Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Interpol doet in februari een aantal shows in Spanje, ik hoop dat daar nog een volledige Europese tour achteraan komt. Misschien wat voor in de Barn komend jaar?
Alsof Interpol niet dit jaar ook al beschikbaar was. :sleep:
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Alsof Interpol niet dit jaar ook al beschikbaar was. :sleep:
Maar dat was nog vlak voor het nieuwe album, die is nu wel uit dus ik neem aan dat ze nog wel een grotere tour daarvoor doen.
Bovendien wisselen ze vaak af tussen zaal en festivalshows als ze 2 opeenvolgende jaren komen. Dit jaar was het de AB in België en Pinkpop in Nederland, volgend jaar misschien Werchter en een zaalshow in Nederland?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
.
Met een gat van 19 juni en 16 juli in hun vorig tourschema veronderstel ik dat dit niet zo was.
En daarom die AB show misschien op 16 juni.
Het is maar goed graag RW ze dan ook op hun festival wil hebben of niet. Als ze ze echt hadden gewild, dan hadden ze er waarschijnlijk wel gestaan en hadden ze voor een show (want veronderstel dat ze gewoon die tijd in de EU zijn gebleven) wel even tot hier gereden. Hebben die niet ook eerder al eens Rock Zottegem gedaan? Echt prioriteit lijken me ze er niet echt aan te geven.

In belangrijker nieuws, Lizzo kondigde pas twee shows aan begin juni in de VS. Lijkt me dus dat er niet echt een festivaltournee langs Europa in zit na haar zaaltournee langs EU. Of misschien is ze tegen juli wel weer terug, who knows.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Het is maar goed graag RW ze dan ook op hun festival wil hebben of niet. Als ze ze echt hadden gewild, dan hadden ze er waarschijnlijk wel gestaan en hadden ze voor een show (want veronderstel dat ze gewoon die tijd in de EU zijn gebleven) wel even tot hier gereden. Hebben die niet ook eerder al eens Rock Zottegem gedaan? Echt prioriteit lijken me ze er niet echt aan te geven.

In belangrijker nieuws, Lizzo kondigde pas twee shows aan begin juni in de VS. Lijkt me dus dat er niet echt een festivaltournee langs Europa in zit na haar zaaltournee langs EU. Of misschien is ze tegen juli wel weer terug, who knows.
Ook een simpele veronderstelling 'ze zullen wel in Europa gezeten hebben'. Interpol zal er wel staan als ze in die periode aanwezig en beschikbaar zijn. Werchter gaat daar echt geen speciale moeite voor doen indien dit niet zo is.
Drogreden: 'Werchter kan wat het wil'. Dat is toch al jaren niet meer het geval voor kleine tot middelgrote bands.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Bilbao geeft het in elk geval wat hoop. Meestal kwalitatieve namen. Als het enkel Main Square was kon het alle kanten uit 😅.
Ook opvallend dat Main Square het eens om 10u deelt. Herinner me daar vroeger veel aankondigingen in de avond normaal.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Losse shows dan hopelijk?

Ik zou denken dat ze het Sportpaleis en de Ziggo Dome wel aankunnen
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
In 2015 hebben kleinere festivalletjes zoals Super Bock Super Rock en Benicassim ze in ieder geval kunnen betalen. Tegenover RW (die prive VIPruimtes kan bouwen op vraag van bepaalde artiesten) toch maar klein bier. (Pun not untended).
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Het feit dat Damon de afgelopen jaren best veel in Nederland en België heeft gespeeld (met een stuk of 4 verschillende projecten) geeft me in ieder geval een beetje hoop dat áls ze besluiten meer te doen dan alleen die Wembley shows, we hier misschien iets zouden kunnen verwachten.

En ik hoop toch dat Niels op twitter niet helemaal gelijk heeft met z'n verhaal dat ze dit gewoon eens in de paar jaar voor het geld doen (naar wens van Graham Alex en Dave) en er zo min mogelijk moeite in steken qua tour. Ik denk dat alle vier de bandleden waarschijnlijk nog steeds genoeg verdienen aan de hits uit de 90s?
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
604
382
Rock Werchter heeft genoeg geld en goeie contacten met damon! Geld is niet het probleem. Hoop heel erg dat ze komen!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
In 2015 hebben kleinere festivalletjes zoals Super Bock Super Rock en Benicassim ze in ieder geval kunnen betalen. Tegenover RW (die prive VIPruimtes kan bouwen op vraag van bepaalde artiesten) toch maar klein bier. (Pun not untended).
Kunnen betalen is niet zozeer het probleem. Wel de return on investment die daar tegenover staat. Kan me inbeelden dat pakweg BKS geen recordloon wil betalen als er geen garantie is dat ze Radiohead-gewijs los uitverkopen binnen de dag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Kunnen betalen is niet zozeer het probleem. Wel de return on investment die daar tegenover staat. Kan me inbeelden dat pakweg BKS geen recordloon wil betalen als er geen garantie is dat ze Radiohead-gewijs los uitverkopen binnen de dag.
Nee das waar, maar qua budget zal een Super Bock Super Rock ook geen astronomische bedragen kunnen neerleggen terwijl het ook gewoon een Portugees (niet-UK) festival is. Want die tweet waarnaar verwezen werd ging over hun tour in 2015, waarin deze show viel, daarmee.

Voor de rest mag ik hopen dat festivals af en toe eens een gokje doen/wat investeren in een bijzondere naam. Het zijn net die namen die lineups meestal de peper geven aan de bovenkant. :) Maar het moet binnen de perken blijven, akkoord. In ieder geval: Damon hartje RW en RW hartje Damon, dat is altijd een mooie om achter de rug te hebben. (Al vraag ik me na Boutique af of daar geen deuk in zit nu)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
si

BBK
BBL23_WEB-escritorio-segundo-red-2048x768.jpeg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken