Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Darkside kondigt nu een quasi hele Franse tournee aan. Kan zijn dat ze op Dour staan (Gezien de live plaat die ze opnamen en uitbrachten), maar kan ook RW worden..

Op basis van die Gameboy zou Mad Cool Lana Del Rey kunnen aankondigen. Zou ik ook zeer toejuichen voor RW.
Hoe hoog zouden ze die zetten als ze geboekt zou zijn?

RW mag wel eens gaan losbarsten nu want tot nu toe is het maar een triestige boel allemaal nu ik die hun website bekijk.

Ik ben eens gaan kijken naar de aankondigingen voor 2020 tot kerst, toen was er nog geen corona-verwacting of dergelijke...

02/12 - Pearl Jam
03/12 - Twenty One Pilots
04/12 - System of a Down
05/12 - 5 namen met oa Pixies en Yungblud
06/12 - Kendrick Lamar
13/12 - Faith No More

Dat was het dan.
Dus of het dit jaar nu zo traag gaat? Lijkt me niet toch!

Er wordt toch vaak overdreven. Het is niet omdat Pinkpop al de helft van z’n line-up eruitgegooid heeft dat andere majors dat al gedaan hebben.

Opener, NOS Alive, Bilbao BBK, BKS, Glasto… Allemaal vrij karig met namen toch? Ook Roskilde heeft enkel wat kleinere naam en 3 headliners, daar moet er ook nog 75 procent bij. We zijn begin december he.

Nog een geluk dat Werchter niet zoals Coachella doet en hun line-up 3 maanden voor het festival in een keer dropt. Toen PKP dat hier deed 6 maanden voor het festival was er ook kritiek dat het niet fijn was dat er dan een halfjaar niks meer te beleven viel.

Ik ben eens gaan kijken naar de aankondigingen voor 2020 tot kerst, toen was er nog geen corona-verwacting of dergelijke...

02/12 - Pearl Jam
04/12 - System of a Down
06/12 - Kendrick Lamar
13/12 - Faith No More

Dat was het dan.
Nu zit je met een zelfde systeem van half tot eind oktober. Om daarna een maand in stilzwijgen te vallen en komen aanzetten met Oscar en gevolg. En je weet dat die traditionele kerst en januari stilte ook nog moet volgen.
Eerst vond ik het frappant dat ze er zo vroeg bij waren maar nu is het vervelend gewoon

• Leuk
Waarderingen: mattman
Er wordt toch vaak overdreven. Het is niet omdat Pinkpop al de helft van z’n line-up eruitgegooid heeft dat andere majors dat al gedaan hebben.

Opener, NOS Alive, Bilbao BBK, BKS, Glasto… Allemaal vrij karig met namen toch? Ook Roskilde heeft enkel wat kleinere naam en 3 headliners, daar moet er ook nog 75 procent bij. We zijn begin december he.

Nog een geluk dat Werchter niet zoals Coachella doet en hun line-up 3 maanden voor het festival in een keer dropt. Toen PKP dat hier deed 6 maanden voor het festival was er ook kritiek dat het niet fijn was dat er dan een halfjaar niks meer te beleven viel.
NOS Alive is, eens ze begonnen waren, vrij steady blijven aankondigen. Elke dag een naam. Roskilde heeft ook gewoon een stuk meer namen aangekondigd.

En Coachella/Glastonbury moet je echt niet vergelijken toch. Dat zijn de 2 snelst verkopende majors ter wereld.

Nah. Normaal doet Rock Werchter het anders en is er al meer bekend. We zullen zien.

Daarenboven, Bilbao BBK heeft al quasi z'n volledige line-up gelost. Roskilde komt altijd in pakketjes met namen en heeft een pak meer namen aan te kondigen dan het hondertal dat Werchter maar moet. Glastonbury brengt nooit een hele affiche uit tot vrij laat in het seizoen. NOS is letterlijk dagelijks namen aan het aankondigen en Mad Cool komt vandaag met hun line-up. Enige die uit de boot valt is BKS, die zijn gevoelsmatig vrij laat.

Toen PKP dat hier deed 6 maanden voor het festival was er ook kritiek dat het niet fijn was dat er dan een halfjaar niks meer te beleven viel.
Pukkelpop doet dat iéder jaar 6 maanden van op voorhand, misschien zelfs minder lang. Waar heb je het over.

02/12 - Pearl Jam
04/12 - System of a Down
06/12 - Kendrick Lamar
13/12 - Faith No More

Dat was het dan.
Maar in dat jaar had je een stabiele en voorspelbare stroom aan namen, nu is het heel random allemaal.

02/12 - Pearl Jam
04/12 - System of a Down
06/12 - Kendrick Lamar
13/12 - Faith No More

Dat was het dan.
Je zou dan kunnen zeggen: tot deze week liep RW23 voor op schema, maar als ze deze week met niets komen, lopen ze achter op schema :p

Ik denk dus inderdaad dat deze week er wel iets bekend gemaakt zal worden. Misschien morgen een Sinterklaascadeau.

Nah. Normaal doet Rock Werchter het anders en is er al meer bekend. We zullen zien.

Daarenboven, Bilbao BBK heeft al quasi z'n volledige line-up gelost. Roskilde komt altijd in pakketjes met namen en heeft een pak meer namen aan te kondigen dan het hondertal dat Werchter maar moet. Glastonbury brengt nooit een hele affiche uit tot vrij laat in het seizoen. NOS is letterlijk dagelijks namen aan het aankondigen en Mad Cool komt vandaag met hun line-up. Enige die uit de boot valt is BKS, die zijn gevoelsmatig vrij laat.

Pukkelpop doet dat iéder jaar 6 maanden van op voorhand, misschien zelfs minder lang. Waar heb je het over.
Pukkelpop kondigt echt niet elk jaar heel hun line-up aan in 1 keer. Dat weet jij toch ook wel. Veel in 1 keer, maar niet alles. Vorig jaar was dat zo goed als wel het geval, op een naam op 5 na.

En procentueel gezien heeft Roskilde dan toch ook weinig aangekondigd? Want zoals je zegt: ze moeten er zelfs meer aankondigen. NOS alive heeft letterlijk 10 namen aangekondigd… En inderdaad: Mad Cool komt vandaag met hun line-up, dus Werchter kan ook nog deze week een lijstje droppen, toch?

Al die paniek voor niks hier. Het enige waarin ik jullie volg is dat er na een naam of 4/5 een maand stilte was. Da’s irritant ja, maar is dat erg zo’n 8 maand voor het festival? Maar het is hier precies alsof Livenation geen bands meer kan boeken.

Pukkelpop kondigt echt niet elk jaar heel hun line-up aan in 1 keer. Dat weet jij toch ook wel. Veel in 1 keer, maar niet alles. Vorig jaar was dat zo goed als wel het geval, op een naam op 5 na.

En procentueel gezien heeft Roskilde dan toch ook weinig aangekondigd? Want zoals je zegt: ze moeten er zelfs meer aankondigen. NOS alive heeft letterlijk 10 namen aangekondigd… En inderdaad: Mad Cool komt vandaag met hun line-up, dus Werchter kan ook nog deze week een lijstje droppen, toch?

Al die paniek voor niks hier. Het enige waarin ik jullie volg is dat er na een naam of 4/5 een maand stilte was. Da’s irritant ja, maar is dat erg zo’n 8 maand voor het festival?
Paniek is een groot woord, is meer frustratie in combinatie met het feit dat de huidige namen nog erg flets zijn (voor mijn smaak).

Dat, en Blur her en der aangekondigd zien worden en RW ineens Oscar uit hun koker trekt. Hoop op die ene aankondiging die me doet uitkijken naar volgende zomer en die komt maar niet.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Al die paniek voor niks hier.
Mensen speculeren gewoon op een aankondiging of niet. En dat mag gewoon, daar dient dit forum voor.

Pukkelpop komt wel degelijk quasi volledig met hun line-up, ieder jaar.

Procentueel heeft Roskilde al meer aangekondigd dan Werchter (35 / 200 tov 6/100), maar who's counting.

Tuurlijk is het discussiëren goed, al heb ik de indruk dat de algemene teneur soms omslaat naar een vrij negatieve benadering van bv een Werchter.

Verstaanbaar, maar het is nu niet dat ze nabij Leuven het enige festival zijn met soms vreemde communicatiekronkels. Al is het zoals hierboven gezegd wellicht de frustratie dat spreekt.

Vrij overtuigd van dat er deze week nog iets volgt trouwens, en dan hebben we voor kerst opnieuw alle headliners op het hoogste schavotje, en de meeste subs. Zoals zo goed als elk jaar.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en Ook_gij
We zijn nog maar december. Het gros van de headliners is al bekend, undercard zal vanaf 2023 wel volgen. Gezien er geen ticketalerts zijn kun je rustig met tickets kopen totdat je zeker weet dat je wilt gaan.

Loopt allemaal wel los.

Vooral zo dadelijk zeer benieuwd of Mad Cool een verrassing in het circuit gooit. Zoals Pinkpop dat deed met TBK.

Billie Eilish net aangekondigd voor Electric Picnic. De datum is wat vervelend voor de kansen van RW (1 september), maar wel erg toevallig dat dit gelijktijdig met de gesloten persconferentie van Mad Cool gelost wordt...

• Wow
Waarderingen: mattman

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread