Na een weekje uitzieken van de corona, hier dan toch nog een verlaat verslagje. Wel maar wat kort gehouden
.
Algemeen: Wat is het toch een verademing dat alles zo goed geregeld is. De langste rij was de parking op. Op de woensdag.
Ik ken eigenlijk geen festival wat zo professioneel is geregeld al Werchter. Echt bijzonder dat er zo veel goed gaat met zo'n grote mensenmassa.
Goed, dan toch nog wat verbeterpunten:
-Waarom ligt er geen zeep bij de WC? (ja dit zeg ik ook omdat ik corona heb meegenomen van het festival)
- 2 bonnetjes voor een wijntje, is dat niet wat veel t.o.v. bier?
- mijn vriendin/vrienden waren bij vlagen bekers aan het rapen voor bonnen. Blijkbaar kan je deze alleen aan drinken uitgeven. Is dit niet een beetje flauw?
Ook nog wat algemene pluspunten:
- duidelijk gecommuniceerd met vervallen en vervangende acts. Last minute ook vaak goed opgevangen.
- zonnebrand punten, helemaal top
- feestje op de camping was weer fijn, vooral zaterdagavond met Stijn vd Voorde, alleen maar rockhits en britpop. Laatste avond heb ik (gelukkig) het feestje overgeslagen.
Donderdag:
Gang of youths 8/10 Lekkere band, goed begin van de dag!
Fontaines D.C. 6/10 Redelijk hoge verwachtingen, maar was matig.
Owenn 4/10 Zet deze man op een braderie, maar niet op Rock Werchter
Carly Rae Jepsen 7/10 Vermakelijk, wel schandalig hoeveel mensen na Call Me Maybe wel liepen
First Aid Kit 7,5/10 Gewoon goed
Beck 8,5/10 Ik had Beck nog nooit gezien, best wel weg geblazen! Ondanks dat ie een halfuurtje te laat was
The War on Drugs 7/10 Gezien voor de rode kruizen van het voorste vak.
Pearl Jam 9/10 Eddie! Baas!
Bijzonderheden:
Tent bij Altin Gün stond al zo goed als vol, dus die hebben we overgeslagen
Vrijdag:
Sum 41 7,5/10 Lekkere energie zo begin van de dag
Stikstof 8/10 Niet mijn muziek, maar ze braken de tent af
Miles Kane 6/10 Klein stukje van gezien. Al wel eens gezien, niet heel spannend
Idles 7,5/10 Wat een frontman, baasje
Inhaler 5/10 Grootste tegenvaller van het weekend, beetje saai zelfs..
Girl In red 9,5/10 Voor mij de verrassing van het weekend! Wat goed! Zij gaat groooote zalen uitverkopen
Lewis Capaldi 7,5/10 Heerlijk wat een droogkloot, lekker speels met z'n metallica publiek
Alt-J 8,5/10 Een verademing na 2017 op de mainstage, niet de grootste fan, maar dit was echt fantastisch goed, misschien wel de beste sfeer van het weekend in de barn
Moderat 7,5/10 Ik vond het leuk, heb wel het idee dat ik hier nog net iets te nuchter voor was of dat je hier een pilletje voor moet gebruiken
Metallica 7/10 Geen metallica fan, daarom ook alleen het tweede deel gezien, maar eerlijk is eerlijk, het was best goed, beter dan in 2014
Bijzonderheden:
Special mention naar de apero. We waren zo vroeg op het terrein dat we konden beginnen met een speciaalbiertje.
Zaterdag
Goldband 9/10 Feest! Mevrouw, ik kan nauwelijk op mijn benen staan!
Nothing But Thieves 7/10 Vermakelijk!
Maneskin 8,5/10 Gefangirlt met mijn vriendin helemaal vooraan. Wat een show. Die gasten maken er echt iets leuks van
Phoebe Bridgers 7,5/10 Helaas daardoor wel het eerste stuk van Phoebe gemist. Nooit helemaal in de show gekomen, maar ze zingt alsof er een engeltje op je tong piest
Anne-Marie 6,5/10 Hitjes, lekker moment om te eten
Jorja Smith 9/10 Stond midden in de tent, iedereen was aan het dansen! Heerlijk, mijn headliner van de zatredag
Twenty One Pilots 6,5/10 Ik heb het al twee keer gezien, het trucje doet me niet meer zo veel. Als je het de eerste keer ziet is het volgens mij super leuk
Imagine Dragons 7/10 Onbewust ken je eigenlijk alles van de draken, lekker meebleren. Show zat goed in elkaar. minder dan een 7 kan ik hier echt niet voor geven.
Bijzonderheden:
Beste feestje van het weekende in the hive!.
Zondag
Joost 7/10 Is al genoeg over gezegd, ik vond het puur en mooi!
Big Thief 7,5/10 Dag vier, kapot, bekaterd, heeeerlijk op de tribune gezeten in de barn, perfect.
Keane 7/10 Hits, niet meer en niet minder
Dry Cleaning 7,5/10 Per ongeluk hier belandt, maar dat is er eentje voor de toekomst
Michael Kiwanuka 9,5/10 Koning
Royal Blood 7/10 Net zoals 21 pilots hetzelfde trucje, maar wel een iets beter trucje
The Killers 7,5/10 Hits, karig dat ze een kwartier eerder stopte, en kon iemand die bas ff niet zachter zetten jongens? Eerste keer dit weekend dat het geluid echt compleet kut stond. Desondanks, goeie show
Red Hot Chili Peppers 9/10 Best wel fanboy toch. Ik vind het persoonlijk leuk dat ze jammen en dat ze niet alleen hun liedjes afspelen en weer weggaan. Dus een fijn einde
.
Bijzonderheden:
Niet te veel plassen voordat je het voorste vak in gaat voor The Killers en de peppers. Een hel voor je blaas, hahaha.