Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Brombeer

Campingartiest
10 sep 2021
60
60
1. Phoebe Bridgers
2. Pearl Jam
3. Moderat
4. Alt-J
5. Idles
6. Fontaines D.C.
7. The War On Drugs
8. Big Thief
9. Pixies
10. Haim
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

fiesta

Randprogramma
20 jun 2018
233
289
Hier al de Primavera variant gehad en gelukkig weer op tijd negatief voor Werchter. Het oeverloze gelul viel gelukkig op het platform wel mee, maar helaas ben je wel gewoon de sjaak als er daar van die eikels zitten of mensen het platform als bar gebruiken. Je kan niet makkelijk even ergens anders gaan zitten. Een keer last gehad in de Barn, maar die waren na een opmerking wel rustig. Hadden niet door dat ze zo hard aan het praten waren. Bij de Peppers in de buurt van een paar Amerikanen die met hun outside voices na elk nummer moesten verkondigen wat Flea toch een funny guy was en als ze een nummer niet kenden er vrolijk doorheen zaten te blaten. En ze kenden weinig nummers. Gelukkig gingen er wat mensen vroeg weg dus toen konden we opschuiven buiten de gevarenzone. Vergeleken met Primavera toch echt heel rustig. Maar daar zaten we achter de vip zone, dus die was of sfeerloos leeg of gevuld met blatende bobo's en instadozen.
 

LifeisMusic

Playlistbediener
20 mei 2022
20
13
Sowieso altijd moeilijk om mensen aan te spreken over hun gedrag. Als het mij echt teveel is zal ik ook mensen aanspreken maar die snappen oprecht soms niet wat het probleem is. Tijdens The Killers ook 4 mensen waarvan er twee zelf hun rug naar het podia draaide om simpelweg luid te babbelen en lachen, na een tijdje hadden ze ons en andere hun kwade blikken begrepen en waren ze weg. Maar dan wel met een houding dat WIJ in fout waren.

Bij Red Hot Chili Peppers ook, maar die mensen waren zo zat dat we gewoon ons verplaatst hadden naar achter. Maar zo was het concertgevoel natuurlijk wel ineens verkloot.
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
Sowieso altijd moeilijk om mensen aan te spreken over hun gedrag. Als het mij echt teveel is zal ik ook mensen aanspreken maar die snappen oprecht soms niet wat het probleem is. Tijdens The Killers ook 4 mensen waarvan er twee zelf hun rug naar het podia draaide om simpelweg luid te babbelen en lachen, na een tijdje hadden ze ons en andere hun kwade blikken begrepen en waren ze weg. Maar dan wel met een houding dat WIJ in fout waren.

Bij Red Hot Chili Peppers ook, maar die mensen waren zo zat dat we gewoon ons verplaatst hadden naar achter. Maar zo was het concertgevoel natuurlijk wel ineens verkloot.
Inderdaad.

Tijdens Pearl Jam heb ik ook een irritante man - ik laat zijn nationaliteit even in het midden - aangesproken die een opblaas-badeend-hoedje op zijn hoofd had staan, iedereen die 5 in een straal van 5 meter achter hem stond, kon amper zien. Na gemor en wat spierbalgerol van zijn kant, zette hij het uiteindelijk af, met applaus van enkele tientallen mensen als resultaat ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Heemstock1 en Lion

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Zoo, na een aantal dagen terug in Nederland en er gisteren alweer een dag werk op te hebben zitten, ben ik ook weer bijgekomen van een fantastisch weekend Rock Werchter. Gingen met de grootste groep(13 mensen) weg wat ik heb meegemaakt to zover en heb kortere nachten en langere dagen gemaakt dan ooit op werchter(denk oprecht maar 18/19 uur geslapen te hebben over 5 nachten.

Aankomst op de woensdag op de Hive ging soepel wel moet ik zeggen, konden beter doorlopen dan vorige jaren, al vond ik het laten wachten achter lintjes(wat volgens mij wel vaker was) in 28 graden wel beetje killing. Er ging letterlijk iemand neer naast ons door de hitte dus ik vraag me af om iedereen zo in de brandende zon te laten wachten nou echt zo ideaal is. Als mensen niet bij elkaar konden zitten zouden ze anders toch wel weer op het volgende vak wachten dus het één voor één open gooien leek me wel een klein beetje overbodig. Verder wel topdagen op de camping gehad en maarliefst 3 nachten naar de Hive tent geweest(voorheen alleen op de woensdag altijd en de rest van de dagen gesloopt). Op den duur leefde ik op de zondag voort op alcohol en knakworsten en een soort hype die me levendig hield. Om ons heen ging het soms wel echt heel erg lang door helaas waardoor ik wel aan The Hive My Space zit te denken voor volgend jaar, want ondanks mijn snurkende tentgenoot werd ik ook vrij vaak wakker gehouden of gemaakt door tenten om ons heen helaas. Grootste voordeel van The Hive blijft namelijk dat je op die woensdag al kan komen namelijk.

Donderdag:
- Gangs of Youth: Prima optreden om mee te beginnen. Wilde het publiek wel iets te vaak op sleeptouw nemen met dezelfde trucjes, maar ik ging er zelf wel lekker op en vond het een goed optreden
- Fontaines D.C: Een van de optredens waar ik naar uitkeek en wat was dit lekker zeg live. Stond zelf in het 1e voorvak rechts en daar ging het wel los opzich. Als je ziet hoe ze live voor de dag komen, dan zie ik deze band nog wel naar een grotere status toegroeien.
- Carly Rae Jepsen: Zoals gezegd had ik hier een beetje een gat en besloten hier naartoe te gaan. Was niet helemaal m'n ding, maar kon niet zeggen dat het slecht was. Ergerde me wel aan het feit dat vrijwel alle nummers op elkaar leken te lijken waardoor het tegen het einde voor mij een uitzitbeurt werd. Toch moest ik blijven voor het hoogtepunt van deze show, wat natuurlijk Call Me Maybe was, waarna ook echt letterlijk de halve Barn leegliep terwijl ze nog niet klaar was.
- First Aid Kit: Het weer was slecht dus de keuze tussen First Aid Kit en Reignwolf was simpel voor mij. Erg lekker optreden was dit wel, maar we waren dom tussen CRJ en FAK in achterin ff in de Barn gaan zitten, waardoor we tijdens het optreden tussen lulpubliek stonden dat er puur was om te schuilen. Irritante groep Belgen en Nederlanders stond er helaas soms doorheen te schreeuwen terwijl er ondertussen een sterk optreden bezig was.
- Pixies: Heb het eerste kwartiertje gemist(toch nog ff droog gezeten, was mijn poncho vergeten op de camping), maar de laatste 3 kwartier klonken gewoon erg lekker sterk. Niet het meest bijzondere van het weekend, maar wel gewoon sterke live muziek
- War on Drugs: Persoonlijk vond ik dit fantastisch live gespeeld, maar ik merkte dat dit niet echt aansloeg vooral in het eerste half uur. Publiek was wat tam(niet van Werchter gewend in 2014, 16,17.18). Tegen het einde kregen ze het publiek wel meer los en los gelukkig in het 2e voorvak links in ieder geval en heb ik een sterke set van War on Drugs gezien.
- Pearl Jam: Ik heb en zal altijd een zwak hebben voor liveshows van Pearl Jam. Dit was mijn vierde keer dat ik ze zag en ondanks het niet hun allerbeste show was die ik gezien heb, was het nog steeds echt fantastisch voormij. De zorgen van Eddie vanwege de geschiedenis op die dag waren begrijpelijk natuurlijk, maar helaas haalde het zo nu en dan stoppen wel een klein beetje het tempo uit het optreden. Het hele optreden was sowieso al erg sterk, maar die encore met Black, Alive en Rockin in the Free World blies mij echt achterstevoren uit mn schoenen. Fantastisch slot van een heerlijke band dit.

Vrijdag:
- Sum 41: Lekker beginnen was wat leuke punk muziek was dat. In tegenstelling tot sommige punk bands klonk dit live best wel leuk.
- Miles Kane: Miles Kane doet wat hij moet doen en voor mij is dat altijd een erg leuk optreden. De nieuwere nummers sloegen helaas nog niet helemaal aan, maar zeker bij z'n oudere nummertjes ging hij wel weer lekker tekeer mij betreft. Ook het publiek leek er meer en meer in te komen daardoor.
- Idles: Sam Fender(en uiteindelijk Greta van Fleet) viel uit waardoor ik hierheen kon en wat een geluk was dat. Idles is misschien qua geluid wel heel erg extreem en bij vlagen had ik ook niet met alles wat, maar wat een energie en rauwheid spatte hier vanaf. Oprechtheid, hardheid en gewoon keihard beuken en losgaan was dit.
- Inhaler: De Barn was helaas al aardig vol dus toen besloten te gaan relaxen bij het scherm tussen de Barn en KlubC in. Dit klonk vanaf daar gewoon lekker. Goed optreden van een goede rockband, maar ook niet meer dan dat. Kreeg er ook geen FOMO van dat ik niet in de Barn stond, want dat biertje in mn handen terwijl ik languit in het gras lag was ook wel fijn.
- Girl in Red: Dit optreden was ik 100% voor KlubC in gegaan als ik eerder had geweten dat Turnstile naar de Main Stage ging. Helaas dat niet gedaan en buiten dus geluisterd en merkte dat ik dit best wel lekker vond klinken daar, beter dan ik verwacht had ook.
- Lewis Capaldi: Tsja wat moet ik hier over zeggen. Was niet van plan te gaan, maar had geen andere keuze uiteindelijk en ging met de groep mee. Ik vond het niet slecht, laat ik dat voorop stellen. En tevens kan de man ook gewoon goede nummers maken en goed zingen. Helaasis het wel veel van dezelfde soort nummers waardoor het optreden een beetje vlak uitviel als het een nummer was die geen grote hit was.
- Turnstile: Voor Werchter was dit al de ontdekking van het weekend en op Werchter een van mijn favoriete optredens geworden. Niet m'n favo optreden, maar zou het wel in mijn top 3 zetten. Wat kan deze band vol doorbeuken. De energie in het 2e voorvak rechts was mij betreft goed aan en dat had ik niet verwacht tussen het (saaie) Metallica publiek. Ik stond zelf niet in de pit(niet zo'n fan van zelf), maar de energie die daar vanaf straalde was ook echt heerlijk. Turnstile liet ziet dat terwijl ze nog geen subheadliner zijn, ze die spot wel goed invulden en dat in de toekomst misschien nog eens zouden kunnen zijn.
- Metallica: Laat ik beginnen met het feit dat ik Metallica sterk vond spelen, erg blij was met de setlist(No Leaf Clover, Welcome Home(Sanitarium) & Damage Inc. eindelijk eens live boh) en ik zeker er erg goed van heb genoten. Daar tegenover merk je wel dat het niet alleen de band is die ouder aan het worden is, maar ook hun publiek. Heb Metallica meerdere keren live gezien en in ieder geval in het 2e voorvak rechts was dit wel een van de keren geweest dat ik het publiek bij ze op z'n tamst vond. Weinig beweging zat erin, geen gepit en gewoon een beetje een ontbreking aan enthousiasme helaas. Ik vond dit helaas wel jammer, want ondertussen speelden ze wel een puike show .

Zaterdag:
- Goldband: Toch hier heengegaan en had er geen spijt van. Het was gewoon een groot feest en de manier waarop ze doorgingen nadat er een letterlijk zijn voet brak kan ik alleen maar respect voor hebben. Dat laat gewoon zien dat je als artiest graag je ding doet en het goed wilt doen vind ik. Stonden zelf in het linker 2e vak en daar was de sfeer ook echt top. Grappig dat er wat werd "gepit" waar ik dit keer wel aan mee deed omdat ze wat meer springen dan beuken waren en eindstand een heerlijke opening van de dag.
- Nothing But Thieves: Zag dit op een afstandje en het was prima, maar ook niet meer dan dat.
- Sloper: Helaas heb ik dit niet volledig gezien, maar wat ik er van mee heb gekregen klonk gewoon erg sterk. Goede muzikanten dit goede live muziek brachten, top!
- Maneskin: Dit was voor mij het optreden van de dag, maar dat kwam ook deels door gebrek aan beter. De show was gewoon goed, het publiek was enthousiast wat fijn was(op soms wat gegil in mn oren na) en het is een jonge band die er vol een show van probeert te maken.
- Apero: Dit was mijn beste vriend deze dag, alles hierna ging door elkaar heen omdat de biertjes rijkelijk gingen vloeien
- Anne Marie: Op dit punt was ik zeker op zn minst aangeschoten dus kreeg niet veel mee behalve het feit dat ik het weinig vond.
- Twenty One Pilots: Vond dit live een soort achtbaan. Sommige nummers klonken echt lekker en vond het nice om het te horen, maar soms viel het ook een beetje er vanaf en stelde het weinig voor.

Hierna heb ik Imagine Dragons nog gezien, maar van dat optreden kon ik of het nou goed of slecht was niet genieten. In onze groep van 13 waren 5 dames mee in totaal en bij een groep van 4 daarvan kregen we na 21 Pilots te horen dat er 1 van hen bij de EHBO post was. Dit kwam omdat ze waren lastig gevallen door een groep gasten(8 stuks scheen) die dachten lollig te doen en niet konden stoppen toen de dames er om vroegen. Het resulteerde vervolgens in wat woorden wisselingen tussen 1 of 2 gasten van van die groep en 2 van de dames en dat vervolgens 2 elkaar aanvlogen waarbij één van de dames een flink blauw been had opgelopen. Ik kan er nog altijd niet bij met m'n kop dat je niet snapt dat nee nee is(vooral bij mannen helaas) en dat er ook niemand in zo'n groep zn vrienden durft te corrigeren. Maarja, toen ik dat hoorde(en las het als eerste) ben ik daar heengegaan en heb ik de rest op de hoogste gehouden en stond ik in het begin dus bij de EHBO post bij Imagine Dragons.

Zondag:
- Fever 333: Levend nog dood, want het tekort aan slaap begon te tellen en ook zaterdag op zondag was weer een erg korte nacht, stond ik hier weer volledig te knallen bij een fantastisch concert. Fever 333 speelde misschien maar 40 minuten, maar die energie die ze uitstraalden kwam over alsof ze een set van 3 uur aan het afwerken waren. Ik was echt omver geblazen hierdoor en dit was een van de beste optredens van het hele weekend.
- Big Thief: Dit klonk erg goed, maar nu ging de vermoeidheid tellen helaas. Kon er wel van genieten, maar halverwege het optreden viel ik bijna staand in slaap waardoor ik soms meer bezig was met niet in slaap vallen dan het optreden. Gelukkig deed ze dat laatste nummer nog wel op de elektrische gitaar hahaha
- Keane: Vanaf een afstandje liggend en staand naar geluisterd. Klonk leuk en goed, maar niet meer dan dat
- Balthazar: Dit was top mij betreft, kon er lekker in meegaan en vond het een sterk optreden
Royal Blood: Dit was ook weer goed, maar niet helemaal waarop ik gehoopt had. Heb ze vaker gezien en dus ook stukken beter. Voelde allemaal een beetje plichtmatig aan eerlijk gezegd.
- The Killers: Ik zal eerlijk zijn, dit was beter dan 2018. Maar daartegenover vond ik het weer niet zo goed eigenlijk. De band speelde heerlijk en daardoor kon ik er zeker van genieten, zeker bij de hits, maar het live stemgeluid van Brandon Flowers vind ik gewoon niet fijn en soms schiet hij er gewoon naast. Dat haalt mij uit het optreden waardoor ik het minder goed ga vinden, maar ik vind het tof dat de overgrote meerderheid dit wel erg goed vond
- Red Hot Chili Peppers: Ik keek naar dit concert uit vanaf 15 December 2019. Niet specifiek hier, maar wel die ene keer dat ik ze eindelijk mocht zien met John Frusciante, de gitarist waardoor ik zelf met gitaar spelen ben begonnen en echt een van mijn favoriete gitaristen aller tijden. Objectief ga ik niet zijn over dit optreden want daarvoor was ik teveel fanboy, maar ik vond het geweldig. Heerlijke jams, heerlijke setlist en heb mn longen uit mn lijf geschreeuwd hiervoor. Wel mogen mensen iets meer gewoon blijven staan op de plek waar ze staan tijdens een optreden, ipv continu dat op en neer geloop. Tijdens de intro van Californication moest ik maarliefst 4 keer een groep mensen er weer doorlaten omdat er mensen weg wilden uit de drukte of ze weer met bier kwamen e.d.

Afijn, top weekend gehad en dit is mijn top 10:
1. Red Hot Chili Peppers
2. Pearl Jam
3. Turnstile
4. Fever 333
5. Metallica
6. Fontaines D.C
7. War on Drugs
8. Idles
9. Maneskin
10. First Aid Kit
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Kan er echt niet inkomen dat pratende mensen 'het optreden verkloten' voor mensen hier.
Als iemand naast je staat te lullen ga je toch gewoon ergens anders staan.
Bovendien is het een festival, helft van de bezoekers is bezopen, niet het Concertgebouworkest.

En nee, ik praat zelf nooit tijdens optredens (dan ga ik inderdaad wel bij de bar staan) maar vind de reacties hier wel enorm overdreven.
Die mensen moeten vooral nooit naar Mad Cool/Primavera of iets dergelijks gaan...

Zullen wel genoeg boze boomers op deze reactie afkomen, dus laat maar horen dat gezeiksnor.
 
12 nov 2016
650
389
Kan er echt niet inkomen dat pratende mensen 'het optreden verkloten' voor mensen hier.
Als iemand naast je staat te lullen ga je toch gewoon ergens anders staan.
Bovendien is het een festival, helft van de bezoekers is bezopen, niet het Concertgebouworkest.

En nee, ik praat zelf nooit tijdens optredens (dan ga ik inderdaad wel bij de bar staan) maar vind de reacties hier wel enorm overdreven.
Die mensen moeten vooral nooit naar Mad Cool/Primavera of iets dergelijks gaan...

Zullen wel genoeg boze boomers op deze reactie afkomen, dus laat maar horen dat gezeiksnor.
Makkelijker gezegd dan gedaan om gewoon maar elders te staan. Vooral als je al ergens lang hebt zitten wachten en dat soort ******tuig zich naar voren beukt om vervolgens hun bek niet te houden. Misschien moet je zelf niet zeiken.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Kan er echt niet inkomen dat pratende mensen 'het optreden verkloten' voor mensen hier.
Als iemand naast je staat te lullen ga je toch gewoon ergens anders staan.
Bovendien is het een festival, helft van de bezoekers is bezopen, niet het Concertgebouworkest.

En nee, ik praat zelf nooit tijdens optredens (dan ga ik inderdaad wel bij de bar staan) maar vind de reacties hier wel enorm overdreven.
Die mensen moeten vooral nooit naar Mad Cool/Primavera of iets dergelijks gaan...

Zullen wel genoeg boze boomers op deze reactie afkomen, dus laat maar horen dat gezeiksnor.
Dus als ik het goed heb, wind je je op over mensen die zich opwinden? :ROFLMAO:
Maar 'ergens anders staan' is natuurlijk niet altijd zo makkelijk als het lijkt. Als je een uur staat te wachten voor een optreden op een fijne plek en 2 minuten voor het begint komt er iemand naast je staan met z'n gezelschap en over alles en niets lullen. Nee dit is trouwens geen mythe of legendarisch verhaal van Torhout '87 ofzo, maar gewoon van afgelopen donderdag. En vrijdag. En zondag.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Makkelijker gezegd dan gedaan om gewoon maar elders te staan. Vooral als je al ergens lang hebt zitten wachten en dat soort ******tuig zich naar voren beukt om vervolgens hun bek niet te houden. Misschien moet je zelf niet zeiken.
Ja, idem. Aan de Main (pit) kan je sowieso moeilijk schuiven en ergens anders gaan staan… Een beetje de plaats van iemand anders gaan afpakken om de lullers te vermijden is not done en de omgekeerde wereld…

Idem voor The Barn… als je vrij vooraan staat, dan kan je niet zo makkelijk een beetje verder gaan staan…

Heb het wel al gedaan op andere locaties, maar dat was op festivals met weinig publiek…
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken