Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
de metalvijver lijkt best wel goed gevuld, graspop kan een extra dag vullen, kan zelfs over gaan naar 2 headliners per dag. vreemd hoe dit zo kan verschillen per genre
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
Maroon 5 is echt zo'n band waarvan het leuk is als ze op een (niet te hoge) spot op een festival staan maar waar ik niet snel de volle pond voor zou neerleggen.
Gewoon een grote band die veel tickets verkoopt, vanuit vroeger een alternatief randje en nu gewoon heel commercieel. Niet veel anders dan een 10 jaar oudere 21Pilots.
Doen nauwelijks festivals en staan bijna nooit in de Benelux. Zou geen gekke naam zijn, naast Stromae bijvoorbeeld.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.449
7.442
Maroon 5 waren voor mijn gevoel altijd al heel commercieel. Zou het persoonlijk echt zonde van een headlinespot vinden.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Even schaamteloos kopiëren van eFestivals: The Lathums tourden voorbije zomer als package deal met Arctic Monkeys, en die twee staan nu samen op de affiche van BBK Live. Alvast met potlood noteren voor The Slope op zondag dus.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Nog steeds geen aankondiging voor Florence op RW terwijl ze intussen toch al aardig wat festivals aan haar tourlijst toegevoegd heeft. Doet vermoeden dat ze er helemaal niet gaat staan. Of het moet als plan B zijn.
Plan B voor Kendrick, watch.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Is er überhaupt een reden om aan te nemen dat Kendrick volgend jaar festivalshows gaat doen? Staat die al ergens geboekt?
Afgelopen jaar enkel Glasto en een aantal NA-festivals gedaan iirc, kan me niet voorstellen dat ie het daar bij laat.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Damon hartje RW en RW hartje Damon, dat is altijd een mooie om achter de rug te hebben. (Al vraag ik me na Boutique af of daar geen deuk in zit nu)
Wat heb ik gemist? Ik was bij die show op Boutique dit jaar, leek een top avond, maar is daar achter de schermen iets mis gegaan?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Wat heb ik gemist? Ik was bij die show op Boutique dit jaar, leek een top avond, maar is daar achter de schermen iets mis gegaan?
Eerder voor de schermen. Publiek stroomde massaal weg na Stromae en kreeg een vrij mak overblijvend publiek tot enorme frustratie van Albarn.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Eerder voor de schermen. Publiek stroomde massaal weg na Stromae en kreeg een vrij mak overblijvend publiek tot enorme frustratie van Albarn.
Oh echt? Totaal niks van meegekregen haha, waar ik stond zat de sfeer er prima in, weet ook niet waar die "enorme frustratie" uit moest blijken want voor mij zag het er prima ontspannen uit, zoals ik van Albarn gewend ben...
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Oh echt? Totaal niks van meegekregen haha, waar ik stond zat de sfeer er prima in, weet ook niet waar die "enorme frustratie" uit moest blijken want voor mij zag het er prima ontspannen uit, zoals ik van Albarn gewend ben...
Het eerste halfuur misschien, daarna leek ie het wel echt zichtbaar te hebben opgegeven en door z'n nummers heen te jassen - ik stond op de tweede rij like.. En tijdens Feel Good Inc riep De La Soul wat uit dat het publiek aan het slapen was ofzoiets.

edit: zie boven.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Oh echt? Totaal niks van meegekregen haha, waar ik stond zat de sfeer er prima in, weet ook niet waar die "enorme frustratie" uit moest blijken want voor mij zag het er prima ontspannen uit, zoals ik van Albarn gewend ben...
Zowel Albarn als De La Soul hebben nochtans daarover nochtans expliciet op gereageerd.

Nu, een keer pech hebben met het publiek hoeft geen negatieve impact te hebben op de relatie tussen artiest en festival/management. Dan denk ik dat de vele exploten van Mad Cool problematischer geweest zijn voor zulke relaties.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Ah ja De La Soul was wel flink tegen het publiek aan het schreeuwen, dat is waar. Vond zijn gedrag zelf eerlijk gezegd vooral irritant. Maar goed blijkbaar had niet iedereen zo'n top avond daar als ik, jammer om te lezen...

Edit:
Die eerste 2 minuten, auwtsj..
Ik vind dit dus vooral pijnlijk om naar te kijken vanwege zijn eigen houding daar? Het publiek juicht, maar het is niet genoeg voor hem? Komt op mij echt over als diva gedrag hoor. Er werd prima op de nummers gereageerd waar ik stond, misschien stonden er minder mensen op het hele veld en werd er minder hard gejuicht dan ze gewend zijn, maar speel gewoon je nummers en maak het leuk voor de mensen die er wel zijn, in plaats van 2 minuten lang moeilijk te gaan lopen doen over dat je meer geluid wil horen. Wekt bij mij alleen maar afkeer op. Maar dan kan aan mij liggen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lion, zero en yannickd

Gebruikers die dit onderwerp bekijken