Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
448
61
Toch even een route uitstippelen als ik wel zou gaan.

Donderdag, de eerste act zou ik vast nog niet op het veld staan:
Fontaines DC - Haim - Apero - Pixies - Black Pumas (vervelende clash) - Pearl Jam (vervelende clash)

Vrijdag:
Stikstof? - Turnstile - Idles - Parcels/Sam Fender - Girl in Red - Alt-J - Greta - Metallica

Zaterdag:
Goldband/Marcus King - Apero - Phoebe Bridgers - Clairo - Leon Bridges - TOP - Bicep

Zondag:
Fever 333 - Big Thief - Kacey Musgraves - Balthazar - Michael Kiwanuka (klote overlap hier, maar Balthazar eerder gezien dus op tijd voor MK) - Royal Blood - Apero - RHCP
Apero is echt heerlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: EdsjeFCB

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.750
4.821
Ik heb toch ook maar eens een clashfinder gemaakt, gewoon omdat ik het leuk vond.
Zal hem dan ook verder blijven updaten bij de laatste tien aankondigingen ;).

Man die clash tussen Airbourne en Fontaines D.c. gaat pijn doen. Hopelijk kan ik die tweede op NOS Alive meepakken dan, maar anders zal dat Airbourne skippen worden.
The Chats voor Metallica wordt ook rot, wil ze zien, maar dan heb ik weer een slechte plek bij Metallica
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.478
1.987
Man die clash tussen Airbourne en Fontaines D.c. gaat pijn doen. Hopelijk kan ik die tweede op NOS Alive meepakken dan, maar anders zal dat Airbourne skippen worden.
The Chats voor Metallica wordt ook rot, wil ze zien, maar dan heb ik weer een slechte plek bij Metallica
Een slechte plek is relatief op Werchter. Tenzij je in 1 van de voorste vakken wilt gaan staan, kom je altijd wel een heel eind. Zeker als het volk gaat rechtstaan bij de eerste noten kan je nog meters schuiven.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
918
614
Yannick had het meer over dat het weinig tot de verbeelding spreekt, deze hoofdacts. Is nog wel iets anders. Het feit dat je een lijst die bijna in naam draait rond 'muziek van vroeger' als graadmeter gebruikt, zegt ook wel wat.
Dat is voor jou persoonlijk dan . Voor vele mensen is dat niet "muziek van vroeger". Het spreekt voor veel mensen tot de verbeelding om deze acts te zien, getuige de verkoop. Zoals hier al aangehaald , de zogezegd vernieuwende headliners verkochten een pak minder.
Vanuit het standpunt van werchter is het dus logisch dat deze headliners er staan. En vanuit het standpunt van de werchter-festivalganger ook, ze houden er van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

festirock

Support act
1 dec 2015
918
614
Vrees dat Herman soms ook zo denkt. 'Aaaah, het verkoopt goed dus het is een TOPlineup.'.

Deze lineup doet veel, maar niet tot de verbeelding spreken. Misschien is dat net waarom hij zo goed verkoopt. Den boer vreet niet wat hij niet kent.

Was teleurgesteld over de headliners, heb ik jullie een keer of 100 laten weten, maar ik hoopte dat ze die redelijk 'platte' main gingen counteren met een scherpere tentenlineup. En die vind ik gewoon te flets. Als je pretendeert de beste lineup van de wereld te hebben, kom je niet met een First Aid Kid op de voorlaatste plek van je tweede podium. Vind eigenlijk elke Barn headliner ondermaats.
Denk dat er nog wel wat bijkomt in the barn. Ken zegt dat er nog onderhandelt wordt met mooie namen.

Los daarvan, het is geen platte main, het is een echte werchter main, voor velen ook kwaliteit en uitdagend
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
427
274
Denk dat er nog wel wat bijkomt in the barn. Ken zegt dat er nog onderhandelt wordt met mooie namen.

Los daarvan, het is geen platte main, het is een echte werchter main, voor velen ook kwaliteit en uitdagend

Ik snap niet dat die Ken hier steeds geciteerd wordt. Het blijft altijd bij abstract geleuter. Overigens ben ik wel benieuwd of er daadwerkelijk nog wordt onderhandeld met namen. Kan me voorstellen dat door het wegvallen van boekingen en corona er wat meer flexibiliteit zit in het boeken, maar normaal gesproken is het affiche toch al lang rond?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Dat is voor jou persoonlijk dan . Voor vele mensen is dat niet "muziek van vroeger". Het spreekt voor veel mensen tot de verbeelding om deze acts te zien, getuige de verkoop. Zoals hier al aangehaald , de zogezegd vernieuwende headliners verkochten een pak minder.
Vanuit het standpunt van werchter is het dus logisch dat deze headliners er staan. En vanuit het standpunt van de werchter-festivalganger ook, ze houden er van.
Nah, dat is het dus wel. De generatie 30-35 jarigen groeiden letterlijk op met die bands. En "getuige de verkoop", idk hoor. Jullie doen precies alsof RW financiële problemen zou krijgen ofzo door een minder jaar (en een minder jaar zou dan willen zeggen eens niét uitverkopen terwijl we het dan gewoon break-even is). Dat is een gigantisch verschil, maar doen alsof het hetzelfde is. Doet me denken aan die hele discussie toen Lamar werd aangekondigd en niet in een hap en een beet z'n dag uitverkocht en dan maar werd afgeschreven. Kortzichtig. Het moet allemaal maar verkopen, en liefst zo snel mogelijk - en dat hele frame wordt ook hier lustig overgenomen wat ik eigenlijk niet begrijp.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.852
3.842
Even kijken naar de NLse inbreng. We zijn van Joost - Joep Beving - Eefje de Visser naar Joost - Goldband - Pitou gegaan. Hhmmm, ik ben wel eens trotser op mijn land geweest ?

Sowieso nooit echt een top combi geweest.
2018: Naaz en Sevn Alias
2017: Fatima Yamaha
2016: Kensington
2015: Sharon Kovacs, Dotan, Blaudzun, DJVT
2014: The Opposites
2013: Niet één nederlandse act!!

Wat hebben wij die Belgen ooit aangedaan zou je je gaan afvragen
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.445
6.851
Sowieso nooit echt een top combi geweest.
2018: Naaz en Sevn Alias
2017: Fatima Yamaha
2016: Kensington
2015: Sharon Kovacs, Dotan, Blaudzun, DJVT
2014: The Opposites
2013: Niet één nederlandse act!!

Wat hebben wij die Belgen ooit aangedaan zou je je gaan afvragen
Ik kan je wel wat vertellen over de geschiedenis, geloofkwesties, onafhankelijkheid etc. maar laten we het gezellig houden ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken