Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Afzeggingen gebeuren dit jaar toch wel zeer frequent. Bij iedere worp van Pkp, dtrh, bks, lowlands, graspop etc zat er slecht nieuws bij. Maar aan wat ligt het?
- Tours zijn minder goed geregeld met dat ze keer op keer zijn verschoven... En dan komen er later pas problemen of clashes naar boven.
- Corona optie 1: last minute cancellations door covid in de band
- Corona optie 2: minder last minute maar gezin/familie die covid hebben/hadden en er niet al te best aan toe zijn.

Zijn de 3 voornamelijkste redenen denk ik. Denk dat iedereen dat wel kon verwachten deze zomer? Of ben ik echt de enige, die bij elk ticket dat ik koop weet dat de kans bestaat dat het noppes word... Is nu eenmaal het risico na de afgelopen 2 jaren, ik ben gewoon blij dat we terug een normale zomer hebben. Dat er dan wat van je favoriete bands afzeggen is een kleinigheid als je het vergelijkt met de afgelopen 2 zomers.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.530
4.406
Wat werd er ook weer gezegd dat er beter geen hip hop geprogrammeerd werd omdat ze nogal wispelturig waren met cancellations?
Bruh... niemand zei dat. Wel dat Kendrick niet meer geboekt kon worden, omdat hij om de vijf botten van gedacht veranderde, waardoor er ondertussen al andere namen vast lagen.
Daarnaast zou ik ook wel balen, mochten ze niey meer komen, maar nog genoeg mooi
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.748
2.428
- Tours zijn minder goed geregeld met dat ze keer op keer zijn verschoven... En dan komen er later pas problemen of clashes naar boven.
- Corona optie 1: last minute cancellations door covid in de band
- Corona optie 2: minder last minute maar gezin/familie die covid hebben/hadden en er niet al te best aan toe zijn.

Zijn de 3 voornamelijkste redenen denk ik. Denk dat iedereen dat wel kon verwachten deze zomer? Of ben ik echt de enige, die bij elk ticket dat ik koop weet dat de kans bestaat dat het noppes word... Is nu eenmaal het risico na de afgelopen 2 jaren, ik ben gewoon blij dat we terug een normale zomer hebben. Dat er dan wat van je favoriete bands afzeggen is een kleinigheid als je het vergelijkt met de afgelopen 2 zomers.
+1

Maar er zitten natuurlijk wel ook vreemde beslissingen tussen. Een Aerosmith die alles cancelt en gewoon nog een tourtje Las Vegas ertegenaan plakt ruikt toch enigzins naar "kassakassa".
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
+1

Maar er zitten natuurlijk wel ook vreemde beslissingen tussen. Een Aerosmith die alles cancelt en gewoon nog een tourtje Las Vegas ertegenaan plakt ruikt toch enigzins naar "kassakassa".
om daarna die vegas tour te moeten cancellen door rehab van de zanger, ergens wel sweet justice
 
  • Haha
  • Geweldig
Waarderingen: jefferke en jonasvh

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
309
- Tours zijn minder goed geregeld met dat ze keer op keer zijn verschoven... En dan komen er later pas problemen of clashes naar boven.
- Corona optie 1: last minute cancellations door covid in de band
- Corona optie 2: minder last minute maar gezin/familie die covid hebben/hadden en er niet al te best aan toe zijn.

Zijn de 3 voornamelijkste redenen denk ik. Denk dat iedereen dat wel kon verwachten deze zomer? Of ben ik echt de enige, die bij elk ticket dat ik koop weet dat de kans bestaat dat het noppes word... Is nu eenmaal het risico na de afgelopen 2 jaren, ik ben gewoon blij dat we terug een normale zomer hebben. Dat er dan wat van je favoriete bands afzeggen is een kleinigheid als je het vergelijkt met de afgelopen 2 zomers.
En niet te vergeten dat materiaal en personeel moeilijk in te huren is.
Je kan als Amerikaanse band niet zonder tourbus en chauffeur.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.530
4.406
+1

Maar er zitten natuurlijk wel ook vreemde beslissingen tussen. Een Aerosmith die alles cancelt en gewoon nog een tourtje Las Vegas ertegenaan plakt ruikt toch enigzins naar "kassakassa".
QOTSA was belachelijk, FNM is volledig te begrijpen en ik hoop uit de grond van mijn hart dat alles in orde komt met hem, Metallica is dikke vette pech
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Bruh... niemand zei dat. Wel dat Kendrick niet meer geboekt kon worden, omdat hij om de vijf botten van gedacht veranderde, waardoor er ondertussen al andere namen vast lagen.
Daarnaast zou ik ook wel balen, mochten ze niey meer komen, maar nog genoeg mooi
Wat achter de schermen gebeurt, maakt toch niet zozeer uit? Kan me niet voorstellen dat Kendrick achter de schermen de enige is die af en toe wispelturig is met zin tourplannen (zie bv Metallica 2018). Vind het veel erger dat ge u als band laat aankondigen om dan vervolgens een paar maand later weer uw staart in te trekken (QOTSA - Avenged Sevenfold ...). Ondertussen hebben mensen wel tickets voor u gekocht ...
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
gaan we 1 verschrikkelijk vreemd jaar vergelijken met een patroon die zich al jaren voordoet in het hip hop genre? ik weet niet als je aan het trollen bent of echt serieus bent
Ik ben serieus. Misschien dat dit in het verleden meer een patroon was, maar nu zie ik dat niet meer. Zoals in elk genre zin er natuurlik minder betrouwbare artiesten waar je niet op kan rekenen (bv Playboi Carti, Chance the Rapper etc ...), maar zie dat patroon niet zozeer meer terugkomen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Het is vooral goedkoop scoren om er weer een Rock vs Hiphop discussie van te maken, totaal naast de kwestie, totaal irrelevant. En we laten ons allemaal vangen, well played pigital.
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: pigital en Chiel

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.530
4.406
Wat achter de schermen gebeurt, maakt toch niet zozeer uit? Kan me niet voorstellen dat Kendrick achter de schermen de enige is die af en toe wispelturig is met zin tourplannen (zie bv Metallica 2018). Vind het veel erger dat ge u als band laat aankondigen om dan vervolgens een paar maand later weer uw staart in te trekken (QOTSA - Avenged Sevenfold ...). Ondertussen hebben mensen wel tickets voor u gekocht ...
Je vindt overal genoeg van die voorbeelden natuurlijk, zie Travis Scott op Pukkelpop, of dit weekend stopte AJ Tracey 25min te vroeg zonder zijn bekendste nummers te spelen. Je hebt dan nu QOTSA en Aerosmith (Avenged Sevenfold heeft met hun nieuwe album maken nog een geldig excuus, aangezien het de eerste zonder label is) en in andere genres zal je ook zo´n artiesten hebben
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
309
Wat wel mooi zou zijn, is dat een band als Muse die we toch eigenlijk ook al hadden afgeschreven als hele grote headliner, nu ineens als de grote helden naar boven kunnen komen wanneer ze Metallica vervangen (mits dit nodig is)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Wat wel mooi zou zijn, is dat een band als Muse die we toch eigenlijk ook al hadden afgeschreven als hele grote headliner, nu ineens als de grote helden naar boven kunnen komen wanneer ze Metallica vervangen (mits dit nodig is)
ik blijf er nog steeds bij dat ze nu gewoon covid tests aan het doen zijn over heel de crew en dan bandlid met covid vervangen en gewoon die show spelen
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
ik denk dat @jimmywe hier misschien beter voor geplaatst is om een antwoord op te geven.
Chiquita kwam al reeds meldden dat we moeten wachten tot de fat lady zingt. Het is de vraag of dit een subtiele hint was naar de mogelijke vervanger of letterlijk het spreekwoord.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Je vindt overal genoeg van die voorbeelden natuurlijk, zie Travis Scott op Pukkelpop, of dit weekend stopte AJ Tracey 25min te vroeg zonder zijn bekendste nummers te spelen. Je hebt dan nu QOTSA en Aerosmith (Avenged Sevenfold heeft met hun nieuwe album maken nog een geldig excuus, aangezien het de eerste zonder label is) en in andere genres zal je ook zo´n artiesten hebben
Rihanna debacle ook zo 1tje. En Vestiville(toen door organisatie), nu ja alles heeft zen eigen redenen gehad.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.001
259
Chiquita kwam al reeds meldden dat we moeten wachten tot de fat lady zingt. Het is de vraag of dit een subtiele hint was naar de mogelijke vervanger of letterlijk het spreekwoord.
Het is momenteel crisisoverleg, aangezien ze de 26ste nog hebben opgetreden zie het er niet goed uit, ik zou er niet van verschieten als er nog covid gevallen binnensijpelen...
 

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
Als ze cancellen dan hoop ik dat we tickets terug kunnen verkopen.
De vrijdag van Werchter is sowieso bedroevend, heb zelfs mijn vrije dag gecancelled op het werk omdat er werkelijk alleen maar zaad komt.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken