Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Vraag me af of de Schuer er gisteren bij was, wat een straffe show van Dua damn.

Was het zo goed ja? Muzikaal is Dua minder m’n ding dan pakweg Swift of Eilish maar haar huidige tour ziet er op de beelden in ieder geval waanzinnig uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Was het zo goed ja? Muzikaal is Dua minder m’n ding dan pakweg Swift of Eilish maar haar huidige tour ziet er op de beelden in ieder geval waanzinnig uit.
Yep, het was zo goed. Muzikaal (heeft in 90 min misschien 4 à 5 niet-hits in haar setlist zitten, bedoel..), showtechnisch, volledige full-band en dansers, charisma en podium présense. Alles was echt dik in orde.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Yep, het was zo goed. Muzikaal (heeft in 90 min misschien 4 à 5 niet-hits in haar setlist zitten, bedoel..), showtechnisch, volledige full-band en dansers, charisma en podium présense. Alles was echt dik in orde.
Ik had stiekem ook niks anders verwacht en hoop haar volgend jaar op de hoogste spot op Werchter te zien. 1,5 uur klinkt wel een beetje kort voor een solo show en zo te zien mist ze nog wel een paar nummers in de setlist (Blow Your Mind, Scared to be Lonely, Homesick, No Lie, Hotter Than Hell).
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Yep, het was zo goed. Muzikaal (heeft in 90 min misschien 4 à 5 niet-hits in haar setlist zitten, bedoel..), showtechnisch, volledige full-band en dansers, charisma en podium présense. Alles was echt dik in orde.
Die indruk had ik al op pkp in 2018 al was er ruimte voor verbetering. In de vroege avond (rond 19h dacht ik) met een main die op de knieën ging voor haar. Heel veel volk toen.
En dan lees je recensies dat ze op vlak van dans en zang een pak is verbeterd sinds die laatste tournee.
Tussen de regels door lees je hier dat een positie in 2023 voor het grijpen ligt. Gewoon doen, dit is een hitmachine pur sang.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Was het zo goed ja? Muzikaal is Dua minder m’n ding dan pakweg Swift of Eilish maar haar huidige tour ziet er op de beelden in ieder geval waanzinnig uit.
Met een combo van kan je echt wel een sterke dag maken. Ik zeg maar iets:
Angele - Dua Lipa - Billie Eilish.
Een rijtje dat me nog sterker lijkt dan de (oorspronkelijke) lijnen van dit jaar bijvoorbeeld. Ik doe Angele misschien zelfs een beetje oneer aan op die positie, maar het is iets wat een Werchter wel zou kunnen.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Met een combo van kan je echt wel een sterke dag maken. Ik zeg maar iets:
Angele - Dua Lipa - Billie Eilish.
Een rijtje dat me nog sterker lijkt dan de (oorspronkelijke) lijnen van dit jaar bijvoorbeeld. Ik doe Angele misschien zelfs een beetje oneer aan op die positie, maar het is iets wat een Werchter wel zou kunnen.
Dat gaat (denk ik) niet gebeuren. Verder zou ik Swift wel eens willen zien op Werchter. Eerst alle hits, dan een blokje met materie van haar laatste 3 platen, en dan weer afsluiten met de grootste hits. Kan niet misgaan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik had stiekem ook niks anders verwacht en hoop haar volgend jaar op de hoogste spot op Werchter te zien. 1,5 uur klinkt wel een beetje kort voor een solo show en zo te zien mist ze nog wel een paar nummers in de setlist (Blow Your Mind, Scared to be Lonely, Homesick, No Lie, Hotter Than Hell).
Negentig minuten is toch een beetje de gangbare lengte van een full-set? Of bedoel je in een zaalshow? Snap ik enigszins wel, anderzijds.. Als heel die show gebouwd is rond een bepaalde setlist, kun je moeilijk afwijken of extra doen ookal zou dat misschien wel kunnen. Gisterenavond gingen bv. deuren al open om 18u30 terwijl Lipa bijna drie uur later pas aantrad, bedoel mja.

Voor de mensen die naar Primavera gaan, ook een must om mee te pikken denk ik.

edit: ook wat neer gepend over gisteren voor wie wil.
 
Laatst bewerkt:

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.915
Die indruk had ik al op pkp in 2018 al was er ruimte voor verbetering. In de vroege avond (rond 19h dacht ik) met een main die op de knieën ging voor haar. Heel veel volk toen.
En dan lees je recensies dat ze op vlak van dans en zang een pak is verbeterd sinds die laatste tournee.
Tussen de regels door lees je hier dat een positie in 2023 voor het grijpen ligt. Gewoon doen, dit is een hitmachine pur sang.
Ik weet nog dat Dua Lipa ooit op The Voice van Vlaanderen optrad met haar eerste hitje en ik toen niet zo onder de indruk was. Beetje geforceerde zang en niet verder komen dan wat rondwandelen. Als ik dat dan vergelijk met die show van gisteren, dat is dag en nacht verschil ja.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Negentig minuten is toch een beetje de gangbare lengte van een full-set? Of bedoel je in een zaalshow? Snap ik enigszins wel, anderzijds.. Als heel die show gebouwd is rond een bepaalde setlist, kun je moeilijk afwijken of extra doen ookal zou dat misschien wel kunnen. Gisterenavond gingen bv. deuren al open om 18u30 terwijl Lipa bijna drie uur later pas aantrad, bedoel mja.

Voor de mensen die naar Primavera gaan, ook een must om mee te pikken denk ik.

edit: ook wat neer gepend over gisteren voor wie wil.
Ik vind 90 min gangbaar voor een headline show op festivals ja (uitzonderingen van Springsteen en dergelijke daar gelaten). Maar voor een specifieke zaalshow waar je alleen voor de artiest komt zou ik iets meer willen. Ik bedoel, zo'n kaartje kost al gauw 50 euro in Dua Lipa's geval. Dan vind ik een festival set (90 min) en een zaal set (+- 120 min) wel netjes.
Dat er geen ruimte is voor veranderingen (en misschien hiermee ook improvisatie) vind ik bij een strak gechoreografeerde popshow niet raar. Wel jammer soms als het teveel als een riedeltje aanvoelt. Dat was mijn commentaar ook op Rammstein de vorige keer op Werchter. Dan vind ik het toch de charme om de setlist door elkaar te husselen af en toe (zoals bijv. weer Springsteen en Pearl Jam).
Maar zoals je zelf al zegt heeft ze maar 2 nummers van het debuut gedaan. Dus de ruimte om deze show uit te bouwen naar eentje van 2 uur was er wel door meer afwisselend wat oudere nummers te doen.

Mooi verslag, leest prettig weg.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Met een combo van kan je echt wel een sterke dag maken. Ik zeg maar iets:
Angele - Dua Lipa - Billie Eilish.
Een rijtje dat me nog sterker lijkt dan de (oorspronkelijke) lijnen van dit jaar bijvoorbeeld. Ik doe Angele misschien zelfs een beetje oneer aan op die positie, maar het is iets wat een Werchter wel zou kunnen.


Dua Lipa en Billie Eilish zijn op dit punt al veel te groot voor een co-head constructie lijkt me, net zoals je Angele ook echt niet meer weggezet krijgt om 19 u. Angele - Dua Lipa zie ik wel verdomd goed werken als co-headliners op Werchter in 2023, kan mademoiselle van Laecken het podium nog op tijdens Fever.

Nu, wat mij betreft zou Werchter in 2023 stevig de popkaart mogen trekken in hun headline slots met een Billie, Taylor Swift, Lady Gaga, Harry Styles en Dua Lipa die het allemaal in zich hebben om als afsluiter te fungeren. Uit die vijver kun je makkelijk twee sterke headliners halen voor het festival volgend jaar. Als ze dan nog een Arcade Fire/ Kendrick en SOAD/ Rage against the machine combinatie er tegenaan kunnen gooien voor de andere dagen krijg je een erg diverse affiche waar veel mensen wel blij van zouden worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke en Timmetje

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Dua Lipa en Billie Eilish zijn op dit punt al veel te groot voor een co-head constructie lijkt me, net zoals je Angele ook echt niet meer weggezet krijgt om 19 u. Angele - Dua Lipa zie ik wel verdomd goed werken als co-headliners op Werchter in 2023, kan mademoiselle van Laecken het podium nog op tijdens Fever.

Nu, wat mij betreft zou Werchter in 2023 stevig de popkaart mogen trekken in hun headline slots met een Billie, Taylor Swift, Lady Gaga, Harry Styles en Dua Lipa die het allemaal in zich hebben om als afsluiter te fungeren. Uit die vijver kun je makkelijk twee sterke headliners halen voor het festival volgend jaar. Als ze dan nog een Arcade Fire/ Kendrick en SOAD/ Rage against the machine combinatie er tegenaan kunnen gooien voor de andere dagen krijg je een erg diverse affiche waar veel mensen wel blij van zouden worden.
Een RATM lijkt me ook te groot voor een co-head constructie. Nu alles lijkt me mogelijk met het rijtje namen dat je op somt. Dan is het vooral een geval van wie wilt er toegeven.

Edit: en plus wat met AM (het nieuwe album) en QOTSA/FNM (annulaties).
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Edit: en plus wat met AM (het nieuwe album) en QOTSA/FNM (annulaties).
Arctic Monkeys staat toch op Pukkelpop? Zie ze volgend jaar gewoon een arentournee doen - iets wat ze met TBHC overigens niet hebben gedaan.

Iets als FNM kan prima fungeren als sub op een dag met RATM als headliner, me dunkt. QOTSA wegzetten op Pukkelpop, lijkt me evenmin een probleem.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Arctic Monkeys staat toch op Pukkelpop? Zie ze volgend jaar gewoon een arentournee doen - iets wat ze met TBHC overigens niet hebben gedaan.

Iets als FNM kan prima fungeren als sub op een dag met RATM als headliner, me dunkt. QOTSA wegzetten op Pukkelpop, lijkt me evenmin een probleem.
Pukkelpop sluit niet per se een festival tour het jaar erna uit (zie TOP PKP19-RW20). FNM als sub kan maar ze stonden al een rijtje lager normaal met FNM - TOP - Kendrick/Gorillaz/ID (sterke archteruitgang afin soit) FNM - RTJ - RATM dan? . QOTSA het grote vraagteken en ik volg je er in, maar met meerdere annulaties van festivals in de juni-juli periode (raar verhaal toch, ook met Mad Cool die nog steeds geen krimp geven)?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Pukkelpop sluit niet per se een festival tour het jaar erna uit (zie TOP PKP19-RW20). FNM als sub kan maar ze stonden al een rijtje lager normaal met FNM - TOP - Kendrick/Gorillaz/ID (sterke archteruitgang afin soit) FNM - RTJ - RATM dan? . QOTSA het grote vraagteken en ik volg je er in, maar met meerdere annulaties van festivals in de juni-juli periode (raar verhaal toch, ook met Mad Cool die nog steeds geen krimp geven)?
Klopt, hoor. Ik geef enkel maar aan dat de kans op een concerttournee misschien ietsje groter is dan een festivaltournee omdat ze het met het vorige album ook niet hebben gedaan.

FNM zou dan gewoon op dezelfde hoogte staan als de constructies die je vermeldt, namelijk 'sub'. Het enige verschil is een co-headline structuur en in het geval van RATM niét. Gezien RATM overigens ook zo verschrikkelijk duur is, zou het me niet verbazen dat een festivaldag met hen een iets minder sterke daginvulling zou hebben.

QOTSA kan ook gewoon niet inhalen en via een som geld er gewoon zijn uitgestapt in the same vain als waarbij we waarschijnlijk ook The Strokes niet meer zullen terug zien komen op RW23 ookal zouden ze theoretisch gezien die show van '20 moeten inhalen - op een event van RW of in een zaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: jefferke

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Volgend jaar gaat terug spannend worden. Of het heeft er toch potentieel voor. Ik heb een 2018 scenario in men hoofd.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken