Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Mja Bazart van Werchter naar Pukkelpop, Oscar and the Wolf van Pukkelpop naar Werchter. Zeer logisch. Hopelijk op twee na laatste, maar we gaan het zien.

Angèle van Dour naar ...
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Twee Belgen op een headlinerplek in hetzelfde jaar, dat hebben we nog niet gezien toch?
 

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Moet zeggen, ooit eens via via kaarten gekregen voor een show van O&TW en zonder (positieve) verwachtingen een kijkje gaan nemen en ik was zelfs aangenaam verrast! Echt een goede liveshow
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
Ach wel. Oscar krijgt dezelfde bagger over zich heen als Bazart en die laatste had toch een drukke Main voor zich.

Oscar en Bazart zijn dezelfde afgelikte bagger.

Pijnlijk voorval dit jaar bij Bazart: Stijn Meuris komt meedoen bij Bazart en weet na 2 seconden meer "rock 'n roll" te brengen dan tijdens de volledige set van Bazart.
 
  • Haha
Waarderingen: pigital

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Oscar en Bazart zijn dezelfde afgelikte bagger.

Pijnlijk voorval dit jaar bij Bazart: Stijn Meuris komt meedoen bij Bazart en weet na 2 seconden meer "rock 'n roll" te brengen dan tijdens de volledige set van Bazart.
'Voorval 😅'. Wie is Stijn Meuris zelfs anno 2022? Zonder Bazart had ie nooit meer op de Main van Werchter gestaan natuurlijk 😉.

Het is ook niet de bedoeling van bazarts om rock n roll in een set te brengen. Gewoon een uur lang de weide warm maken en dat hebben ze ook gedaan. Los daarvan ben ik het met je eens dat Bazart en vooral de frontman niet uit te staan is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Puzzles en mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
Oscar en Bazart zijn dezelfde afgelikte bagger.

Pijnlijk voorval dit jaar bij Bazart: Stijn Meuris komt meedoen bij Bazart en weet na 2 seconden meer "rock 'n roll" te brengen dan tijdens de volledige set van Bazart.
Ben niet echt pro Bazart, maar dit is wel zeer persoonlijk denk ik. Show op RW werd goed ontvangen. En kan perfect op een festival, niet elke spot kan een band naar smaak bevatten.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
'Voorval 😅'. Wie is Stijn Meuris zelfs anno 2022? Zonder Bazart had ie nooit meer op de Main van Werchter gestaan natuurlijk 😉.

Het geeft vooral aan hoe afgelikt die Bazar wel niet is.
Één schreeuw van Meuris en het niveau steeg maal tien en eindelijk werd de set een pakje 'ruiger'.

Overigens: OATW en Bazart spreekt vooral het nightlife publiek aan, heb ik de indruk, en niet zozeer de 'alternatieve' muziekliefhebber.

OATW sub op de main zou echt wel een domper van formaat zijn.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Overigens: OATW en Bazart spreekt vooral het nightlife publiek aan, heb ik de indruk, en niet zozeer de 'alternatieve' muziekliefhebber.
Dan staan ze toch perfect op hun plek? RW trekt de alternatieve muziekliefhebber toch over het algemeen niet (meer) aan? Die gaan naar DTRH, BKS e.d.
Het geeft vooral aan hoe afgelikt die Bazar wel niet is.
Één schreeuw van Meuris en het niveau steeg maal tien en eindelijk werd de set een pakje 'ruiger'.
Ik snap niet waarom een set van Bazart per se 'ruiger' moet zijn. Niet alles hoeft 'rock n roll' te zijn. Daarvoor zijn er al meer dan genoeg bands die dat trachten te zijn op RW.
En of Meuris een set naar een hoger niveau tilt, is ook gewoon een persoonlijke mening. Ben er 100% zeker van dat de helft van de -25-jarigen die daar stonden Monza niet eens kende.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
Ik snap niet waarom een set van Bazart per se 'ruiger' moet zijn. Niet alles hoeft 'rock n roll' te zijn. Daarvoor zijn er al meer dan genoeg bands die dat trachten te zijn op RW.
Tja,, misschien is dat inderdaad mijn persoonlijke verwachting of smaak.
Misschien ook doordat andere Nederlandstalige bands wel een alternatief kantje hebben, zoals De Mens, Gorki, Monza, ...
Nu leunt het meer aan met Tien Om Te Zien en gelijkaardige toestanden...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Dan staan ze toch perfect op hun plek? RW trekt de alternatieve muziekliefhebber toch over het algemeen niet (meer) aan? Die gaan naar DTRH, BKS e.d.
Dan vergis je RW toch wat met Pinkpop. De laatste jaren staat 90% van de bovenkant van DTRH integraal ook op RW. De overlap tussen DTRH (en eigenlijk ook BKS) is vaak enorm. Ook de reden waarom ik zo graag naar RW blijf gaan: veel alternatieve DTRH-namen plus nog eens een dikke majorfestival- achtige headliner die ik wil meepikken (McCartney, The Cure, Tool, Kendrick, Radiohead, Faith No More, Nine Inch Nails, Dua Lipa,…).

Als het meezit tenminste.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Dan vergis je RW toch wat met Pinkpop. De laatste jaren staat 90% van de bovenkant van DTRH integraal ook op RW. De overlap tussen DTRH (en eigenlijk ook BKS) is vaak enorm. Ook de reden waarom ik zo graag naar RW blijf gaan: veel alternatieve DTRH-namen plus nog eens een dikke majorfestival- achtige headliner die ik wil meepikken (McCartney, The Cure, Tool, Kendrick, Radiohead, Faith No More, Nine Inch Nails, Dua Lipa,…).

Als het meezit tenminste.
Nou ja, voor een alternatieve muziekliefhebber is het vaak niet enkel de bovenkant dat telt. En daar wringt net het schoentje (in 2022 misten ze wat mij betreft quasi elke interessante naam die tourde). Heb de indruk dat sinds DTRH in hetzelfde weekend is gaan zitten, RW minder is gaan geven om die alternatieve muziek. Ze weten ook wel dat ze (te) veel moeite moeten doen om zulke fans van DTRH terug naar Werchter te trekken.
En daardoor denk ik dat het voor RW ook moeilijker zal worden om zo'n namen te boeken. Want geef nu toe ... Voor een Little Simz e.d. is het vele malen interessanter om festivals in dat weekend te doen met een moderner profiel dan Werchter (Opene, Roskilde en DTRH in hetzelfde weekend).
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Tja,, misschien is dat inderdaad mijn persoonlijke verwachting of smaak.
Misschien ook doordat andere Nederlandstalige bands wel een alternatief kantje hebben, zoals De Mens, Gorki, Monza, ...
Nu leunt het meer aan met Tien Om Te Zien en gelijkaardige toestanden...
We zijn het alleszins beide eens dat Bazart 10 om te zien niveau is 😅. Wel snap ik niet dat (in het algemeen) Bazart en OATW over dezelfde kam geschoren worden. Zo'n Nostalgic Bitch klinkt in mijn oren live alleszins zeer sterk (2e nummer).
[YouTube]
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Nou ja, voor een alternatieve muziekliefhebber is het vaak niet enkel de bovenkant dat telt. En daar wringt net het schoentje (in 2022 misten ze wat mij betreft quasi elke interessante naam die tourde). Heb de indruk dat sinds DTRH in hetzelfde weekend is gaan zitten, RW minder is gaan geven om die alternatieve muziek. Ze weten ook wel dat ze (te) veel moeite moeten doen om zulke fans van DTRH terug naar Werchter te trekken.
En daardoor denk ik dat het voor RW ook moeilijker zal worden om zo'n namen te boeken. Want geef nu toe ... Voor een Little Simz e.d. is het vele malen interessanter om festivals in dat weekend te doen met een moderner profiel dan Werchter (Opene, Roskilde en DTRH in hetzelfde weekend).
Ik ben het eens over 2022, ook de reden waarom ik er niet naartoe wou (al stonden met Disclosure en The War On Drugs weer 2 van de 3 DTRH headliners op RW). Dit jaar zie ik Stromae, AM en/of Fred Again ook wel bovenaan verschijnen op DTRH.

De voorlaatste edities had dan weer een enorm sterke ‘alternatieve’ undercard voor een major. Had je New Order, Janelle Monae, The 1975, The Cure, Brockhampton, Charlotte Gainsbourg, Mac Demarco, Kurt Vile, Robyn, Strand of Oaks, Olafur Arnalds, Mogwai, Underworld, Beirut, Rosalia, Angele, Lizzo, RY X, The Good The Bad and The Queen, Denzel Curry, Khruangbin, Snarky Puppy en King Princess op een Primavera lineup gezet, dan had ik dat een dikke Primavera lineup gevonden.
 
  • Leuk
Waarderingen: jefferke

Gebruikers die dit onderwerp bekijken