Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.365
9.090
Combi voor 300: je krijgt nog waar voor je geld, als is het natuurlijk schrikken.
Dagticket voor 127: nee dank u.
Al was dit ook de prijs van de dagtickets dit jaar. Min 3 euro. En die gingen er makkelijk uit.
Nog eens 30 euro bovenop de combis is natuurlijk een klapje.

Maar vooral het feit dat bonnen weer doorstijgen is pijnlijk. Die zaten echt al aan het plafond.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

reaper

Support act
26 okt 2015
1.186
984
Al was dit ook de prijs van de dagtickets dit jaar. Min 3 euro. En die gingen er makkelijk uit.
Nog eens 30 euro bovenop de combis is natuurlijk een klapje.

Maar vooral het feit dat bonnen weer doorstijgen is pijnlijk. Die zaten echt al aan het plafond.
De combi prijzen zijn idd schappelijk,
dag tickets blijven even belachelijk als vorig jaar.

maar vooral de bonnen weer duurder. ik verwacht overvolle porties dan...
ik heb nu al amper geconsumeerd dit jaar.
volgend jaar nog wat minder dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.194
1.218
Is Ghost trouwens een serieuze kanshebber geworden met de nieuwe aankondigingen in hetzelfde weekend als RW?

Zal wel weer GMM worden, maar ik denk echt dat ze perfect op Werchter zouden passen als mainstage sub.
Heb ze ooit al gezien op Graspop en voor mij is het niet. De show is toch wel, euh, speciaal te noemen en die songs zo glad en radiovriendelijk.

Al is dat laatste een perfect argument dat ze ook op Rock Werchter zouden kunnen staan.

Maar goed, voor Graspop is Ghost van 2018 geleden, die zullen in 2023 eerst daar mogen headlinen veronderstel ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.301
4.467
Drankbonnen valt toch mee?
Ja, als je het vergelijkt met 2019, maar we zijn inmiddels ook een paar jaar verder en bij een concert of in de kroeg betaal je ook zo 3,50/4 euro voor een biertje.

Dagtickets vind ik vooral erg stevig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
617
466
De prijsstijgingen voor festivals zijn toch niet anders dan voor andere dingen?

Het is vervelend en voor sommige mensen die krap bij kas zitten ronduit kut. Maar ik ga toch bij de bakker ook niet zeggen:"als mn brood zo duur is, dan wil ik er nog een halfje bij"

Ik bedoel maar te zeggen, die tickets van Werchter worden echt niet duurder omdat ze dan meer budget hebben ofzo, zij moeten ook gewoon hogere kosten dekken.

Maar blijf vooral nog even in de illusie dat de line up extra goed moet zijn (totdat straks ks one Republic of Bastille weer als sub wordt aangekondigd ;))
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper en Lion

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Het is natuurlijk ontzettend veel, als je het zo bekijkt. Maar hoeveel ben je kwijt als je naar een apart concert van Stromae + Muse+ Arctic Monkeys gaat. Denk ook al rond de 250 euro...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.813
6.552
Campingticket The Hive: voor wie met eigen tent naar The Hive komt, voor wie basic doch goede faciliteiten wenst. Een regulier ticket voor The Hive kost 37 euro (incl. servicekosten).

Dus ticket + camping = 329 euro. Stevig.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Bato_V

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.301
4.467
Campingticket The Hive: voor wie met eigen tent naar The Hive komt, voor wie basic doch goede faciliteiten wenst. Een regulier ticket voor The Hive kost 37 euro (incl. servicekosten).

Dus ticket + camping = 329 euro. Stevig.
Campingticket was hiervoor toch ook 35 euro?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.693
930
De prijsstijgingen voor festivals zijn toch niet anders dan voor andere dingen?

Alles is inderdaad flink gestegen, makkelijk +25% à +50% op een paar jaar tijd.
Als ik dezelfde koopkracht zou willen hebben als toen, zou mijn loon ook met de helft moeten gestegen zijn.
Uiteraard is dat laatste niet het het geval (bij wie wel?), en die extra euro's van de indexaanpassingen helpen ook niet veel...
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
428
274
Drankbonnen valt toch mee?
Ja, als je het vergelijkt met 2019, maar we zijn inmiddels ook een paar jaar verder en bij een concert of in de kroeg betaal je ook zo 3,50/4 euro voor een biertje.

Dagtickets vind ik vooral erg stevig.
In vergelijking met BKS, DRTH, Lowlands etc. vind ik het eten op RW prijzig voor hetgeen wat je krijgt. Qua eten is er m.i. weinig variatie, de prijzen zijn hoog en de producten kwalitatief matig. Overigens is dit één van de weinige kritiekpunten hoor die ik heb op het festival :).
 

mickeyfcb

Playlistbediener
14 okt 2022
47
16
pfoe.. enorm aan het twijfelen. Ik wil met de dochter gaan net als vorig jaar, maar zij moet de vrijdag nog om rapport naar school. Dus missen we sowieso de donderdag en een stuk van de vrijdag.... Moeilijke beslissing... combi ticket of enkel zaterdag en zondag. Gegarandeerd wordt nog een topper aangekondigd op vrijdag als ik enkel za en zo tickets koop ...
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.194
1.218
pfoe.. enorm aan het twijfelen. Ik wil met de dochter gaan net als vorig jaar, maar zij moet de vrijdag nog om rapport naar school. Dus missen we sowieso de donderdag en een stuk van de vrijdag.... Moeilijke beslissing... combi ticket of enkel zaterdag en zondag. Gegarandeerd wordt nog een topper aangekondigd op vrijdag als ik enkel za en zo tickets koop ...
Ja, blijft wel een euvel dit. Rock Werchter zou beter steeds volledig in juli vallen voor schoolgaande / studerende mensen en onderwijzend personeel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Het is natuurlijk ontzettend veel, als je het zo bekijkt. Maar hoeveel ben je kwijt als je naar een apart concert van Stromae + Muse+ Arctic Monkeys gaat. Denk ook al rond de 250 euro...
Dat... is toch net de selling point van festivals, bovendien zijn concertbelevingen doorgaans beter dan die van festivals - althans de kans op een buitengewoon publiek goed geluid etc. etc.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
pfoe.. enorm aan het twijfelen. Ik wil met de dochter gaan net als vorig jaar, maar zij moet de vrijdag nog om rapport naar school. Dus missen we sowieso de donderdag en een stuk van de vrijdag.... Moeilijke beslissing... combi ticket of enkel zaterdag en zondag. Gegarandeerd wordt nog een topper aangekondigd op vrijdag als ik enkel za en zo tickets koop ...
Donderdag naar Werchter, vrijdagovhtend/middag om rapport en s avonds naar Werchter. Perfect mogelijk toch. Allee, zo deden wij dat vroeger toch 😅.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
2022: 266 € voor een combi
2023: 292 € voor een combi

Oftewel een stijging met 10%

Laat nu net (quasi) ieders bruto-loon in België per 1 januari 2023 stijgen met ... 10%, dit gebaseerd op de inflatie die er momenteel heerst.

Denk dat dit de zeer simpele verklaring is van de prijsstijging. Alleen is die loonsverhoging wel bruto en de prijsstijging van de RW combi's netto...
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Gebruikers die dit onderwerp bekijken