Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mickeyfcb

Playlistbediener
14 okt 2022
47
16
is een
Main Square is wel vat verkleind en anders gaan programmeren dan RW over de jaren heen - het is allang niet meer het kleine Noord-Franse broertje van Werchter. Ook met Pinkpop scheelt het overlappen echt wel als je vergelijkt met vroeger.
ja de line ups bekeken van vorige jaren en inderdaad....Wordt nog een twijfelgeval (vooral omdat we maar vrijdagnamiddag kunnen aankomen wegens rapport ) ... Maar de presale van rw laat ik alleszins aan mij voorbij gaan.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
De twee regularcampings die overblijven, zijn dan ook nog eens vrij groot. Hoewel ik C3 zeker een toffe camping vind (en A1, hoewel geen ervaring mee, ook wel tof zal zijn), mis ik toch die charmante, kleine campings zoals B0.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
En hopelijk heeft Ouweknar nog wat verhalen over de geschiedenis van Werchter. Altijd leuk om eens te horen/lezen.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
De C1 en C2 campings zijn ook opgedoekt om dat het natuurgebied bleek te zijn dacht ik?
Klopt,
C1, C2 alsook B0 etc zijn allemaal opgedoekt wegens Natuurgebied/overstromingsgebied
Alle huidige campings liggen in agrarisch gebied dus geen probleem.
C3 is onrechtstreeks ook in handen van LN hoor, dit ter zijde :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Inderdaad als ze een stapje naar onder doen, zijn ze denk ik wel welkom. Als je puur Rock Werchter bekijkt is het dan ook al weer 7 jaar geleden!
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Geluid was zeker de eerste 3 nummers echt niet goed.. nadien goeie show.. was het de beste keer dat ik ze gezien heb? Neen.. maar blijft een goeie liveband die met een stapje naar onder welkom zijn
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928

Ik zou hen toch nog niet afschrijven. Ze kunnen perfect nog als sub voor Muse komen zoals Yannick aangaf.
Ik denk toch dat Muse een grotere sub nodig heeft dan een naam die Vorst niet uitverkoopt. Ik denk dan eerder aan iets als Volbeat of Arcade Fire ofzo. Misschien zelfs een Panic At The Disco die ook in het Sportpaleis staan.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Ik denk toch dat Muse een grotere sub nodig heeft dan een naam die Vorst niet uitverkoopt. Ik denk dan eerder aan iets als Volbeat of Arcade Fire ofzo. Misschien zelfs een Panic At The Disco die ook in het Sportpaleis staan.
Allen die geen Sportpaleis uitverkopen. (Volbeat zelfs een half want bovenste ring niet open)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.454
7.449
Ik denk toch dat Muse een grotere sub nodig heeft dan een naam die Vorst niet uitverkoopt. Ik denk dan eerder aan iets als Volbeat of Arcade Fire ofzo. Misschien zelfs een Panic At The Disco die ook in het Sportpaleis staan.
Muse speelt op zaterdag toch? Ik denk dat dat met een kleinere sub ook wel flink zal verkopen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik denk toch dat Muse een grotere sub nodig heeft dan een naam die Vorst niet uitverkoopt. Ik denk dan eerder aan iets als Volbeat of Arcade Fire ofzo. Misschien zelfs een Panic At The Disco die ook in het Sportpaleis staan.
Ook al was hun Vorst nu niet uitverkocht Editors is echt wel tig keer groter dan Panic At The Disco, Arcade Fire of Volbeat lijkt me.

Denk dat de niet uitverkocht Vorst meer te maken heeft met overaanbod van de laatste jaren dan met dat die band niet "groot" genoeg zou zijn. De laatste 10 jaar alleen stonden ze 19x in België (de radioshows/Warmste week korte sets niet meegeteld).

De vorige keren dat beide bands er stonden was dit de combo
Editors + RHCP
Editors + Depeche Mode
Muse + Greta Van Fleet
Muse + Kasabian

Dus dit een "te kleine combo" noemen vind ik wat raar. Dit geen al te originele/boeiende combo noemen snap ik dan wel weer helemaal.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.847
Van mij mogen the editors ook wel na Muse staan (dan meer als dansafsluiters, niet als coheadliner ).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Royal Blood > Muse > Editors

Lock it in. Alhoewel eerlijk gezegd niet zou kunnen geloven dat Bellamy het toelaat nog een andere band achter hem te dulden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Muse is een sterke liveband door enkele knallende oude nummers die strak gespeeld worden EN door het spektakel in hun liveshow. Neem dat weg en we zijn echt wel fucking f****d. Die moet je gewoon in het donker zetten.

Laat ons wel samen hopen dat ze dit jaar opnieuw de juiste balans weten te vinden tussen muziek en circus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Puzzles

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Pulp komt dus morgen met data. Latitude en Lytham Festival komen met nieuws. Roskilde komt met nieuws. Opener.

Spannend. Zou me verbazen moest RW erbij zitten. Lijkt me zelfs wat anti-climactisch, tenzij ze een pakketje met namen leiden?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken