetten in Europa. Ik zie dit eerlijkgezegd wel best hoog eindigen moest werchter hiervoor instemmen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken