Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Ja, normaal creëer je meer vraag als je schaarste hebt. Een beetje zoals bij Tool. En inderdaad: zonder The Strokes geen Arctic Monkeys en Killers enzo.

Maar is de droom om deze band ooit op RW te zien, nu volledig dood?
Er is altijd wel een combo met hen dat moet kunnen verkopen.
Maar denk dat RW niet echt punten heeft gescoord bij The Strokes.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Que? Pakt popcorn. RW heeft hen toch een mooi slot aangeboden? Een prachtig slot zelfs.
Ze komen toch niet terug? Op BKS of NOS Alive wel. Ze hadden perfect de boeking kunnen herhalen.
Soit misschien verrassen ze wel en krijgen we ze plots op 1 van de 4 dayevents. Maar ik vrees ervoor.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Yannick had het meer over dat het weinig tot de verbeelding spreekt, deze hoofdacts. Is nog wel iets anders. Het feit dat je een lijst die bijna in naam draait rond 'muziek van vroeger' als graadmeter gebruikt, zegt ook wel wat.
Ticketsales zeggen iets anders...
Prima als je smaak niet is, maar blijkbaar spreekt het veel mensen wel tot de verbeelding.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.331
Ticketsales zeggen iets anders...
Prima als je smaak niet is, maar blijkbaar spreekt het veel mensen wel tot de verbeelding.
Vrees dat Herman soms ook zo denkt. 'Aaaah, het verkoopt goed dus het is een TOPlineup.'.

Deze lineup doet veel, maar niet tot de verbeelding spreken. Misschien is dat net waarom hij zo goed verkoopt. Den boer vreet niet wat hij niet kent.

Was teleurgesteld over de headliners, heb ik jullie een keer of 100 laten weten, maar ik hoopte dat ze die redelijk 'platte' main gingen counteren met een scherpere tentenlineup. En die vind ik gewoon te flets. Als je pretendeert de beste lineup van de wereld te hebben, kom je niet met een First Aid Kid op de voorlaatste plek van je tweede podium. Vind eigenlijk elke Barn headliner ondermaats.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Volgens mij deden voor Corona Pearl jam en Metallica ook wel de tickets over de toonbank gaan.
De redenatie “ik vind het kut, dus het is objectief kut”, klopt niet helemaal.

Geef @mattman wel gelijk dat een bepaalde categorie namen nu ontbreekt. Zeg maar de BKS/DTRH namen. Denk dat ook ligt aan concurrentie van eigen en andere festivals, zoals Boutique en core.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Ook maar even een lijstje gemaakt over wat ik wil gaan zien:

Donderdag
Must see: Pearl Jam, Beck, Airbourne
Graag zien: pixies, the death south
Ben er toch: TWOD, Rag’n’bone man, fontaines DC, Gang of youths, Carly Rae Jepsen, Black pumas, White Reaper, reignwolf

Vrijdag
Must see: Metallica
Graag zien: Greta van Fleet, Idles, Turnstile, the last internationale, molybaron
Ben er toch:

Zaterdag
Must see:
Graag zien: måneskin, Marcus King
Ben er toch: ID, 21P, yungblud, NBT, Sabrina Claudio

Zondag
Must see: fever333
Graag zien: RHCP, royal blood, Jimmy eat world, the record company
Ben er toch: the Killers, sum41, meute

Conclusie:
Donderdag>vrijdag>zondag>zaterdag.
Zaterdag aperodag
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Voor wat het waard is: Ken heeft intussen ook gereageerd.

Anne-Marie was blijkbaar eerst Barnafsluiter op een andere dag. Zal dan donderdag geweest zijn, tenzij Disclosure verschoven is om het gat op te vullen dat zij achterliet.

Daarnaast geeft hij ook aan dat ze nog met een grote naam willen komen voor de Barn op donderdag en KluB C op vrijdag, maar dat onderhandelingen nog lopen. Alle overige namen zullen volgens hem "kleine opvulling" zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
We gaan even voorbij aan het feit dat we 3 jaar geen festivals hebben gehad he. Kings of Leon met Editors ervoor had even goed verkocht.
Die laatste hadden ze van mij part nog voor Metallica gepleurd, zolang die eer maar niet weg gelegd was voor GvF.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ik durf er eigenlijk geld op inzetten dat indien pakweg Editors aangekondigd waren als vervanger voor QOTSA, het hier ook vol kritiek zou staan over "mismatch", "gemakkelijke oplossing" en "usual suspects". Misschien niet even luid als nu, maar toch.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik durf er eigenlijk geld op inzetten dat indien pakweg Editors aangekondigd waren als vervanger voor QOTSA, het hier ook vol kritiek zou staan over "mismatch", "gemakkelijke oplossing" en "usual suspects". Misschien niet even luid als nu, maar toch.
Eerlijk gezegd hangt dat allemaal wat af van hoe ver van op voorhand men dat weet en welke opties er nog voor handen zijn. Als QOTSA vorige week heeft gebeld van "oké mannen, we zien het niet zitten", dan is er volgens mij voldoende tijd om nog een vervanger te zoeken tegen juli. We zijn januari hè, bedoel. Vind dat heel erg vreemd en tekenend dat men zó snel de handdoek in de ring hiermee heeft gegooid en daar zo over heeft gecommuniceerd alsof het niets is.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Ik durf er eigenlijk geld op inzetten dat indien pakweg Editors aangekondigd waren als vervanger voor QOTSA, het hier ook vol kritiek zou staan over "mismatch", "gemakkelijke oplossing" en "usual suspects". Misschien niet even luid als nu, maar toch.
Mogelijk. Maar Kol of Editors voor Metallica had echt beter gestaan dan Greta van Fleet weer als sub. Heb echt wel zin in dat optreden maar je kan het die band toch niet aandoen om weer als sub op te treden en nu voor Metallica. Gelukkig wel een tweede cd met wat aardige nummers.

En weer verder met de playlist, als ik de line-up ben doorgelopen kom ik met mijn routeboekje. Voorlopig (halverwege vrijdag) altijd wel iets dat ik wil zien.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
395
244
Hier ook een lijstje gemaakt o.b.v. de huidige namen.

Donderdag
Must
: Cigarettes After Sex, The War On Drugs
Graag: Beck, Pearl Jam
Ben er toch: Haim, Fontaines D.C., Lianne La Havas, Airbourne

Vrijdag
Must
: Metallica,
Graag: Alt-J, Sam Fender, Moderat
Ben er toch: Parcels, Greta van Fleet, Turnstile, The Chats

Zaterdag
Must: -

Graag zien: -
Ben er toch: Phoebe Bridgers, Leon Bridges, Jamie Xx, Bicep, Goldband

Zondag
Must
: RHCP
Graag zien: Michael Kiwanuka, The Killers, Royal Blood, Fever333
Ben er toch: Disclosure, Sum41, Jimmy Eat World

Hier is eerlijk gezegd de “hype” wel een beetje weg door de laatste aankondigingen. Paar flinke namen als headliners op het affiche, maar verder blijft er m.i. weinig over om een sterke line-up neer te zetten. Mis persoonlijk toch wel wat sterke en spannende namen onder de headliners en in de tenten zoals in 2019 (denk aan Elbow, Charlotte Gainsbourg, Janelle Monae, Robyn, Kurt Vile, The Good, The Bad & The Queen, Rosalia, New Order, Khruangbin, Underworld etc.) die het programma kleur geven. Namen zoals Interpol, Faith No More, Beach House, Jack White, London Grammar, St. Vincent, Kraftwerk, Massive Attack, The National waren in dit affiche bijzonder welkom geweest. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar de geluiden vanuit de rest van onze groep (dertigers) zijn niet anders.

Conclusie: donderdag > zondag > vrijdag > zaterdag
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Ik ga me hier echt wel vermaken, zeker omdat ik op pad ben met mijn neefjes die hun eerste festival gaan ervaren. Mijn ben wel echt bevreesd voor meer cancels en dan vooral PJ, Metallica en RHCP. Ik ben er nog niet zeker van dat alle grote Amerikaanse bands de oversteek gaan maken.
 
12 nov 2016
650
389
RHCP brengen naar verluidt nauwelijks productie mee, dus voor hen zal het gemakkelijker zijn om de oversteek te maken (lees: minder kosten dus minder risicovol).
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Ik ga me hier echt wel vermaken, zeker omdat ik op pad ben met mijn neefjes die hun eerste festival gaan ervaren. Mijn ben wel echt bevreesd voor meer cancels en dan vooral PJ, Metallica en RHCP. Ik ben er nog niet zeker van dat alle grote Amerikaanse bands de oversteek gaan maken.

Maar dan niet gaan klagen he als er niks voor in de plaats komt, dan ben je een zeurpiet ;)
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Ik blijf mijn hart vasthouden voor verdere cancellations van grote namen. De affiche heeft met The Streets, Faith no More en nu vooral de Queens een stevige knauw gekregen, een verdere amputatie zou echt nefast zijn.

En toch durf ik momenteel het absolute doemscenario niet uitsluiten dat bvb Metallica hun tour uitstelt en Greta staat te headlinen met Editors of dat Pearl Jam afzegt en ze gewoon War on Drugs en Pixies opschuiven en ze er iets als Liam Gallagher of dEUS voor zetten. Dat soort klappen kan die affiche echt niet meer aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Gebruikers die dit onderwerp bekijken