Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Enige UK performance in 2023 volgens Livenation op Twitter.



Dat maakt het minder waarschijnlijk dat ze voor Wembley ook Europese festivals doen lijkt me toch?
Omdat dit de enige UK performance is, is het waarschijnlijk dat ze hiervoor ook festivals doen? Zie niet wat het een met het andere te maken heeft?

Gok dat hier zomaar een tweede Wembley Stadion bij zal komen...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Omdat dit de enige UK performance is, is het waarschijnlijk dat ze hiervoor ook festivals doen? Zie niet wat het een met het andere te maken heeft?

Gok dat hier zomaar een tweede Wembley Stadion bij zal komen...
Zullen die voor hun grote comeback show in Wembley festivals spelen? Of zullen ze eerst Wembley doen en dan zomerfestivals doen? Dat vroeg ik me af. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Zullen die voor hun grote comeback show in Wembley festivals spelen? Of zullen ze eerst Wembley doen en dan zomerfestivals doen? Dat vroeg ik me af. :)
Dat kan wel alle kanten opgaan. Schijnt dus ook op Fuji Rock te staan wat augustus al een beetje uitsluit bij ons.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Jack Johnson met een EU tour zonder Belgische datum. Vind ik nu eens het typische voorbeeld van een saaie, nietszeggende naam die altijd een veel te hoge plek inneemt op RW.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Blur zal voor Wembley toch ook al wel wat optredens gedaan willen hebben. Of ze dan festivals aan doen is een tweede.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.004
Blur zal voor Wembley toch ook al wel wat optredens gedaan willen hebben. Of ze dan festivals aan doen is een tweede.
Zullen in de week voorafgaand wel een paar kleine warmupshows spelen, maar festivals lijken mij inderdaad onwaarschijnlijk.
 

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
388
489
Dan vergis je RW toch wat met Pinkpop. De laatste jaren staat 90% van de bovenkant van DTRH integraal ook op RW. De overlap tussen DTRH (en eigenlijk ook BKS) is vaak enorm. Ook de reden waarom ik zo graag naar RW blijf gaan: veel alternatieve DTRH-namen plus nog eens een dikke majorfestival- achtige headliner die ik wil meepikken (McCartney, The Cure, Tool, Kendrick, Radiohead, Faith No More, Nine Inch Nails, Dua Lipa,…).

Als het meezit tenminste.
Exact dit. Als het goed is. :giggle:
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
388
61
Blur misschien wel meer pukkelpop materiaal, indien wembley hun eerste show zou zijn. Mag van mij gerust ook samen met muse headlinen
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.324
3.273
Blur misschien wel meer pukkelpop materiaal, indien wembley hun eerste show zou zijn. Mag van mij gerust ook samen met muse headlinen
Werchter is veel logischer imo, is ook een stuk dichter bij hun UK show.

Blur dat naar PKP 2015 zou komen, had Festileaks daar niet zijn handen aan verbrand? 😎
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Werchter is veel logischer imo, is ook een stuk dichter bij hun UK show.

Blur dat naar PKP 2015 zou komen, had Festileaks daar niet zijn handen aan verbrand? 😎
Don’t mention the war. Zwarte dag toen die lineup dropte inderdaad.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Hier ben ik nu heel benieuwd naar. Vertel, Vertel!
Was nog in de tijd dat Festileaks nieuwsberichten deelde die het hoorde via insiders. En in 2015 zou Blur volgens erg goede bronnen op Pukkelpop staan, volgens een FL artikel.

Ik, die RW13 gemist had, zou ze daar dus eindelijk zien. De lineup verscheen. Ik scande meteen door alle namen. Vond geen Blur. Voelde me heel vies.
 
  • Wow
Waarderingen: Puzzles en Jamel

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Was nog in de tijd dat Festileaks nieuwsberichten deelde die het hoorde via insiders. En in 2015 zou Blur volgens erg goede bronnen op Pukkelpop staan.

Ik, die RW13 gemist had, zou ze daar dus eindelijk zien. De lineup verscheen. Ik scande meteen door alle namen. Vond geen Blur. Voelde me heel vies.
Was vooral pijnlijk omdat enkele Belgische media het gerucht overgenomen hadden. En het imago van Festileaks plots een zware klap kreeg.

Op eFestivals doen sommigen vandaag de dag nog lacherig als je verwijst naar een insider op Festileaks.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Vanwaar die gedachte? Eerst een zaal tour en dan het jaar daarna pas festivals?
Nadruk op UK dit jaar. Volgend jaar EU en VS met nieuwe plaat en de Lolla's.

Niet vergeten dat Gorillaz begin volgend jaar een nieuwe plaat uitbrengt. Voor de rest gewoon voorgevoel.

Denk dat alle headliners wel nu zullen vast liggen. Foo's zou wel eens goed kunnen als vervanger van RATM, past wel in dat straatje.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
Denk ook wel dat de nadruk ligt op die grote Wembley show(s) begin juli. Als je dan een paar dagen ervoor al het unieke wat gaat weggeven in de rest van Europa, lijkt me vreemd.
In 2012 volgden ze zowat het idee dat Yannick al deelt. Nadruk UK om zo hype te creëren, dat hebben ze wel nodig, en in 2013 EU festivals te gaan doen.

2015 waren ze ook plots beschikbaar en erg laat aangegeven dat festivals hen konden boeken. Was het voor veel festivals al te laat. Enkel dingen zoals Benicassim die eigenlijk chaotisch georganiseerd zijn hadden nog een plekje.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken