Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Nog ongeveer tien namen te gaan denk ik. Nog wat Belgische namen waarschijnlijk. Misschien ook Wet Leg, zou een leuke frisse boeking zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bert

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Bazart ging er trouwens sowieso staan. Maar zijn verschoven omwille van qotsa.
Welke band was volgens jullie optie om qotsa te vervangen die op die moment nog mogelijk zijn? Ik zie het niet. Gewoon een kutsituatie. Wetende dat er ook heel wat bands liefst niet voor Metallica spelen dus sowieso afhaken.

FNM vervangen door Anne-Marie vind ik ook maar zo zo, maar we onderschatten haar populariteit lijkt me, bovendien was FNM daar wel de vreemde eend in de bijt.

Ik ben ook niet 100% overtuigd van de line up btw. Ze hebben inderdaad niet de sterke zondag Barn of vrijdag klub c kunnen overdoen. En de 2 coolste headliners van 2020 staan er niet meer, ook al verkochten die beide rotslecht…
Liam Galagher, The Strokes, er gingen nog wat Nine Inch Nails geruchten rond een tijdje terug?
Geen idee wat er achter de schermen speelt natuurlijk en wat er wel en niet mogelijk is. Maar het zijn natuurlijk ook financiële meevallers als het festival nagenoeg uitverkocht is en een band als QOTSA hoeft niet vervangen te worden om volk te trekken.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Nog ongeveer tien namen te gaan denk ik. Nog wat Belgische namen waarschijnlijk. Misschien ook Wet Leg, zou een leuke frisse boeking zijn.

Wet Leg vandaag voor het eerst gehoord op Stu Bru en dat klonk inderdaad wel erg leuk. Ik hoop dat we inderdaad nog een paar fijne Vlaamse namen krijgen...Compact Disk Dummies en Dirk in de tenten bvb.

Ik heb de hoop op Arsenal ook nog niet volledig opgegeven, hoewel ik echt op Boutique hoop voor hen.

(En ja, Arsenal heeft al vaak op Werchterpodia gestaan en zal je uiteraard ook wel op meerdere plekken kunnen zien dit jaar..maar ik blijf gewoon een soft spot hebben voor die hun live performances. Estupendo, Melvin, Lotuk, Saudade...die nummers zijn gewoon de droom voor een zomerfestival.)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Ik blijf het raar vinden dat Metallica liever op Rw staat met Lewis Capaldi en Bazart voor zich dan op Graspop met een veld vol metalheads. Ben echt benieuwd naar de reactie van James Hetfield als hij toevallig in de middag ff gaat kijken en Bazart bezig ziet
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389
Liam Galagher, The Strokes, er gingen nog wat Nine Inch Nails geruchten rond een tijdje terug?
Geen idee wat er achter de schermen speelt natuurlijk en wat er wel en niet mogelijk is. Maar het zijn natuurlijk ook financiële meevallers als het festival nagenoeg uitverkocht is en een band als QOTSA hoeft niet vervangen te worden om volk te trekken.
Waren alle 3 onmogelijk voor die specifieke plek.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389
Ik blijf het raar vinden dat Metallica liever op Rw staat met Lewis Capaldi en Bazart voor zich dan op Graspop met een veld vol metalheads. Ben echt benieuwd naar de reactie van James Hetfield als hij toevallig in de middag ff gaat kijken en Bazart bezig ziet
Die zijn er dan nog niet ?. En liggen er ook niet van wakker.
die hebben al wel andere dingen op hun dag meegemaakt op RW…
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Ik blijf het raar vinden dat Metallica liever op Rw staat met Lewis Capaldi en Bazart voor zich dan op Graspop met een veld vol metalheads. Ben echt benieuwd naar de reactie van James Hetfield als hij toevallig in de middag ff gaat kijken en Bazart bezig ziet


Mathieu Terryn: "Ik wil jullie horen meezingen!"
De horde Metallicafans in de voorste vakken: "EEXIIIITTT LIIIGHHTT, EEENTERRR NIIIIIGGHHHTTT".

Metallicafans hebben in het verleden al optredens van Placebo en NIN verpest. Bij Bazart zie ik er nog ene tomaten gooien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Welke band was volgens jullie optie om qotsa te vervangen die op die moment nog mogelijk zijn? Ik zie het niet. Gewoon een kutsituatie. Wetende dat er ook heel wat bands liefst niet voor Metallica spelen dus sowieso afhaken.
Men had ook gewoon Metallica niét kunnen boeken natuurlijk (als het toch zo geweten is..), en dan gaan we bovendien weer richting de discussie over het al dan niet wenselijk zijn van stadion-type acts op een festival als Werchter en de zin en onzin ervan.

Anyways, Placebo had in een eerder stadium gekund. Jack White, Gorillaz, Kings Of Leon, Editors, met wat durf Deftones..
 
  • Leuk
Waarderingen: Breinaard

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389
In elk geval, volgend jaar propere lei. Al wat mega headliners die dan normaal niet meer geboekt zullen worden, en dan ben ik is benieuwd hoe het uitdraait.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Men had ook gewoon Metallica niét kunnen boeken natuurlijk (als het toch zo geweten is..), en dan gaan we bovendien weer richting de discussie over het al dan niet wenselijk zijn van stadion-type acts op een festival als Werchter en de zin en onzin ervan.

Anyways, Placebo had in een eerder stadium gekund. Jack White, Gorillaz, Kings Of Leon, Editors, met wat durf Deftones..

Jack White was de eerste die mij te binnen schoot. KoL en Editors als huisbands had ook zeker gekund toch?

Misschien een gekke gedachte maar zou je niet een band die ook op Graspop staat voor Metallica kunnen zetten? Volbeat? AS? Weet ik het
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Jack White, Liam Gallagher, KoL, Snow Patrol, Editors, Alanis Morissette, Tom Jones, Toto, Kiss, Elbow, Harry Styles, John Frogetty, Sting.

Na de vorige keer ga je GvF toch niet nog een keer promoten naar de sub met Lewis Capaldi en Bazart?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Gelukkig was Metallica niet boeken, geen optie.
Niet de salt voor een oprechte gedachte hè, djezes. Als er toch geen enkele band voor of tijdens (want dat is de reden waarom Lous & The Yakuza überhaupt de Klub C afsluit) Metallica wilt spelen en er qua headliners genoeg keuze is/was (je moet de geruchten van oktober maar eens op nagaan) én GMM zoals iéder jaar weer moeite heeft met headliners vinden, waarom zet LN ze dan niet daar? Of op een apart event? Omdat ze sowieso voor RW22 waren geboekt? Beetje slap excuus als er hier zo laaiend wordt gedaan door de insiders over het uit- en invallen van acts. Het doorschuiven van acts lijkt bijna een kunst op zich binnen de monopolie van LN hier.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389
Niet de salt voor een oprechte gedachte hè, djezes. Als er toch geen enkele band voor of tijdens (want dat is de reden waarom Lous & The Yakuza überhaupt de Klub C afsluit) Metallica wilt spelen en er qua headliners genoeg keuze is/was (je moet de geruchten van oktober maar eens op nagaan) én GMM zoals iéder jaar weer moeite heeft met headliners vinden, waarom zet LN ze dan niet daar? Of op een apart event? Omdat ze sowieso voor RW22 waren geboekt? Beetje slap excuus als er hier zo laaiend wordt gedaan door de insiders over het uit- en invallen van acts. Het doorschuiven van acts lijkt bijna een kunst op zich binnen de monopolie van LN hier.
Omdat Metallica zelf niet wil. (In 2004 hebben ze het eens proberen pushen) Bovendien is dat een band die een stadion bij ons uitverkoopt, het is een no brainer. Zeker na het trauma van 2020. Voor zulke bands blijft RW het festival in België, en dan is er nog niet gesproken over de connectie.
Net zoals SOAD nu ook RW verkiest. Maar omgekeerd kan ook. Iron Maiden wou heel graag is Werchter doen, maar dat was geen echt succes. Houden ze het wel bij Graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Brian

Gebruikers die dit onderwerp bekijken