Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.302
9.006
Ach, ik denk dat vooral zo'n agent dat niet zal vergeten. Hij maakt tenslotte die deal en wil dan ook het beste voor zijn cliënt. Denk dat de goede herinneringen van Damon vooral blijven hangen, maar die gaat ook wel onthouden om niet meer na Stromae te spelen. Er waren echt serieuze gaten in het publiek dichtbij de stage en je ziet die uitstroom ook wel, gaat geen prettig gevoel geven. En iedereen gaat er anders mee om. Maar goed, denk door heel de historie dat dit hoogstens wat beter uitkijken/plannen zal opleveren. Daarvoor zijn ze bij Live Nation een te betrouwbare partner.

Het stuk Metallica dat ik heb gezien vond ik routineuzer als anders, maar kan ook te maken hebben met het feit dat ze niet 100% waren. Bij Pearl Jam vond ik de sfeer tot ver achter de middentoog wel top.

Edit: in 2008 gaf Radiohead volgens hen zelf echt wel de slechtste show van hun tour, en dat was wel blijven hangen, check interview met Greenwood daarover. Die waren echt niet tevreden. Gaven in 2017 dan weer de beste show van hun tour volgens hen zelf. Zo zie je maar.
Bekende quote van Thom Yorke in 2003: “Rock Werchter is the reason we still do festivals.”

Die kunnen ze mooi in hun zak steken. Staat helemaal vooraan in dat RW boek van Jan Delvaux.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.513
6.346
Ah op die manier. Ik dacht al, snap er steeds minder van hier. Ironie en geschreven tekst blijven moeilijk samen gaan 😅
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Welk gedoe en uitvergroten zelfs. Mensen op een forum die vertellen over hun verschillende ervaringen van een concert dat ze allebei hebben gezien. O nee, de horror.


Neuh, tuurlijk niet en ik ook niet. Maar het mag wel over gepraat worden. Of niet. Of anders moet jij zeggen waar we over mogen praten.


De La Soul heb ik dat van de vier keren dat ik ze gezien heb echt iedere keer hun publiek zien adresseren als sleepy people en dat mensen dankbaar mogen zijn dat ze überhaupt naar een bepaalde venue komen. Typische ophypen.
Uitvergroten als in:
-"Het publiek juicht, maar het is niet genoeg voor hem? Komt op mij echt over als diva gedrag hoor." -> is dat niet hoe elke frontman zich gedraagd als hij publiek probeer op te jutten?
-"Die eerste 2 minuten, auwtsj.." -> again, is in mijn hoofd gewoon iemand die publiek probeert op te jutten, is niets pijnlijks aan voor mij
- "Damon hartje RW en RW hartje Damon, dat is altijd een mooie om achter de rug te hebben. (Al vraag ik me na Boutique af of daar geen deuk in zit nu)" -> Denk niet dat Damon Albarn/entourage daar Werchter voor de schuld geven.

Het feit dat De La Soul altijd iedereen sleepy people noemt, bevestigd alleen maar het punt dat ik probeer te maken. Dat iedereen hier veel zwaarder tilt aan de woorden/irritatie/sfeer tijdens die show dan eender welke andere partij.

Kortom, had Gorillaz voor Stromae beter geweest. Kans zit er dik in. Maakt dit de kans op Blur minder groot omdat RW vs. Damon elkaar de schuld daarvan geven en een minder goede band hebben: helemaal niet.

En also Yannick, je moet je niet altijd zo aangevallen voelen. I love a good ol' discussion hier op het forum. Maar als ik zie dat jij gereageerd heb hou ik m'n hart al vast voor welke snedige sarcastische opmerkingen er weer gaan komen als het niet strookt met jouw gedacht. :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious en yannickd

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.009
6.406
Maar als ik zie dat jij gereageerd heb hou ik m'n hart al vast voor welke snedige sarcastische opmerkingen er weer gaan komen als het niet strookt met jouw gedacht. :ROFLMAO:
Volgens mij lees je te veel in hoe ik reageer (en anderen). De enige keer dat ik cynisch was, was op jou daarnet.

Het feit dat De La Soul altijd iedereen sleepy people noemt, bevestigd alleen maar het punt dat ik probeer te maken. Dat iedereen hier veel zwaarder tilt aan de woorden/irritatie/sfeer tijdens die show dan eender welke andere partij.
Was je bij de show en waar stond je dan, bij mij kwam die frustratie na een tijdje wel degelijk over van Albarn. Bij de reactie van De La Soul was ik dan weer verbaasd dat die dat op zo'n manier durfde uiten al wist ik toen wel ergens al dat niet de hele weide mee was.

Maakt dit de kans op Blur minder groot omdat RW vs. Damon elkaar de schuld daarvan geven en een minder goede band hebben: helemaal niet.
Niemand zegt dat ook.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.513
6.346
-"Het publiek juicht, maar het is niet genoeg voor hem? Komt op mij echt over als diva gedrag hoor." -> is dat niet hoe elke frontman zich gedraagd als hij publiek probeer op te jutten?
Uiteindelijk tilde ik er zelf niet heel zwaar aan hoor, vond De La Soul zijn houding persoonlijk nogal overdreven op het irritante af maar ging er gewoon vanuit dat dat is hoe hij zich op een podium gedraagt. Verder prima. Is pas vandaag dat ik hier op het forum lees dat er meer aan de hand zou zijn, waar ik een ander perspectief op had, maar inderdaad "diva gedrag" is een wat overdreven bewoording, helemaal eens verder.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.473
1.973
Long shot: Mad Cool begint met terugblikken op voorbije edities, daarnet 2016. Indien ze dit dagelijks doen heb je de laatste editie op zondag (eventueel dinsdag als het weekend niet zal tellen).
Mooi om meteen vooruit te blikken op 2023 op maandag /woensdag.
Eind volgende week ook start verkoop Pinkpop. Kan een interessante week worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.302
9.006
Long shot: Mad Cool begint met terugblikken op voorbije edities, daarnet 2016. Indien ze dit dagelijks doen heb je de laatste editie op zondag (eventueel dinsdag als het weekend niet zal tellen).
Mooi om meteen vooruit te blikken op 2023 op maandag /woensdag.
Eind volgende week ook start verkoop Pinkpop. Kan een interessante week worden.
Mooie theorie, volg ‘m wel. Hopelijk peperkt Mad Cool zich dan niet tot 1 naam maar gooien ze er een hele blik headliners tegen zoals we ze kennen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.009
6.406
Mad Cool gokje: Foo Fighters - Green Day - Arctic Monkeys - The Chemical Brothers - QOTSA
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.009
6.406
Werd dat niet aangekondigd als exclusive? Kan verkeerd zijn, geen tijd om het deftig na te kijken.
Nope. Ik zie het gewoon als mogelijk dat BBK met de promotie voor een maand mag gaan lopen als kleiner festival en dat ze dan worden aangekondigd op het Madrileense festival. Het kan natuurlijk ook niet zo zijn hè. In 2021/2 deelden ze The Killers, een eerste keer dat zoiets gebeurde denk ik. Placebo deed ook beide festivals aan. In 2018 deelde PS AM met Mad Cool.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken