Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Voor mij zou Pulp een absolute climax zijn. Gezien op Sziget 2011 en subliem bevonden.

Nu ja, kans op Werchter is klein en kans op een Pulp-op-Werchter-aankondiging morgen nog kleiner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Best/Worst Case scenario'tje bedacht (puur persoonlijke smaak).

BEST:
Incubus + Kendrick Lamar + Stromae
The Mars Volta + Faith No More + Rage Against The Machine
Lorde + Blur + Muse
The Black Keys + Queens Of The Stone Age + Arctic Monkeys

WORST:
Yungblud + Dua Lipa + Stromae
Oscar & The Wolf + Florence & The Machine + Taylor Swift
Bring Me The Horizon + Editors + Muse
Royal Blood + Queens Of The Stone Age + Arctic Monkeys
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Pulp komt dus morgen met data. Latitude en Lytham Festival komen met nieuws. Roskilde komt met nieuws. Opener.

Spannend. Zou me verbazen moest RW erbij zitten. Lijkt me zelfs wat anti-climactisch, tenzij ze een pakketje met namen leiden?
Zou meteen de meest interessante naam op de lineup zijn wel. Veruit.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Was Pulp al niet semi ontkracht voor deze, vooral optredens in GB, maar enkele op europees vasteland?
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
310
217
Ik denk toch dat Muse een grotere sub nodig heeft dan een naam die Vorst niet uitverkoopt. Ik denk dan eerder aan iets als Volbeat of Arcade Fire ofzo. Misschien zelfs een Panic At The Disco die ook in het Sportpaleis staan.
De zaterdag verkoopt zichzelf toch uit?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.847
Muse is een sterke liveband door enkele knallende oude nummers die strak gespeeld worden EN door het spektakel in hun liveshow. Neem dat weg en we zijn echt wel fucking f****d. Die moet je gewoon in het donker zetten.

Laat ons wel samen hopen dat ze dit jaar opnieuw de juiste balans weten te vinden tussen muziek en circus.

Zon gaat onder om 22 uur. Dus dat gaat prima.

Bv zoals in 2019 bij the Cure en Tool.
Muse 21:30-23:30 uur
Editors 0:30 - 2:00 uur
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.847
Heeft iemand hier nog wat gehoord van de presale? Heb me wel ingeschreven, maar geen mail meer ontvangen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.847
Wij gaan sowieso. Dus presale was wel fijn geweest. Maar goed, niet alsof je korting krijgt. En uitverkopen zal het ook niet binnen enkele weken.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
De zaterdag verkoopt zichzelf toch uit?
Ja, is voor Muse in deze wel een voordeel. Het is ergens gewoon een hoop dat de niet uitverkochte Vorst show van Editors een signaal is voor Werchter om deze niet te boeken op een hoge spot anno 2023. Laat hen een rondje Lokerse, Suikerrock e.d. doen. Lijkt me dat ze daar op dit moment beter passen dan een subpositie op Werchter.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Heeft iemand hier nog wat gehoord van de presale? Heb me wel ingeschreven, maar geen mail meer ontvangen.
Daarnet mail van gehad.

Get tickets for #RW23 as from tomorrow, 10am!
Just 245 days and the Festivalpark will open its doors for Rock Werchter 2023! Stromae, Muse, Arctic Monkeys and Queens of the Stone Age have already been confirmed. Will we see you in Werchter too?

Tickets for #RW23, which takes place from 29 June until 2 July, go on sale on Saturday. But since you signed up for the presale, you can get your tickets as from tomorrow at 10am! This presale link below will remain active until Saturday morning, when tickets become available to everyone.

A one-day ticket for Rock Werchter 2023 costs € 127 (including service fee, mobility and eco contribution), a combi ticket for 4 days costs € 292 (including service fee, mobility and eco contribution). Camping tickets for The Hive and food and drink vouchers are also available in presale. More info via rockwerchter.be.

See you in Werchter!​
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ook al was hun Vorst nu niet uitverkocht Editors is echt wel tig keer groter dan Panic At The Disco, Arcade Fire of Volbeat lijkt me.

Denk dat de niet uitverkocht Vorst meer te maken heeft met overaanbod van de laatste jaren dan met dat die band niet "groot" genoeg zou zijn. De laatste 10 jaar alleen stonden ze 19x in België (de radioshows/Warmste week korte sets niet meegeteld).

De vorige keren dat beide bands er stonden was dit de combo
Editors + RHCP
Editors + Depeche Mode
Muse + Greta Van Fleet
Muse + Kasabian

Dus dit een "te kleine combo" noemen vind ik wat raar. Dit geen al te originele/boeiende combo noemen snap ik dan wel weer helemaal.
Een half Sportpaleis is nog steeds meer verkochte tickets dan een voor 85% uitverkocht Vorst.

Als er nu al een overaanbod Editors is, waarom dan het overaanbod vergroten door hen een subpositie op het grootste festival van België te geven?

Greta had in 2019 bij aankondiging wel een uitverkochte Lotto (Lotto is zelfde capaciteit als Vorst) op hun naam. Wat hen dus puur qua ticket sales (anno 2019) eigenlijk een grotere band maakt dan Editors anno 2022. En Kasabian als sub in 2015 was inderdaad behoorlijk zwak, maar toen was Muse ook gewoon nog een (veel) grotere band dan ze nu zijn.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Een half Sportpaleis is nog steeds meer verkochte tickets dan een voor 85% uitverkocht Vorst.

Als er nu al een overaanbod Editors is, waarom dan het overaanbod vergroten door hen een subpositie op het grootste festival van België te geven?

Greta had in 2019 bij aankondiging wel een uitverkochte Lotto (Lotto is zelfde capaciteit als Vorst) op hun naam. Wat hen dus puur qua ticket sales (anno 2019) eigenlijk een grotere band maakt dan Editors anno 2022. En Kasabian als sub in 2015 was inderdaad behoorlijk zwak, maar toen was Muse ook gewoon nog een (veel) grotere band dan ze nu zijn.
Lotto 6k vorst 8k had ik altijd gehoord
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken