Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.695
2.358
Eens even de tijd genomen om de dingen die ik niet (of minder goed kende) te beluisteren en kom voorlopig aan deze lijstjes per dag.

Donderdag

Must
: Haim, Fontaines D.C., First Aid Kit, Carly Rae Jepsen, Yumi Zouma
Graag: Pearl Jam, TWOD, Beck, Lianne La Havas, Black Pumas, Cigarettes After Sex, Ry X, Owenn, Gang Of Youths

Vrijdag

Must
: Alt-J, Sam Fender, Girl In Red, Parcels
Graag: Moderat, Idles, Inhaler, Lous & The Yakuza, The Chats, The Regrettes

Zaterdag

Must
: Phoebe Bridgers, Clairo, Leon Bridges
Graag: Måneskin, Jamie XX, Bicep, Pitou, Dea Matrona

Zondag

Must
: Michael Kiwanuka, Kacey Musgraves, Moses Sumney, Snail Mail, Dry Cleaning
Graag: RHCP, Balthazar, Disclosure, Modest Mouse, Lost Frequencies, Peach Tree Rascals

Ietwat teleurstellende affiche , maar wel elke dag genoeg te zien voor mij persoonlijk. Volgorde van dagen:

donderdag > zondag > vrijdag > zaterdag
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Verwacht overigens niet écht veel meer straffe dingen meer. Denk enkel dat er op donderdag in de Barn nog een relatief grote naam bijkomt tussen Beck en First Aid Kit, maar voor de rest? Denk het niet.

Werd er trouwens niet een tijdje geleden al eens gezegd dat FAK in 2018 (?) veels te hoog stond. Heb de indruk dat over het algemeen veel dingen zijn door- of opgeschoven. Bij de ene artiest (Phoebe) lijkt dat al wat logischer dan pakweg LP (wie is dat zelfs?)
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.231
744
Ik heb men ticket, en ik ben van plan er het beste van te maken sowieso. En heb er vertrouwen in dat ik een leuk programma voor mezelf zal kunnen samenstellen. Op zaterdag kan ik alvast veel rust nemen :ROFLMAO:
wat voor een ticket heb jij??
een speciaal mannen ticket?
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Die stonden toen in het daglicht te spelen, Bruce werd lastig gevallen door ne gast met een laserpointer. Het was zondag, het was warm, Grinderman kreeg er vlak voor al een lauwe ontvangst.
Na Maiden kwam A-trak wat plaatjes draaien tussen de PA en de Main, alles in functie van afsluiter Black Eyed Peas. Man toch dat was slecht.
Maiden en BEP wilden beide niet vlak achter mekaar spelen. Ermee dat a-trak trukje. Konden ze de roadies uit elkaar houden

Edit: nog wat meer context, in 2011 heeft men heel lang onderhandelingen gevoerd met de Foo Fighters voor donderdag. Maar die moesten in Knebworth zaterdag en zondag dikke shows spelen, dus die vielen af omdat die zich graag daarop wilden voorbereiden. Dat heeft heel lang aangesleept.
Maiden was geboekt samen met Linkin Park voor zondag, met LP in optie voor donderdag mocht Foo’s mislukken. Zo geschiedde. Maar men zag dat Maiden niet voldoende verkocht, dus Herman zocht oplossing. Maar echt geslaagd was dat niet. Wel zonde, want is geweten dat Schueremans heel goed klikt met Iron Maiden en alles daar rond.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Chiefs en Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Pinkpop heeft Chic. Gooi dat dan in de ring als vervanger voor FNM/QOTSA. Heb je een feestje waar niemand (zelf Metallica voorvak mensen) iets op tegen zal hebben.

Twijfel nog een beetje over een zondagsticket nu. Als het timetable een beetje meezit, valt daar nog een dagje met Kiwanuka, Big Thief, Modest Mouse, Moses Sumney en vooruit Balthazar uit te halen.
 

waldorf

Playlistbediener
8 mrt 2020
11
2
Kan iemand mij uitleggen waarom Balthazar zo laag op de affiche staat? Speelden in november twee keer de lotto arena én speelden een geweldige show op Werchter Parklife met een headliner-waardige lichtshow. Ze staan nu zelfs een plaats lager dan in 2019, terwijl ze vandaag bekender en groter zijn. dEUS en Hooverphonic waren toch ook al headliner toen ze op het niveau van Balthazar stonden?

Verder is het aantal Belgische artiesten toch eerder aan de dunne kant (Eefje de visser? Compact Disk Dummies?) en snap ik de relevantie van bepaalde namen toch echt niet goed. Rag'n Bone Man heeft na 'Human' nooit meer iets noemenswaardig uitgebracht en de laatste plaat van Imagine Dragons steekt niet echt aan. Daarnaast heeft Greta van Fleet live én op CD al bewezen een grote flop te zijn: hun concert op Werchter in 2019 kreeg vernietigende recensies en het publiek lustte dit ook niet echt hoorde ik achteraf van veel mensen.

In vergelijking met andere festivals in Europa (Best Kept Secret, Primavera, Mad Cool of DTRBH) heeft Werchter toch echt wel de magerste line-up van alle.
 

larsca

Nieuw lid
29 jan 2022
1
0
Als QOTS toch vervangen zou worden, zouden de Arctic Monkeys geen optie zijn? heb gelezen dat die weer gingen touren deze zomer.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.790
3.746
Kan iemand mij uitleggen waarom Balthazar zo laag op de affiche staat? Speelden in november twee keer de lotto arena én speelden een geweldige show op Werchter Parklife met een headliner-waardige lichtshow. Ze staan nu zelfs een plaats lager dan in 2019, terwijl ze vandaag bekender en groter zijn. dEUS en Hooverphonic waren toch ook al headliner toen ze op het niveau van Balthazar stonden?

Verder is het aantal Belgische artiesten toch eerder aan de dunne kant (Eefje de visser? Compact Disk Dummies?) en snap ik de relevantie van bepaalde namen toch echt niet goed. Rag'n Bone Man heeft na 'Human' nooit meer iets noemenswaardig uitgebracht en de laatste plaat van Imagine Dragons steekt niet echt aan. Daarnaast heeft Greta van Fleet live én op CD al bewezen een grote flop te zijn: hun concert op Werchter in 2019 kreeg vernietigende recensies en het publiek lustte dit ook niet echt hoorde ik achteraf van veel mensen.

In vergelijking met andere festivals in Europa (Best Kept Secret, Primavera, Mad Cool of DTRBH) heeft Werchter toch echt wel de magerste line-up van alle.

Hallo. Eefje is van ons, Eefje is van ons ole ole
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Dat overigens niemand de vergelijking maakt met 2017. Of toch amper. Toen was dat ook stijf uitverkocht, op de Foo’s dag amper 6 namen. Kleine subs met James Blake (omdat het dan nog moest van Radiohead) en Alt-J (mislukt).
En had je een Barn met oa Oscar/bazart, Soulwax/tourist en passenger/bonobo. Maar Arcade Fire en Radiohead waren er, dus top line up ?. En die donderdag was wel redelijk stacked.

Dat er velen ontevreden zijn snap ik maar al te goed. Maar het verkoopt enorm, na gisteren weer een stevige boost in de verkoop. Half februari is het uitverkocht. Het blijft RW he, na de voorbije jaren en het verlies van inkomsten… ik had dit wel wat gedacht/gevreesd. Het is gewoon balen dat die 3 afzeggen, line up had een heel ander gevoel dan. Net zoals we in 2020 afstevenden op een heel fijn jaar, en dan Corona kwam. Ook al verkochten Strokes niet goed, we hadden ze dan toch maar gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Dat overigens niemand de vergelijking maakt met 2017. Of toch amper. Toen was dat ook stijf uitverkocht, op de Foo’s dag amper 6 namen. Kleine subs met James Blake (omdat het dan nog moest van Radiohead) en Alt-J (mislukt).
En had je een Barn met oa Oscar/bazart, Soulwax/tourist en passenger/bonobo. Maar Arcade Fire en Radiohead waren er, dus top line up ?. En die donderdag was wel redelijk stacked.
Vind de vergelijking met 2017 een heel goede eigenlijk. Grote headliners, gemakzuchtige opvulling en keuzes. En inderdaad: daar had ik nog het geluk dat 2 van die grote headliners RH en AF waren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Dat overigens niemand de vergelijking maakt met 2017. Of toch amper. Toen was dat ook stijf uitverkocht, op de Foo’s dag amper 6 namen. Kleine subs met James Blake (omdat het dan nog moest van Radiohead) en Alt-J (mislukt).
En had je een Barn met oa Oscar/bazart, Soulwax/tourist en passenger/bonobo. Maar Arcade Fire en Radiohead waren er, dus top line up ?. En die donderdag was wel redelijk stacked.

Dat er velen ontevreden zijn snap ik maar al te goed. Maar het verkoopt enorm, na gisteren weer een stevige boost in de verkoop. Half februari is het uitverkocht. Het blijft RW he, na de voorbije jaren en het verlies van inkomsten… ik had dit wel wat gedacht/gevreesd. Het is gewoon balen dat die 3 afzeggen, line up had een heel ander gevoel dan. Net zoals we in 2020 afstevenden op een heel fijn jaar, en dan Corona kwam. Ook al verkochten Strokes niet goed, we hadden ze dan toch maar gehad.
Met het verschil dat de headliners tot de verbeelding spraken en deze.. niet. The Killers, Imagine Dragons, Pearl Jam, RHCP.. Lekker hoor. ?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Met het verschil dat de headliners tot de verbeelding spraken en deze.. niet. The Killers, Imagine Dragons, Pearl Jam, RHCP.. Lekker hoor. ?
Was nochtans ook veel kritiek over die main stage zaterdag, en waren Kings of Leon zo relevant?
Ik word constant aangesproken over de set headliners dit jaar, voor de massa is dit geweldig hoor. Heb zelfs mensen in men teams die na een break van een paar jaar terug meewillen nu. Voor hier, meestal minder.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.030
3.708
Zondagkaartje gefixt. Ben er toch weer bij hoor. Als alles doorgaat dus een mooi rijtje aan festivals: BKS (zaterdag) - Pinkpop - RW (zondag) en eventueel Pukkelpop afhankelijk vd line up...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Met het verschil dat de headliners tot de verbeelding spraken en deze.. niet. The Killers, Imagine Dragons, Pearl Jam, RHCP.. Lekker hoor. ?
Komaan, deze headliners zijn objectief gezien heel sterk hoor, in vele opzichten. Pearl Jam doet deze tour vier festivals wereldwijd. Spelen telkens andere setlists. Metallica is intussen al 8 jaar (!) geleden. Red Hot Chili Peppers doet wereldwijd maar één (!) festival: van exclusiviteit gesproken! Is intussen ook 6 jaar geleden dat ze er stonden. En mét Frusciante er terug bij.

Dan spreek ik nog niet over hun enorme back catalogue, hun enorme impact, hun tijdloosheid enz.

Imagine Dragons en TOP, ja, wat vernieuwing is welkom he. Deze bands zijn ook niet echt mijn ding, maar zijn geen vreemde boekingen anno 2022. Tel daar Pixies (populair, maar toch met een hoek af), The War on Drugs (de nieuwste tijdloze band) en The Killers (vele hits) bij, en de bovenkant van de affiche is zeker sterk te noemen.

Ik hoop in de toekomst zeker nog bv. Blur, Arcade Fire of Depeche Mode als headliner te zien op Rock Werchter. Maar liever de headliners van 2022 dan Mumford and Sons, Florence + the Machine, Editors, Pharell Williams, P!nk ... Maar dat is dan weer persoonlijk he. Objectief gezien staat de bovenkant van de affiche als een huis. Daaronder kan je wel over discussiëren.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Zondagkaartje gefixt. Ben er toch weer bij hoor. Als alles doorgaat dus een mooi rijtje aan festivals: BKS (zaterdag) - Pinkpop - RW (zondag) en eventueel Pukkelpop afhankelijk vd line up...

Die BKS-zaterdag overweeg ik ook sterk. Toch wel vreemd als je hier en op andere fora, maar ook in de 'dagelijkse omgang' de liefde voor de zo zeldzame Strokes leest/hoort. Hoe kan het dat die zo slecht verkochten? Misschien ligt het aan het feit dat ze pas eind januari bekend werden gemaakt en de maand erna de pandemie bij ons uitbrak?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Die BKS-zaterdag overweeg ik ook sterk. Toch wel vreemd als je hier en op andere fora, maar ook in de 'dagelijkse omgang' de liefde voor de zo zeldzame Strokes leest/hoort. Hoe kan het dat die zo slecht verkochten? Misschien ligt het aan het feit dat ze pas eind januari bekend werden gemaakt en de maand erna de pandemie bij ons uitbrak?
Omdat we hen hier overschatten. Grote liefde voor die band, maar ik merkte direct bij mijn teams… ‘Euh wie zijn dat?’
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.415
1.915
Omdat we hen hier overschatten. Grote liefde voor die band, maar ik merkte direct bij mijn teams… ‘Euh wie zijn dat?’
Wat toch bizar is, die maakten mee de sound van de indierock in de jaren 00. Maar in de lage landen een uiterste zeldzaamheid gebleken om live te kunnen zien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Komaan, deze headliners zijn objectief gezien heel sterk hoor, in vele opzichten.
Yannick had het meer over dat het weinig tot de verbeelding spreekt, deze hoofdacts. Is nog wel iets anders. Het feit dat je een lijst die bijna in naam draait rond 'muziek van vroeger' als graadmeter gebruikt, zegt ook wel wat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Wat toch bizar is, die maakten mee de sound van de indierock in de jaren 00. Maar in de lage landen een uiterste zeldzaamheid gebleken om live te kunnen zien.
Ja, normaal creëer je meer vraag als je schaarste hebt. Een beetje zoals bij Tool. En inderdaad: zonder The Strokes geen Arctic Monkeys en Killers enzo.

Maar is de droom om deze band ooit op RW te zien, nu volledig dood?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken