Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.822
Voor mij zijn festivaldagen met Imagine Dragons, Twenty One Pilots en Greta Van Fleet als headliners hetzelfde als niet naar een festival gaan. Bij de echt spectaculaire namen trek ik het nog wel om de pijn in mijn voeten van het staan te verbijten, maar bij bands die ik best oke vind lukt me dat echt niet. Kijk ik liever thuis op een stream. Zal ook met de leeftijd te maken hebben, heb niet meer zo'n fomo voor een festival an sich.

Dit is dus precies de reden waarom ik stel dat Metallica helemaal niet thuishoort op Rock Werchter. Rock Werchter groeit veel te veel de Pukkelpop-kant op met al die popprinsessen en dance-namen. Is niet erg, maar voor de mensen die komen voor een stevige undercard en een grote naam is nu helemaal niks meer voorradig. Graspop heeft headliners die 30 jaar geleden al in de rollator voortbewogen, terwijl Rock Werchter er alles aan doet om maar geen gitaren overdag te hoeven boeken op de Metallica-dag. Het feit dat ze QOTSA lieten vervangen door Lewis Capaldi is echt tekenend. Boek dan ook lekker je Dua Lipa's, Imagine Dragons, Beyoncés, Kenrick Lamars etc. als headliner. En gun het publiek van Graspop ook eens de wat grotere gitaren, welke veel beter aansluiten op de dag.
 

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
Voor mij zijn festivaldagen met Imagine Dragons, Twenty One Pilots en Greta Van Fleet als headliners hetzelfde als niet naar een festival gaan. Bij de echt spectaculaire namen trek ik het nog wel om de pijn in mijn voeten van het staan te verbijten, maar bij bands die ik best oke vind lukt me dat echt niet. Kijk ik liever thuis op een stream. Zal ook met de leeftijd te maken hebben, heb niet meer zo'n fomo voor een festival an sich.

Dit is dus precies de reden waarom ik stel dat Metallica helemaal niet thuishoort op Rock Werchter. Rock Werchter groeit veel te veel de Pukkelpop-kant op met al die popprinsessen en dance-namen. Is niet erg, maar voor de mensen die komen voor een stevige undercard en een grote naam is nu helemaal niks meer voorradig. Graspop heeft headliners die 30 jaar geleden al in de rollator voortbewogen, terwijl Rock Werchter er alles aan doet om maar geen gitaren overdag te hoeven boeken op de Metallica-dag. Het feit dat ze QOTSA lieten vervangen door Lewis Capaldi is echt tekenend. Boek dan ook lekker je Dua Lipa's, Imagine Dragons, Beyoncés, Kenrick Lamars etc. als headliner. En gun het publiek van Graspop ook eens de wat grotere gitaren, welke veel beter aansluiten op de dag.
Amen!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Asap Rocky gaat als support mee met RHCP. En hij was ook te laat voor zijn show een paar dagen geleden. Stadion tour en Red Hot Chili Peppers hebben dan maar gewoon gespeeld en achteraf kreeg Asap Rocky nog 20 minuten. Was blijkbaar een triestige bedoeling omdat iedereen voor RHCP kwam en gewoon uit het stadion liep tijdens Asap. Hij excuseerde zich ook helemaal niet of bedankte niemand blijkbaar.

Is ook zo'n verhaaltje in deze kwestie, doe ermee wat je wil!
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Als ze cancellen dan hoop ik dat we tickets terug kunnen verkopen.
De vrijdag van Werchter is sowieso bedroevend, heb zelfs mijn vrije dag gecancelled op het werk omdat er werkelijk alleen maar zaad komt.
Zou eigenlik wel moeten imo. alle dagtickets waren al de deur uit voor een tweede naam was aangekondigd ... De regeling op Frauenfeld lijkt me perfect.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Voor mij zijn festivaldagen met Imagine Dragons, Twenty One Pilots en Greta Van Fleet als headliners hetzelfde als niet naar een festival gaan. Bij de echt spectaculaire namen trek ik het nog wel om de pijn in mijn voeten van het staan te verbijten, maar bij bands die ik best oke vind lukt me dat echt niet. Kijk ik liever thuis op een stream. Zal ook met de leeftijd te maken hebben, heb niet meer zo'n fomo voor een festival an sich.

Dit is dus precies de reden waarom ik stel dat Metallica helemaal niet thuishoort op Rock Werchter. Rock Werchter groeit veel te veel de Pukkelpop-kant op met al die popprinsessen en dance-namen. Is niet erg, maar voor de mensen die komen voor een stevige undercard en een grote naam is nu helemaal niks meer voorradig. Graspop heeft headliners die 30 jaar geleden al in de rollator voortbewogen, terwijl Rock Werchter er alles aan doet om maar geen gitaren overdag te hoeven boeken op de Metallica-dag. Het feit dat ze QOTSA lieten vervangen door Lewis Capaldi is echt tekenend. Boek dan ook lekker je Dua Lipa's, Imagine Dragons, Beyoncés, Kenrick Lamars etc. als headliner. En gun het publiek van Graspop ook eens de wat grotere gitaren, welke veel beter aansluiten op de dag.
Capaldi stond er weliswaar al, ik vind Bazart daar vreemd staan die dag, lijkt me het lapmiddel.
Met Fontaines, TWOD, PJ, Sum 41, Miles Kane, Idles, GvF, NBT, Maneskin, Rhea, Royal Blood, RHCP staat er dit jaar inderdaad geen gitaar op de main.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Soms moet je je ook laten verrassen.
Pukkelpop 2018 ging ik naar Kendrick Lamar omdat een vriendin en haar dochter dat wilden zien.
Ben niet teleurgesteld ook al staat er geen rap en hiphop in mijn cdkast.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Het is vooral goedkoop scoren om er weer een Rock vs Hiphop discussie van te maken, totaal naast de kwestie, totaal irrelevant. En we laten ons allemaal vangen, well played pigital.
Wel weer leven in de brouwerij hè ;-) mopjes opzij over rock vs hiphop, ik zou het extreem jammer vinden moesten ze er niet zijn en hoop voor alle fans dat ze een waardige vervanger vinden. Al zou ik het zelf niet erg vinden om Kendrick, Billie, Muse of Stromae daar dan te zien. Of Sam Fender als headliner zoals geopperd wordt voor Glasto :)
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
En Airbourne, Turnstile, The Dead South...
Langs de andere kant kan ik hem wel snappen. Als je een echte graspopganger bent ga je op Werchter simpelweg minder aan je trekken komen. Maar om dat te beseffen moet je ook niet aan hogere wiskunde doen. Werchter is bij uitstek 1 van de grootste mainstream festivals die pogen (de ene keer al wat beter dan de andere) zoveel mogelijk populaire bands op hun affiche te pleuren.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
five finger death punch heeft ook nog een gaatje vrij in hun agenda, zal waarschijnlijk niet eerste keuze zijn maar is beter dan niks. sabaton is die dag al bezet
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
Voor mij zijn festivaldagen met Imagine Dragons, Twenty One Pilots en Greta Van Fleet als headliners hetzelfde als niet naar een festival gaan. Bij de echt spectaculaire namen trek ik het nog wel om de pijn in mijn voeten van het staan te verbijten, maar bij bands die ik best oke vind lukt me dat echt niet. Kijk ik liever thuis op een stream. Zal ook met de leeftijd te maken hebben, heb niet meer zo'n fomo voor een festival an sich.

Dit is dus precies de reden waarom ik stel dat Metallica helemaal niet thuishoort op Rock Werchter. Rock Werchter groeit veel te veel de Pukkelpop-kant op met al die popprinsessen en dance-namen. Is niet erg, maar voor de mensen die komen voor een stevige undercard en een grote naam is nu helemaal niks meer voorradig. Graspop heeft headliners die 30 jaar geleden al in de rollator voortbewogen, terwijl Rock Werchter er alles aan doet om maar geen gitaren overdag te hoeven boeken op de Metallica-dag. Het feit dat ze QOTSA lieten vervangen door Lewis Capaldi is echt tekenend. Boek dan ook lekker je Dua Lipa's, Imagine Dragons, Beyoncés, Kenrick Lamars etc. als headliner. En gun het publiek van Graspop ook eens de wat grotere gitaren, welke veel beter aansluiten op de dag.
Rockbeer,

kortzichtig, net daarom vind ik werchter veel beter dan de graspops en pukkelpops en weet ik wat nog allemaal.
Het is de ideale mix van genres, nieuwe namen en gevestigde dagen. 4 dagen graspop trek ik veel minder alsook 3 dagen pkp.
Akkoord zaterdag is mager maar misschien ook met een meer open gedachte naar werchter trekken.
1, metallica hoort wel thuis op werchter, is tevens ook te duur voor graspop.
2, Kendrick lamar zou een goeie headliner zijn
3. geen goeie namen op vrijdag en zaterdag? luister je misschien eens in en ontdek wat nieuwe muziek.
De vrijdag kan je nog een leuke rock dag maken met Sum41, Molybaron, Sons, Turnstile, Ihaler Sam Fender, The last internationale en The Chats
Op zaterdag kan je bijvoorbeeld Marcus King, SLoper, Maneskin, Yungblud en Leon Bridges doen...
4 ik ben ook een grote FNM en QOTSA fan, en ik klaag niet, evenmin als metallica afzegt en ik snakepit tickets heb. Ik maak er het beste van.
Het nu al afzeiken zorgt er alleen maar voor dat er niets goed staat in je mindset....

nuja, wie weet staan ze er gewoon wel he vrijdag....
anyway, gonna have fun
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530


denk niet dat er veel mensen blij mee zullen zijn, maar zou wel heel cool zijn natuurlijk

Laat het uit. Niks tegen Fleddy, maar je weet zo dat ze die dan op main steken in de namiddag en dat alles opschuift en Greta afsluit.

Als vervanger van Metallica en aan die ticketprijzen mag..nee moet het...echt wel heel wat meer zijn.

Minder dan een Muse of Ghost of The Strokes of Placebo zou echt schandalig zijn. Je zou verwachten dat ze toch echt nog een deftig plan b hebben in een jaar als dit waar acts kunnen weg vallen. Herman vergelijkt graag Werchter met de Champions League, wel..je begint niet aan de match zonder een deftige reserve bank.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
Capaldi stond er weliswaar al, ik vind Bazart daar vreemd staan die dag, lijkt me het lapmiddel.
Met Fontaines, TWOD, PJ, Sum 41, Miles Kane, Idles, GvF, NBT, Maneskin, Rhea, Royal Blood, RHCP staat er dit jaar inderdaad geen gitaar op de main.
amper een gitaar te bespeuren ja...:ROFLMAO:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Laat het uit. Niks tegen Fleddy, maar je weet zo dat ze die dan op main steken in de namiddag en dat alles opschuift en Greta afsluit.

Als vervanger van Metallica en aan die ticketprijzen mag..nee moet het...echt wel heel wat meer zijn.

Minder dan een Muse of Ghost of The Strokes of Placebo zou echt schandalig zijn. Je zou verwachten dat ze toch echt nog een deftig plan b hebben in een jaar als dit waar acts kunnen weg vallen. Herman vergelijkt graag Werchter met de Champions League, wel..je begint niet aan de match zonder een deftige reserve bank.
nu je het zegt, ghost zou ook nog eens op de lijst kunnen staan
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Herman vergelijkt graag Werchter met de Champions League, wel..je begint niet aan de match zonder een deftige reserve bank.

Het verschil is wel dat de bank van Real Madrid en Liverpool vol zit met spelers die ook dik betaald worden door het team waarvoor ze spelen. ;)

Ik vraag me eigenlijk af hoe zoiets geregeld wordt. Zou je echt een grote naam als 'reserve' kunnen boeken? Wat biedt je hen in ruil? Als je (bijvoorbeeld) Muse zou vragen om de data van Werchter vrij te houden om in te vallen als één van de headliners wegvalt, zullen ze dat toch niet voor niets doen? Dan moet daar toch een som geld of een belofte om volgend jaar sowieso te spelen ofzo aan vasthangen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken