Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.703
4.747
Nah, dat is het dus wel. De generatie 30-35 jarigen groeiden letterlijk op met die bands. En "getuige de verkoop", idk hoor. Jullie doen precies alsof RW financiële problemen zou krijgen ofzo door een minder jaar (en een minder jaar zou dan willen zeggen eens niét uitverkopen terwijl we het dan gewoon break-even is). Dat is een gigantisch verschil, maar doen alsof het hetzelfde is. Doet me denken aan die hele discussie toen Lamar werd aangekondigd en niet in een hap en een beet z'n dag uitverkocht en dan maar werd afgeschreven. Kortzichtig. Het moet allemaal maar verkopen, en liefst zo snel mogelijk - en dat hele frame wordt ook hier lustig overgenomen wat ik eigenlijk niet begrijp.
Niet door een minder jaar nee, maar een minder jaar na 2jaar niets, lijkt me nog niet ideaal natuurlijk
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.703
4.747
Belgisch: Brutus, Meskerem Mees, Yong Yello
Nederlands: Froukje, Eefje De Visser (verschiet ervan dat die opeens verdwenen lijkt)

Daarnaast had ik ook zeker nog Squid verwacht
De twee grote namen in barn en klub c kan ik niet invullen, mss toch nog lorde
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.385
Niet door een minder jaar nee, maar een minder jaar na 2jaar niets, lijkt me nog niet ideaal natuurlijk
Maar wat is "minder", 20k/30k dagtickets verkopen? En daarbij, het festival ging sowieso relatief sneller uitverkopen omwille van de vouchers én omwille van dat het normaal gezien de eerste reeks festivals zal zijn die terug plaatsvinden.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
626
700
Ik baal uiteraard als een stekker dat ze een paar mooie namen van de 2020 lineup niet meenemen, ik mis persoonlijk vooral op willekeurige volgorde: City & Color, Kendrick, SOAD, Volbeat, Liam Gallagher [welke gewoon op de FNM plek had moeten staan], Marc Rebillet, Brittanny Howard, Brass Against.

Wat anderen ook aangeven, ben ik ontzettend verbaasd dat Froukje vooralsnog niet is aangekondigd.

De laatste groep die ik écht mis op dit affiche (welke niet eens hoog hoeft te staan) is Sloper, een heerlijke samenwerking van Cesar Zuiderwijk (Earring) en Mario Goossens (Triggerfinger). Een supergroep als deze kan je op een festival als RW toch niet missen? Ik wil simpelweg Sloper The Slope zien slopen.

Hieronder mijn voorlopige lijstje, hoewel ik niet alles mee zal kunnen pakken:

Donderdag: The War on Drugs, Pearl Jam, Airbourne, Carly Rae Jepsen [ja ik weet het ..], Beck (hoewel te hoog geplaatst), Black Pumas, Miles Kane. Ook benieuwd naar Pixies op een podium maar mindere verwachtingen van.

Vrijdag: Metallica, Inhaler, Moderat, The Last Internationale. Greta van Fleet zal ik me ongetwijfeld ook prima vermaken maar hier ga ik vooral balen over QOTSA. Een hoop tentnamen op deze dag doen me niks of ik ken ze niet. Eigenlijk is dit voor mij een ontzettend kale dag.

Zaterdag: Ik ga me ook prima vermaken met de zaterdag mainstage, maar bij ID ga ik wel lekker genieten van een feestje bij Bicep, daarnaast die dag Marcus King meepakken. Wederom een zwakke tentprogrammering.

Zondag: is wel de heerlijkste dag, die main is gewoon ijzersterk, Joost wordt al heerlijk om de kater eruit te zweten. Daarnaast lees ik veel commentaar op Polo G als barnhead, maar was Kiwanuka niet voorheen geboekt als barnhead en hij staat daar nu 2 plaatsen lager. De combi Kacey Musgraves - Kiwanuka is wel erg lekker natuurlijk, om daarna nog een mooi feestje te maken bij Disclosure (hoewel ik daar waarschijnlijk niet binnengeraak want ik ga eerst uitgebreid genieten van The Killers).

RHCP vind ik dan weer minder spannend, wel Frusciante terug, maar ik vind Meute ook wel een ijzersterke boeking. Dus goede kans dat ik die mee ga pakken en dan net als in 2016 RHCP lekker van een afstandje met een pilsje en even het weekend afsluiten.

AL met al ga ik me goed vermaken dit weekend, desondanks mist er wel e.a. op het programma. Lui programmeren is in die zin wel correct. Uiteraard heeft RW ook pech gehad met FNM, The Streets en nu ook QOTSA (dat zaakje stinkt overigens met al het gedoe rondom Josh Homme).

Ik hou m'n hart vast voor komende zomer, ik hoop heel hard Hella Mega Tour - TW Classic 2, RW en daarna Rammstein Golden Circle in de Goffert allemaal achter elkaar te pakken. Hopelijk durven veel bands gewoon op tour te gaan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.356
10.986
Zo, mijn eerste spoorboekje is ook klaar. Natuurlijk best afhankelijk van hoe het uiteindelijke schema eruit ziet. Elke dag vermaak ik me prima, zaterdag is wel het rustigst maar nog steeds veel acts die ik wel wil zien. Heb ook ervaren dat één dag waar ik niet alles wil zien ook wel prettig is. Al is over de hele breedte het aantal acts dat ik écht graag wil zien niet heel groot. Positieve insteek: geeft wel wat ruimte om me te verdiepen in acts als Inhaler, Sam Fender, Phoebe Bridgers waar ik nog niet veel van ken.

Dikgedrukt is must sees

Donderdag (conclusie: mooie start en topavond maar saai middendeel)
The Dead South (jammer van Gang of Youths) - Fontaines DC/Airbourne (waar we dan zin in hebben) - HAIM - Rag 'n Bone Man- CRJ (toch ff meepakken) - Pixies - Reignwolf - TWOD - PEARL Jam

Vrijdag
(conclusie: veel betere dag, dikke start en ook gedurende de dag wat aardige namen)
RHEA - MolyBaron - Turnstile (wel jammer van Miles Kane) - Waterparks- Inhaler (stomme clash met Idles) - chillen/eten - Sam Fender - Lewis Capaldi - Greta van Fleet - Metallica

Zaterdag
(conclusie: niet de dikste dag maar toch een paar acts die ik graag meepak)
Goldband - Marcus King - Nothing But Thieves - Maneskin- Phoebe Bridgers - Yungblud - The Faim - LP - Poorstacy (nooit van gehoord, eerste indruk erg vet! - Twenty One Pilots - KennyHoopla - Imagine Dragons

Zondag (Machtige start en ook de rest van de dag mooie namen)
Fever 333 (wat een briljante start, op de camping maar alvast wat halve liters knallen) - Sum 41/Big Thief (hele vervelende clash, ff kijken waar we dan zin in hebben) - Keane - Dry Cleaning - Modest Mouse - Michael Kiwanuka - Royal Blood/Jimmy Eat World (hoop echt niet dat dit clasht) - Snail Mail - The Killers - RHCP
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.459
1.961
Ik baal uiteraard als een stekker dat ze een paar mooie namen van de 2020 lineup niet meenemen, ik mis persoonlijk vooral op willekeurige volgorde: City & Color, Kendrick, SOAD, Volbeat, Liam Gallagher [welke gewoon op de FNM plek had moeten staan], Marc Rebillet, Brittanny Howard, Brass Against.

Wat anderen ook aangeven, ben ik ontzettend verbaasd dat Froukje vooralsnog niet is aangekondigd.

De laatste groep die ik écht mis op dit affiche (welke niet eens hoog hoeft te staan) is Sloper, een heerlijke samenwerking van Cesar Zuiderwijk (Earring) en Mario Goossens (Triggerfinger). Een supergroep als deze kan je op een festival als RW toch niet missen? Ik wil simpelweg Sloper The Slope zien slopen.

Sloper staat al op Graspop dus het zal niet voor dit jaar zijn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.249
4.407
Wat betreft Beck: als daar nog een naam boven komt, dan klopt zijn positie toch wel?
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.226
1.737
Ik heb een rare vraag. Wij hebben een b & b in Herent gehuurd op een kleine 7 km van het terrein, maar gaan met iemand met een fysieke beperking naar het festival. We hebben de goedkeuring al gehad om een vouwstoeltje mee te nemen op het terrein en via een zij ingang binnen te gaan en te parkeren op de ADL parking bij de ADL Camping.

De vraag is of er iemand ervaring heeft om met de auto daar heen te gaan, niet enkel qua file maar vooral om dat parkeerterrein te bereiken. Het kan toch nooit zo zijn dat je met je wagen op de steenweg tussen alle mensen moet gaan rijden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.249
4.407
Denk dat die parking via de noordkant bereikbaar is en niet via de Steenweg. Ik heb daar in ieder geval nooit auto’s zien rijden (alleen hulpdiensten). Als bij de tickets geen goede routebeschrijving zit, zou ik ze gewoon mailen.

[email protected]
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.228
5.591
Ik heb een rare vraag. Wij hebben een b & b in Herent gehuurd op een kleine 7 km van het terrein, maar gaan met iemand met een fysieke beperking naar het festival. We hebben de goedkeuring al gehad om een vouwstoeltje mee te nemen op het terrein en via een zij ingang binnen te gaan en te parkeren op de ADL parking bij de ADL Camping.

De vraag is of er iemand ervaring heeft om met de auto daar heen te gaan, niet enkel qua file maar vooral om dat parkeerterrein te bereiken. Het kan toch nooit zo zijn dat je met je wagen op de steenweg tussen alle mensen moet gaan rijden.
Je krijgt daar een speciale parkeerpas voor van Inter. Kan je achterdoor rijden. Eigenlijk bij de splitsing op Haachtstesteenweg staat al een bordje richting ADL, moet je wel achter ingang Hive parking ook passeren en hele tijd blijven volgen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken