Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.398
1.906
Aha, kijk. Foutje. Dacht dat het 2009 was ofzo. Maar idk, zo'n Iron Maiden show, mooi ingekaderd met dagindeling zoals die 2016 of zelfs 2017-dag, denk dat zoiets prima kan werken. Maarja..
Die stonden toen in het daglicht te spelen, Bruce werd lastig gevallen door ne gast met een laserpointer. Het was zondag, het was warm, Grinderman kreeg er vlak voor al een lauwe ontvangst.
Na Maiden kwam A-trak wat plaatjes draaien tussen de PA en de Main, alles in functie van afsluiter Black Eyed Peas. Man toch dat was slecht.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.891
6.111
Die stonden toen in het daglicht te spelen, Bruce werd lastig gevallen door ne gast met een laserpointer. Het was zondag, het was warm, Grinderman kreeg er vlak voor al een lauwe ontvangst.
Na Maiden kwam A-trak wat plaatjes draaien tussen de PA en de Main, alles in functie van afsluiter Black Eyed Peas. Man toch dat was slecht.
Helpt natuurlijk niet als je op die manier die dag programmeert haha. Een béétje afwijken, kan ik begrijpen (En is misschien zelfs het meest wenselijk), maar zó uiteenlopend. Maar toch, bedoel.. 11 jaar. Aleeja. Als Werchter hen kan garanderen dat ze op een mooi gekaderde dag mogen spelen, zouden ze dan nog steeds njet zeggen? Idk. Worth a shot, niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.398
1.906
Helpt natuurlijk niet als je op die manier die dag programmeert haha. Een béétje afwijken, kan ik begrijpen (En is misschien zelfs het meest wenselijk), maar zó uiteenlopend. Maar toch, bedoel.. 11 jaar. Aleeja. Als Werchter hen kan garanderen dat ze op een mooi gekaderde dag mogen spelen, zouden ze dan nog steeds njet zeggen? Idk. Worth a shot, niet?
Nooit gedacht dat jij een pleidooi voor Iron Maiden zou maken :LOL:. Maar het klopt wel, kleur die dag wat meer metalig en de perceptie is anders.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.891
6.111
Nooit gedacht dat jij een pleidooi voor Iron Maiden zou maken :LOL:. Maar het klopt wel, kleur die dag wat meer metalig en de perceptie is anders.
Haha, bwa. Is dat zo vreemd? Kan op zich de Metallica-fans wel begrijpen met de dagindeling, maar langs de andere kant denk ik dat zij, net zoals Rammstein, op een ander niveau spelen dan Maiden, SOAD, A7 etc. en dat daarmee die dagen wat breder worden ingevuld nét omdat die bands (Metallica, Rammstein) zo'n breed, laagdrempelig publiek met zich meebrengen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.398
1.906
Haha, bwa. Is dat zo vreemd? Kan op zich de Metallica-fans wel begrijpen met de dagindeling, maar langs de andere kant denk ik dat zij, net zoals Rammstein, op een ander niveau spelen dan Maiden, SOAD, A7 etc. en dat daarmee die dagen wat breder worden ingevuld nét omdat die bands (Metallica, Rammstein) zo'n breed, laagdrempelig publiek met zich meebrengen.
Ach het zal nu wel hilariteit met zich meebrengen. Ik zie de tienermeisjes met hartjes in de ogen al naar Mathieu kijken en dat naast een norse in jeansvest beklede 50 plusser. Lang leve het stereotype :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.891
6.111
Ach het zal nu wel hilariteit met zich meebrengen. Ik zie de tienermeisjes met hartjes in de ogen al naar Mathieu kijken en dat naast een norse in jeansvest beklede 50 plusser. Lang leve het stereotype :LOL:
Bazart is toch voor jong- en oud. Heb de indruk dat die fanbase een pak breder is geworden tbh. Maar sowieso ga je zoals bij PJ of Foo's een horde hebben die de héle dag in dat voorvak gaat staan kamperen hè haha.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.398
1.906
Bazart is toch voor jong- en oud. Heb de indruk dat die fanbase een pak breder is geworden tbh. Maar sowieso ga je zoals bij PJ of Foo's een horde hebben die de héle dag in dat voorvak gaat staan kamperen hè haha.
Klopt. Er zullen zelfs ook tieners voor Metallica aanwezig zijn. Misschien dan toch niet rampzalig geprogrammeerd? :unsure: :LOL:
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.980
2.024
Bazart is toch voor jong- en oud. Heb de indruk dat die fanbase een pak breder is geworden tbh. Maar sowieso ga je zoals bij PJ of Foo's een horde hebben die de héle dag in dat voorvak gaat staan kamperen hè haha.
En dat is dus echt niet nodig he.
Mij lukt het meestal om na de voorlaatste band gewoon dat voorste vak in te gaan.

No way dat ik daar een hele dag bier en eetloos voor dat podium ga staan.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.398
1.906
En dat is dus echt niet nodig he.
Mij lukt het meestal om na de voorlaatste band gewoon dat voorste vak in te gaan.

No way dat ik daar een hele dag bier en eetloos voor dat podium ga staan.
Wij gaan eigenlijk nooit in een voorvak staan, gewoon om die praktische zaken (eten, drinken, toilet, etc). In dat opzicht zou ik ook nooit een hele dag in een tent kunnen kamperen en hoe later op de dag hoe meer je op tijd moet zijn in Barn/KluB C, dat is gewoon balen, zeker met die rode kruisen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Hebben ze ook niet teveel ingezet op de headliners en is daar heel veel geld naartoe gegaan waardoor er voor de undercard weinig overbleef?
Ook 2 jaar geen festival zal zijn weerslag hebben op het totale budget.
Mis in de tenten ook een beetje de oudgedienden die een verrassende show kunnen neerzetten zoals David Byrne, Robert Plant en New Order.
Correct x 2 (al is er bv wel Modest Mouse en Jimmy Eat World, maar ik begrijp wat je bedoelt, een Grace Jones of Patti Smith ook bv)
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Hebben ze ook niet teveel ingezet op de headliners en is daar heel veel geld naartoe gegaan waardoor er voor de undercard weinig overbleef?
Ook 2 jaar geen festival zal zijn weerslag hebben op het totale budget.
Mis in de tenten ook een beetje de oudgedienden die een verrassende show kunnen neerzetten zoals David Byrne, Robert Plant en New Order.
Geld genoeg is hier altijd het credo alq het over Werchter gaat. Denk eerlijk gezegd dat ze gewoon gezien hebben dat het goed verkocht en dan maar gedacht hebben dat het niet nodig was om hun tenten ietwat deftig aan te vullen. Lijkt me ook wel wat de toekomst van Werchter te worden. Gewoon inzetten op uitverkopen op de headliners, zodat ze niet hoeven in te zetten op de tenten, wat toch onzekere investeringen zijn met concurrenten als BKS en DTRH. Bovendien tonen hun concurrenten gewoon dat het allemaal wél kan.

Ook die zwakke (of gewoon geen) vervangingen zijn natuurlijk 100% bewust gedaan omdat ze toch al zagen dat het ging uitverkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

festirock

Support act
1 dec 2015
841
567
Die stonden toen in het daglicht te spelen, Bruce werd lastig gevallen door ne gast met een laserpointer. Het was zondag, het was warm, Grinderman kreeg er vlak voor al een lauwe ontvangst.
Na Maiden kwam A-trak wat plaatjes draaien tussen de PA en de Main, alles in functie van afsluiter Black Eyed Peas. Man toch dat was slecht.
Ow ja was vreselijk, en iedereen naar huis tijdens laatste optreden vooral ook omdat de zang van Black eyes Peas vreselijk vals was
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.891
6.111
En dat is dus echt niet nodig he.
Mij lukt het meestal om na de voorlaatste band gewoon dat voorste vak in te gaan.

No way dat ik daar een hele dag bier en eetloos voor dat podium ga staan.
Yup. Heb hetzelfde gedaan met Radiohead indertijd. Bij Royal Blood al in het voorvak en dan via wat geschuif rond James Blake op een mooie spot voor Radiohead.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.891
6.111
De term 'azijnzeiker' doet jou geen eer aan, jij pist echt vloeibaar zoutzuur of salpeterzuur.
Matt is gewoon teleurgesteld in het programma van dit jaar en laat dat (net iets te) vaak weten, Yannick weet volgens mij zelf al prima dat RW niet meer écht zijn festival is, maar wil bij een goeie editie nog wel gaan en anders net zo goed niet. En komt tenminste nog met constructieve feedback (of dit dé plek daarvoor is ben ik niet altijd zeker van, maar soit).
Maar jou heb ik hier in de afgelopen 2 jaar echt nog nooit ook maar iets positiefs zien posten, dus mijn vraag: "Wat doe je hier eigenlijk?".
Tuurlijk een eerste teleurgestelde indruk (misschien verwacht je te veel?) is prima en (een keer) zeggen wat je jammer vindt is prima, maar wat voor plezier of genoegdoening haal jij in godsnaam uit dit topic?
Ik vind de DTRH line up ook mager, ben ook niet zó weg van die van BKS dit jaar, maar heb niet de behoefte om dat daar neer (te blijven) pleuren aangezien er genoeg mensen zijn die het een mooie line up vinden. Ik ga ook niet naar die festivals.
Nogmaals het is een Forum dus je mening geven is prima, en dat doe ik zelf nu ook, maar ik vind het gewoon oprecht moeilijk voor te stellen wat je hier doet. Het boeit je waarschijnlijk geen fuck, maar jouw constante gezeik (de afgelopen twee jaar) verziekt voor mij een beetje de lol die ik in dit topic heb. Ik verwacht niet dat je er ook maar iets mee gaat doen, waarom zou je ook, maar ben toch wel benieuwd naar wat je reden is om hier 99% van de tijd negatief te zitten doen. Schrijf je je frustratie van je af? Wil je laten weten dat jouw muzieksmaak echt wel superieur is?
Kon dit niet uh, in dm ofzo? ?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Wat ik trouwens ook echt jammer vind dit jaar ook, is het gebruik van de Slope. Had gehoopt dat deze stage zou kunnen gebruikt worden om wat aan genre-uitbreiding of iets creatievere namzn te plaatsen. In plaats daarvan wordt het mij niet iets te veel gebruikt voor inspiratieloze, middelmatige rockbands.
Akkoord hiermee. The Slope was echt een verademing de eerste jaren met ruimte voor toffe punkbandjes, akoestische sets, elektronica, indie,... maar de invulling dit jaar is toch wat inspiratieloos. Toegegeven, ik ken nog niet alles maar momenteel biedt dit podium weinig meerwaarde voor mij.

Hebben ze ook niet teveel ingezet op de headliners en is daar heel veel geld naartoe gegaan waardoor er voor de undercard weinig overbleef?
Ook 2 jaar geen festival zal zijn weerslag hebben op het totale budget.
Mis in de tenten ook een beetje de oudgedienden die een verrassende show kunnen neerzetten zoals David Byrne, Robert Plant en New Order.
Uiteraard is er altijd een budget, maar het is nu ook niet dat die kwaliteitsinjectie die sommigen hier vragen zoveel geld kost. Deze lineup (en de teleurstelling) is vooral het gevolg van bepaalde keuzes tijdens het boeken, beschikbaarheid, eisen, etc. maar niet echt van het budget lijkt me. En de vervanging van FNM en de niet-vervanging van QOTSA zijn natuurlijk gewoon netto besparingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: werchter12 en Yannick

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Ik heb werchter12 nooit ervaren als een negatieve invloed op dit topic om eerlijk te zijn...
En je mag die mening over hem best hebben Ruben, maar laten we wel vriendelijk blijven en opletten met opmerkingen als 'jij pist vloeibaar zoutzuur', 'het boeit je waarschijnlijk geen fuck' en 'ik verwacht niet dat je er ook maar iets mee gaat doen'. Zulke dingen hebben volgens mij een negatievere invloed op dit topic dan zijn originele opmerking.
 
  • Leuk
Waarderingen: gesp en werchter12

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.398
1.906
Een negatieve invloed is veel gezegd. Hij(of zij) is echter zeer kritisch in zen uitlatingen over Werchter. Wat op zich wel kan en zelfs moet. Vind zen punt over het geld zelfs juist. Vrij direct wel, misschien kon het meer genuanceerd? Tja het is een forum hier he.
 
  • Leuk
Waarderingen: werchter12

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700

Ik verwacht nog een tiental namen.
Toch even een route uitstippelen als ik wel zou gaan.

Donderdag, de eerste act zou ik vast nog niet op het veld staan:
Fontaines DC - Haim - Apero - Pixies - Black Pumas (vervelende clash) - Pearl Jam (vervelende clash)

Vrijdag:
Stikstof? - Turnstile - Idles - Parcels/Sam Fender - Girl in Red - Alt-J - Greta - Metallica

Zaterdag:
Goldband/Marcus King - Apero - Phoebe Bridgers - Clairo - Leon Bridges - TOP - Bicep

Zondag:
Fever 333 - Big Thief - Kacey Musgraves - Balthazar - Michael Kiwanuka (klote overlap hier, maar Balthazar eerder gezien dus op tijd voor MK) - Royal Blood - Apero - RHCP
 
  • Leuk
Waarderingen: Breinaard

Gebruikers die dit onderwerp bekijken