Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik was nochtans ook bij Noel Gallagher, maar ook bij NIN. Van allebei een klein stukje geskipt maar de overlap viel echt mee zodat het te combineren was. Van voorvak bij Gallagher naar de marquee (excuseer, Barn) gehold en daar uiteindelijk ook op rij 10 ofzo gestaan voor NIN.
Ohja, en bij arctic monkeys stonden we gewoon opnieuw in het voorvak trouwens... Nick Cave wel vanaf de middentoog gezien, dat was net iets te kort op elkaar allemaal.
Ik heb toch het grootste deel van NiN gezien en Nick Cave in het voorvak (niet het voorste voorste maar een vak daarna) kunnen meemaken. Met wat geloop wel. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Ik heb toch het grootste deel van NiN gezien en Nick Cave in het voorvak (niet het voorste voorste maar een vak daarna) kunnen meemaken. Met wat geloop wel. ;)
Dat geloof ik graag. Ik heb inderdaad ook bijna het volledige concert van Cave wel gezien, maar had toen even de energie niet om opnieuw helemaal naar voor te gaan en moest echt wel even bekomen van die heerlijke set van nine inch nails. 😊
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ja dat geloop had ik niet zoveel zin in denk ik, ik had besloten om gewoon vanaf Noel bij de main te blijven

Wel apart trouwens dat je nog de Barn in kon terwijl NIN al begonnen was? Daar verwacht je toch dat de kruizen een kwartier voor de show al op rood staan
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Hopelijk was de amper voor 1/3de gevulde dancehall op Pkp geen maatstaf.
Ze clashte met Sean Paul die een overvolle weide had, hype van het moment Wet Leg en halfweg Mall Grab die onder jongeren toch ook een grote naam is. Niet gemakkelijk om dan een Dancehall vol te krijgen, denk ik. Dave had meer volk.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
Ik vrees er een beetje voor.

Al is een trage verkoop meestal wel goed nieuws. Ik neem in januari in ieder geval de beslissing of ik er koop. 300 euro (maal meer mensen) is geen peanuts en daarvoor mag de lineup toch iets specialer zijn…
Zo werkt het dus (helaas) niet. Het kan natuurlijk dat de line-up geweldig is, maar dat is geen direct gevolg van de prijsstijging...
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Wel apart trouwens dat je nog de Barn in kon terwijl NIN al begonnen was? Daar verwacht je toch dat de kruizen een kwartier voor de show al op rood staan
Dat was inderdaad een erg spannend moment. Want daar vreesde ik ook voor. Gelukkig voor mij en helaas voor de gemiddelde werchter-bezoeker, beseften ze niet wat zich daar afspeelde 😅
Het was dus ook niet alleen dat ik nog binnen kon, ik liep zo door naar een plekje vooraan op die 'zijtribunes', maar daar zag ik dat er eigenlijk best wat ruimte was verder vooraan, dus toch verder naar voor gewandeld en zo stond ik dus op pakweg rij 10 voor het 2e deel van de show. Heeeeerlijk!
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Ik vrees er een beetje voor.

Al is een trage verkoop meestal wel goed nieuws. Ik neem in januari in ieder geval de beslissing of ik er koop. 300 euro (maal meer mensen) is geen peanuts en daarvoor mag de lineup toch iets specialer zijn…
Die prijsstijging is, gezien de inflatie, gewoon logisch eigenlijk. Staat los van de line up, dat is tot nu toe al zeker duidelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Ik denk dat er wel een klein aantal blind een ticket zal kopen, maar een echte vaart zal deze verkoop toch niet nemen? En al zeker niet wat betreft dagtickets.. In 2019 verkocht Muse vrij gemoedelijk en hoewel een prima combo met Cave, was dat indertijd evenwel het geval voor AM in 2018 - al was die zondag toen wel opvallend eerst uitverkocht iirc? Ik schat de kracht van QOTSA wel lager in qua verkoop dan Cave, dus. Afwachten?

Vrijdag Florence? Toch Swift? Volbeat? Royal Blood? Guns 'n Roses?
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Vooral benieuwd of er morgen of vrijdagochtend andere festivals zoals Mad Cool, Open'er, Nos, Roskilde, etc tekenen van leven geven.
Werchter lijkt zo vroeg, meestal komen ze later dan deze met de eerste nieuwtjes.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Aan de andere kant is al jaar en dag Dour hét festival dat het breedst en diepst weet te programmeren van alle Belgische majors. Simz op de Last Arena, ik zie dat wel voor me tbh.

Maar uh, Werchter gaat die toch niet laten liggen zeker? Had er eigenlijk dit jaar imo al moeten staan.
Als ze tourt moet het een binnenkopper zijn he, afgelopen seizoen trad ze 3 dagen op in het Werchter weekend (was enkel donderdag beschikbaar en woensdag in Polen en 5 dagen na elkaar doet bijna niemand).
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Als ze tourt moet het een binnenkopper zijn he, afgelopen seizoen trad ze 3 dagen op in het Werchter weekend (was enkel donderdag beschikbaar en woensdag in Polen en 5 dagen na elkaar doet bijna niemand).
Dus jij denkt dat RW altijd als laatste de kans krijgt om een artiest te boeken? Had Werchter haar toen geboekt, dan was ze misschien niet beschikbaar voor die festivals waar ze toen wél stond he.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Dus jij denkt dat RW altijd als laatste de kans krijgt om een artiest te boeken? Had Werchter haar toen geboekt, dan was ze misschien niet beschikbaar voor die festivals waar ze toen wél stond he.
Denk je echt dat RW nog veel te zeggen heeft? De managers stippelen alles uit naar gelang de aanbiedingen die op tafel liggen, alsof RW geen bieding zou gedaan hebben. Denk maar niet dat artiest of festival nog veel zelf bepalen, of je moet pakweg U2 en Glastonbury heten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Denk je echt dat RW nog veel te zeggen heeft? De managers stippelen alles uit naar gelang de aanbiedingen die op tafel liggen, alsof RW geen bieding zou gedaan hebben. Denk maar niet dat artiest of festival nog veel zelf bepalen, of je moet pakweg U2 en Glastonbury heten.
Ik denk dat het toch iets complexer loopt dan dat. En het heeft inderdaad vaak te maken met een aantrekkelijk bod van de festivals. Maar het is niet dat Little Simz de hoge spots eiste en kreeg dit jaar. Op een Glastonbury na dan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Denk je echt dat RW nog veel te zeggen heeft? De managers stippelen alles uit naar gelang de aanbiedingen die op tafel liggen, alsof RW geen bieding zou gedaan hebben. Denk maar niet dat artiest of festival nog veel zelf bepalen, of je moet pakweg U2 en Glastonbury heten.
Dan heeft RW niet genoeg op tafel gelegd ofte, ze wilden haar maar onvoldoende.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Vooral benieuwd of er morgen of vrijdagochtend andere festivals zoals Mad Cool, Open'er, Nos, Roskilde, etc tekenen van leven geven.
Werchter lijkt zo vroeg, meestal komen ze later dan deze met de eerste nieuwtjes.
Denk dat het vooral Mad Cool frustreert dat ze niet eerst kunnen zijn.
Want naast AM hebben ze dus al gegrepen, waarschijnlijk na hun gedoe in 2018.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Denk dat het vooral Mad Cool frustreert dat ze niet eerst kunnen zijn.
Want naast AM hebben ze dus al gegrepen, waarschijnlijk na hun gedoe in 2018.
Echt benieuwd wat er daar allemaal zal staan. Normaal strooien ze daar met headliners…
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Denk je echt dat RW nog veel te zeggen heeft? De managers stippelen alles uit naar gelang de aanbiedingen die op tafel liggen, alsof RW geen bieding zou gedaan hebben. Denk maar niet dat artiest of festival nog veel zelf bepalen, of je moet pakweg U2 en Glastonbury heten.
Aangeboden positie is ook steeds belangrijker, en profiel van het festival.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken