Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Denk dat het vooral Mad Cool frustreert dat ze niet eerst kunnen zijn.
Want naast AM hebben ze dus al gegrepen, waarschijnlijk na hun gedoe in 2018.
Heel erg benieuwd wat met die gaan komen, want redelijk wat acts die dit jaar touren stonden daar afgelopen jaar al.. Of ze moeten heel erg poppy gaan programmeren ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Hoe moet je dat bekijken, het profiel van het festival? Een vaag begrip toch voor alle major mainstream festivals?
Toch vrij duidelijk dat er een verschil is tussen Roskilde, Lolla Stockholm, Opener, DTRH en dan Werchter. Kan me best voorstellen dat die eerste 4 aantrekkelijker zijn voor een artiest als Little Simz.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Ook gewoon, als je op DTRH een tent quasi mag afsluiten of je moet op de middag op RW in een tent staan, ik zou het ook weten. Bovendien denk ik dat genre festivals als Dour/Les Ardentes gemakkelijker in de smaak vallen bij hiphop of alternatievere dingen dan bij een major als RW. Is hier volgens mij ook al enkele keren aangehaald waarom een Tyler, The Creator niét op RW stond, maar wel op Les Ardentes. Ergens is dat een vicieuze cirkel die nergens stopt, tot je echt verandering in je programmalijn zet natuurlijk. Als je telkens maar één token-rapper op je line-up zet per dag, mag je denk ik niet verwachten van grotere vissen te pakken te krijgen als ze weten dat ze er toch hoogstwaarschijnlijk voor een kleiner publiek zullen staan - zie ook hoe leeg Brockhampton was bv.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman

mickeyfcb

Playlistbediener
14 okt 2022
47
16
juist mail gekregen dat presale morgen start om 10 uur.

Vraag me wel af waarom ze dat doen ? Mochten de tickets in presale goedkoper zijn, of mochten ze verwachten dat het in vijf minuten uitverkocht is, ok... Maar nu ? Snap het niet zo goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
892
1.465
Wij willen dit jaar naar Rock Werchter maar kunnen op de site alleen informatie vinden over Camping The Hive. En dan alleen deze tekst: "Niet door de festivalorganisator uitgebaat, zijn de terreinen voor Camping Regular, allen op wandelafstand van het Festivalpark. Eerder basic van opzet, daarom niet minder gezellig. Deze kampeerterreinen openen op donderdagochtend. Camping regular tickets gaan binnenkort in verkoop."

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen die 2 en wat de wandelafstanden van Camping Regular naar het festivalterrein zijn?
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Ik had echt willen weten hoe RW20 er finaal had uitgezien. RW22 staat als een tang op een varken in vergelijking met de voorgaande jaren waar er echt wel breder geprogrammeerd werd, 18 was een parel.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
juist mail gekregen dat presale morgen start om 10 uur.

Vraag me wel af waarom ze dat doen ? Mochten de tickets in presale goedkoper zijn, of mochten ze verwachten dat het in vijf minuten uitverkocht is, ok... Maar nu ? Snap het niet zo goed.
Gewoon een standaard marketingtruukje toch? Ik denk dat ze dat dit jaar ook zo gedaan hebben.

Morgenochtend om 10u is ook de verkoop van Rammstein. Verwacht dat dat er een beetje mee te maken heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Gewoon een standaard marketingtruukje toch? Ik denk dat ze dat dit jaar ook zo gedaan hebben.

Morgenochtend om 10u is ook de verkoop van Rammstein. Verwacht dat dat er een beetje mee te maken heeft.
Dit jaar had je de kans om een maand tickets te kopen aan de prijs van 2020, begin december ging de prijs omhoog.
Maar neen dit loopt niet storm en is inderdaad een trucje om schaarste te laten blijken, wat echt nonsens is 🤣
'Hier je mag tickets kopen gedurende 24h voor de rest het kan maar wel aan dezelfde condities', slaagt ergens nergens op vind ik.
 
  • Haha
Waarderingen: mattman

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
Wij willen dit jaar naar Rock Werchter maar kunnen op de site alleen informatie vinden over Camping The Hive. En dan alleen deze tekst: "Niet door de festivalorganisator uitgebaat, zijn de terreinen voor Camping Regular, allen op wandelafstand van het Festivalpark. Eerder basic van opzet, daarom niet minder gezellig. Deze kampeerterreinen openen op donderdagochtend. Camping regular tickets gaan binnenkort in verkoop."

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen die 2 en wat de wandelafstanden van Camping Regular naar het festivalterrein zijn?
Camping Regular is 1 km stappen
voor de rest minder voorzieningen (feesttent etc) maar komt zeker niets te kort
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper en Royke

mickeyfcb

Playlistbediener
14 okt 2022
47
16
gezien de hoge combi prijs sla ik nu aan het twijfelen om Main Square Arras eens te kiezen.. is derde van de prijs... keuze stress :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
gezien de hoge combi prijs sla ik nu aan het twijfelen om Main Square Arras eens te kiezen.. is derde van de prijs... keuze stress :)
Is ook wel vaak minder dan 1/3 zo goed als RW. Vroeger was de gelijkaardigheid nog vrij groot. Maar de laatste 5 jaren kan je die lineup amper nog vergelijken.
 

mickeyfcb

Playlistbediener
14 okt 2022
47
16
Is ook wel vaak minder dan 1/3 zo goed als RW. Vroeger was de gelijkaardigheid nog vrij groot. Maar de laatste 5 jaren kan je die lineup amper nog vergelijken.
nog even afwachten tot er wat namen van beiden bijkomen/verschijnen dus .... Wie weet reist Stromae door van werchter naar Arras en wil Arctic Monkeys daar eerst inspelen voor ze naar Werchter komen :)
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
nog even afwachten tot er wat namen van beiden bijkomen/verschijnen dus .... Wie weet reist Stromae door van werchter naar Arras en wil Arctic Monkeys daar eerst inspelen voor ze naar Werchter komen :)
Gedeelde headliners // Unieke:
22: TOP // Uniek: DJ Snake, Black Eyed Peas, Sting
19: 0 // Uniek: DJ Snake, Macklemore (geen head van RW wel aanwezig), Ben Harper
18: QOTSA // Uniek: Jamiroquai, Depeche Mode
17: Radiohead, SOAD // Uniek: Major Lazor
16: 0 // Uniek: Birdy Nam Nam, Disclosure, Les Insus (tenzij dit als dance gezien wordt dan is het Editors, Iggy Pop en Macklemore, enkel de eerste gedeeld)
15: Lenny Kravitz, Muse, Mumford, Pharrel
Kan dus meevallen, of ferm tegenvallen.
 

ouweknar

Campingartiest
19 okt 2018
60
38
Wij willen dit jaar naar Rock Werchter maar kunnen op de site alleen informatie vinden over Camping The Hive. En dan alleen deze tekst: "Niet door de festivalorganisator uitgebaat, zijn de terreinen voor Camping Regular, allen op wandelafstand van het Festivalpark. Eerder basic van opzet, daarom niet minder gezellig. Deze kampeerterreinen openen op donderdagochtend. Camping regular tickets gaan binnenkort in verkoop."

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen die 2 en wat de wandelafstanden van Camping Regular naar het festivalterrein zijn?
Camping Regular is een verzamelnaam voor de kleine campings die op het grondgebied Werchter (gemeente Rotselaar) liggen. Die campings mogen pas de eerste dag van het festival open gaan.
Camping The Hive ligt in Haacht en deze camping mag al 1 dag vroeger open gaan.

Het verhaal van de campings is een lang en behoorlijk ingewikkeld verhaal. Vroeger toen de dieren nog spraken was er Torhout-Werchter. 1 dag en 1 podium per locatie. Torhout is dan weggevallen. In Werchter (en Torhout ook) kwamen veel mensen al een dag op voorhand om te feesten. Toen mocht je nog je tentje en je wagen neergooien waar je wou... Dat was leuk maar er was niks voorzien : geen toiletten, geen douches... Dat is uit de hand gelopen en er zijn wat actiecomités opgericht. Uiteindelijk heeft men samen met het gemeentebestuur een plan uitgewerkt waarbij particulieren en verenigingen kleine campings mochten organiseren; de opbrengsten waren voor hen. Bij RW (Clearchannel en later Live Nation) liet men betijen, men was al lang blij dat die actiecomités verdwenen. Het gemeentebestuur van Rotselaar (Werchter) wou niet dat die campings een dag vroeger opengaan om incidenten te vermijden; men was en is bang om stemmen te verliezen bij volgende verkiezingen.

Rijkelijk laat is men bij Live Nation tot het besef gekomen dat die campings ook veel geld kunnen opleveren en zijn ze zelf een grote camping gaan organiseren, The Hive in Haacht. Live Nation wil graag dat die kleine campings in Werchter verdwijnen om zo alles in eigen beheer te krijgen. Dat zorgt voor wrevel omdat die uitbaters die inkomsten liever voor henzelf houden natuurlijk. Op termijn zullen de meeste campings sowieso moeten verdwijnen omdat ze officieel in een natuurgebied liggen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Kan dus meevallen, of ferm tegenvallen.
Main Square is wel vat verkleind en anders gaan programmeren dan RW over de jaren heen - het is allang niet meer het kleine Noord-Franse broertje van Werchter. Ook met Pinkpop scheelt het overlappen echt wel als je vergelijkt met vroeger.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
Er zijn nu ook nog maar 2 campings over naast the Hyve. Vroeger had je er veel meer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken