Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.914
4.870
Dan vergis je RW toch wat met Pinkpop. De laatste jaren staat 90% van de bovenkant van DTRH integraal ook op RW. De overlap tussen DTRH (en eigenlijk ook BKS) is vaak enorm. Ook de reden waarom ik zo graag naar RW blijf gaan: veel alternatieve DTRH-namen plus nog eens een dikke majorfestival- achtige headliner die ik wil meepikken (McCartney, The Cure, Tool, Kendrick, Radiohead, Faith No More, Nine Inch Nails, Dua Lipa,…).

Als het meezit tenminste.
RW is Pinkpop met DTRH & BKS. Hoewel Pinkpop in mijn achtertuin ligt, ga ik al vanaf 1992 liever naar Werchter. Altijd een beter en diverser programma.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en mattman

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
388
61
Namen waar we blij van worden? 😍

Wie op het forum heeft trouwens nu al tickets gekocht?
Overweeg tot hier toe meer om 2 dagtickets te kopen, zaterdag & zondag. Dan om combibte gaan. Geruchten graspop spreken meer aan dan geruchten werchter.

Benieuwd waar blur, guns n roses, system of a down terecht komen. Als ze al touren
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
Overweeg tot hier toe meer om 2 dagtickets te kopen, zaterdag & zondag. Dan om combibte gaan. Geruchten graspop spreken meer aan dan geruchten werchter.

Benieuwd waar blur, guns n roses, system of a down terecht komen. Als ze al touren
En als je dan toch al 2 dagen gaat, heb je dan geen voldaner gevoel bij een vierdaagse?
Of heeft het ook te maken met verlof enzo?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
Ik gok aanstaande vrijdag de vrijdagheadliner en de week nadien, na de concerten van Phoenix in de AB, een pakje kleinere namen, waaronder Phoenix.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Ik ben het eens over 2022, ook de reden waarom ik er niet naartoe wou (al stonden met Disclosure en The War On Drugs weer 2 van de 3 DTRH headliners op RW). Dit jaar zie ik Stromae, AM en/of Fred Again ook wel bovenaan verschijnen op DTRH.

De voorlaatste edities had dan weer een enorm sterke ‘alternatieve’ undercard voor een major. Had je New Order, Janelle Monae, The 1975, The Cure, Brockhampton, Charlotte Gainsbourg, Mac Demarco, Kurt Vile, Robyn, Strand of Oaks, Olafur Arnalds, Mogwai, Underworld, Beirut, Rosalia, Angele, Lizzo, RY X, The Good The Bad and The Queen, Denzel Curry, Khruangbin, Snarky Puppy en King Princess op een Primavera lineup gezet, dan had ik dat een dikke Primavera lineup gevonden.
Ik wil die jaren terug.
22 was (oorspronkelijk) wel echt dik en stacked maar minder warm makend dan alles wat in je bovenstaand lijstje staat en dat is louter 19 en 18 lijkt me?
Welke richting gaat 23 uit? Op dit moment quasi elke headlinende band al te pakken voor RW/TW/Boutique maar je kan er geen conclusies uit trekken voorlopig om dat iedereen zo oorverdovend stil blijft en je dus niet weet wat de headline poule is voor volgend jaar :unsure: . Ik begin het irritant te vinden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Blur. July 8, Wembley Stadium

Confirmed in the Metro this morning, looks like a ticket announce will be some point today. On sale Friday.

Berichtje op Efestivals. Zou ze dan niet zo snel op RW verwachten. Zullen ze niet eerder dan Wembley doen toch?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Blur_support.jpg
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
310
217
Ik zal sowieso een combi nemen, maar ik weiger nu al tickets te kopen. Kwestie dat ze niet denken dat ze kunnen besparen op namen (als ze al genoeg tickets zouden hebben verkocht). ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket en mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken