Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik vond het toen alvast super! Zeer relaxed en professioneel.
Alleen was er niet zo veel publiek toen aan de main. Je kon echt van de ene naar de andere plaats wandelen in de frontvakken.
Maar het concert zelf was top!
De muziek was niks mis mee inderdaad! Maar er ontbrak wat sfeer, er was 0 interactie met het publiek behalve een zeer plichtmatige singalong bij Wonderwall en DLBIA (dat kwam van twee kanten, het publiek was weinig enthousiast maar Noel heeft zelf ook geen woord gezegd). Ik denk dat de Barn sowieso voor meer sfeer zorgt, want op die gigantische main in de hitte in het volle daglicht heb je toch een show met iets meer spektakel nodig om de mensen te bereiken. Ik denk dat Noel zich ook eerder van zijn leukste kant laat zien in een ietwat "intiemere" setting en bovendien is er daar altijd een iets selectiever publiek die hopelijk ook het nieuwere werk kunnen waarderen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
  • Verdrietig
Waarderingen: Paddy

micvet

Campingartiest
8 okt 2018
97
50
Je hebt twee kampen... Diegenen die ze absoluut als headliner willen zien en diegenen die ze absoluut niet willen zien.
Ik heb ze niet gezien op Pukkelpop, maar ik herinner mij wel de commotie rond haar concert.
Persoonlijk zou ik haar heel graag zien opduiken op een affiche bij ons, maar ik snap wel dat niet iedereen er gelukkig mee zou zijn.
De taferelen backstage waren alvast een pak boeiender dan haar optreden zelf. Op dat moment dacht ik: die komt waarschijnlijk (en gelukkig) de eerste 10 jaar nooit nog op een LN BE festivalaffiche 😁 Maar in showbizz kan uiteraard alles.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Weet niet wat ideaal is aan Little Simz die voor 3 man speelt omdat iedereen nog op de camping ligt te brakken, wachtend op het german techofeestje dat om half 12 begint.
Aan de andere kant is al jaar en dag Dour hét festival dat het breedst en diepst weet te programmeren van alle Belgische majors. Simz op de Last Arena, ik zie dat wel voor me tbh.

Maar uh, Werchter gaat die toch niet laten liggen zeker? Had er eigenlijk dit jaar imo al moeten staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
De weekend tickets zijn in de presale niet goedkoper toch? En zullen weekend tickets snel uitverkopen voor rw?
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
De weekend tickets zijn in de presale niet goedkoper toch? En zullen weekend tickets snel uitverkopen voor rw?
Voor mijn gevoel werd het ergens rond februari-maart-april pas spannend pre-corona. Vooral Stromae zal wel zorgen voor een goede verkoop, maar ik denk niet dat je al te hard hoeft te vrezen dat het binnen een dag zou uitverkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
De weekend tickets zijn in de presale niet goedkoper toch? En zullen weekend tickets snel uitverkopen voor rw?
Ik vrees er een beetje voor.

Al is een trage verkoop meestal wel goed nieuws. Ik neem in januari in ieder geval de beslissing of ik er koop. 300 euro (maal meer mensen) is geen peanuts en daarvoor mag de lineup toch iets specialer zijn…
 
  • Leuk
Waarderingen: bicky en slyke

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
De muziek was niks mis mee inderdaad! Maar er ontbrak wat sfeer, er was 0 interactie met het publiek behalve een zeer plichtmatige singalong bij Wonderwall en DLBIA (dat kwam van twee kanten, het publiek was weinig enthousiast maar Noel heeft zelf ook geen woord gezegd). Ik denk dat de Barn sowieso voor meer sfeer zorgt, want op die gigantische main in de hitte in het volle daglicht heb je toch een show met iets meer spektakel nodig om de mensen te bereiken. Ik denk dat Noel zich ook eerder van zijn leukste kant laat zien in een ietwat "intiemere" setting en bovendien is er daar altijd een iets selectiever publiek die hopelijk ook het nieuwere werk kunnen waarderen.
Hij stond toen tegenover Nine Inch Nails geprogrammeerd als ik me
niet vergis. Iedereen was daar The barn aan het afbreken. Niet moeilijk dat Noel weinig volk had.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Hij stond toen tegenover Nine Inch Nails geprogrammeerd als ik me
niet vergis. Iedereen was daar The barn aan het afbreken. Niet moeilijk dat Noel weinig volk had.
Ja klopt, al mijn vrienden waren ook bij NIN, maar ik als Noel-fan kon het toch niet laten om hem nog een keer te bekijken...
Achteraf was dat misschien niet de beste keuze, maar ik heb me wel vermaakt en bovendien had ik daardoor als enige van ons een plek in het voorvak voor Nick Cave en Arctic Monkeys die erna kwamen ;)

Dit heeft trouwens geleid tot een inside joke in onze groep dat ik altijd bij Noel Gallagher ben als ze me niet kunnen vinden :ROFLMAO:
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Puzzles

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Ik was nochtans ook bij Noel Gallagher, maar ook bij NIN. Van allebei een klein stukje geskipt maar de overlap viel echt mee zodat het te combineren was. Van voorvak bij Gallagher naar de marquee (excuseer, Barn) gehold en daar uiteindelijk ook op rij 10 ofzo gestaan voor NIN.
Ohja, en bij arctic monkeys stonden we gewoon opnieuw in het voorvak trouwens... Nick Cave wel vanaf de middentoog gezien, dat was net iets te kort op elkaar allemaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Gebruikers die dit onderwerp bekijken