Ik baal uiteraard als een stekker dat ze een paar mooie namen van de 2020 lineup niet meenemen, ik mis persoonlijk vooral op willekeurige volgorde: City & Color, Kendrick, SOAD, Volbeat, Liam Gallagher [welke gewoon op de FNM plek had moeten staan], Marc Rebillet, Brittanny Howard, Brass Against.
Wat anderen ook aangeven, ben ik ontzettend verbaasd dat Froukje vooralsnog niet is aangekondigd.
De laatste groep die ik écht mis op dit affiche (welke niet eens hoog hoeft te staan) is Sloper, een heerlijke samenwerking van Cesar Zuiderwijk (Earring) en Mario Goossens (Triggerfinger). Een supergroep als deze kan je op een festival als RW toch niet missen? Ik wil simpelweg Sloper The Slope zien slopen.
Hieronder mijn voorlopige lijstje, hoewel ik niet alles mee zal kunnen pakken:
Donderdag: The War on Drugs, Pearl Jam, Airbourne, Carly Rae Jepsen [ja ik weet het ..], Beck (hoewel te hoog geplaatst), Black Pumas, Miles Kane. Ook benieuwd naar Pixies op een podium maar mindere verwachtingen van.
Vrijdag: Metallica, Inhaler, Moderat, The Last Internationale. Greta van Fleet zal ik me ongetwijfeld ook prima vermaken maar hier ga ik vooral balen over QOTSA. Een hoop tentnamen op deze dag doen me niks of ik ken ze niet. Eigenlijk is dit voor mij een ontzettend kale dag.
Zaterdag: Ik ga me ook prima vermaken met de zaterdag mainstage, maar bij ID ga ik wel lekker genieten van een feestje bij Bicep, daarnaast die dag Marcus King meepakken. Wederom een zwakke tentprogrammering.
Zondag: is wel de heerlijkste dag, die main is gewoon ijzersterk, Joost wordt al heerlijk om de kater eruit te zweten. Daarnaast lees ik veel commentaar op Polo G als barnhead, maar was Kiwanuka niet voorheen geboekt als barnhead en hij staat daar nu 2 plaatsen lager. De combi Kacey Musgraves - Kiwanuka is wel erg lekker natuurlijk, om daarna nog een mooi feestje te maken bij Disclosure (hoewel ik daar waarschijnlijk niet binnengeraak want ik ga eerst uitgebreid genieten van The Killers).
RHCP vind ik dan weer minder spannend, wel Frusciante terug, maar ik vind Meute ook wel een ijzersterke boeking. Dus goede kans dat ik die mee ga pakken en dan net als in 2016 RHCP lekker van een afstandje met een pilsje en even het weekend afsluiten.
AL met al ga ik me goed vermaken dit weekend, desondanks mist er wel e.a. op het programma. Lui programmeren is in die zin wel correct. Uiteraard heeft RW ook pech gehad met FNM, The Streets en nu ook QOTSA (dat zaakje stinkt overigens met al het gedoe rondom Josh Homme).
Ik hou m'n hart vast voor komende zomer, ik hoop heel hard Hella Mega Tour - TW Classic 2, RW en daarna Rammstein Golden Circle in de Goffert allemaal achter elkaar te pakken. Hopelijk durven veel bands gewoon op tour te gaan.