Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
Tuurlijk is dat zeurpieten. Ga toch niet naar een mainstream festival als je niet kan omgaan met een main met verschillende genres op dezelfde dag. Net wat RW sterk maakt. Ga dan gewoon naar een Metallica of QOTSA concert, de kans dat je daar moet naar Bazart luisteren is onbestaand.

En ook, wist niet dat QOTSA in de late namiddag ging spelen?

Conclusie: je zeurt.
Ik zie hier veel zeurpieten dan.
Het moet zijn dat de zeurpieten een punt hebben, Mathieu.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Hahahaha what the fuck is deze rij treurige namen zeg. Wat is er gebeurd zelfs? The bare minimum dit jaar precies. En dan QOTSA dat ze nauwelijks vermelden is ook weer typisch natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en wenteldave

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Tuurlijk is dat zeurpieten. Ga toch niet naar een mainstream festival als je niet kan omgaan met een main met verschillende genres op dezelfde dag. Net wat RW sterk maakt. Ga dan gewoon naar een Metallica of QOTSA concert, de kans dat je daar moet naar Bazart luisteren is onbestaand.

En ook, wist niet dat QOTSA in de late namiddag ging spelen?

Conclusie: je zeurt.
Een grote act zegt af, in het nieuwsbericht met nieuwe namen wordt dat weggedaan als kleine dienstmededeling, op de social is er 0 mededeling over, er is geen waardige vervanger en mensen die daarover teleurgesteld zijn en dat hier posten zijn dan zeurpieten?

Het is niet alsof er gezeurd wordt over een naam waarvan werd gehoopt dat die er zou staan hé. QOTSA waren al aangekondigd. Die teleurstelling van mensen hier is imo niet meer dan begrijpelijk, dat kun je niet afdoen als zeuren.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Hahahaha what the fuck is deze rij treurige namen zeg. Wat is er gebeurd zelfs? The bare minimum dit jaar precies. En dan QOTSA dat ze nauwelijks vermelden is ook weer typisch natuurlijk.
Met 90 procent verkocht, waarom zou je nog moeite doen. Die indruk heb ik zo vaak bij Werchter.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.226
740
het probleem is, zoals bij veel festivals, niet de namen die er staan.
maar de manier van bekendmaken.
eerst de headliners en een paar andere grote namen bekend maken.
dan maanden laten wachten en vervolgens met namen komen die 100 % verwacht waren.

het volledige programma is best redelijk, maar door deze volgorde van bekendmaken, is alle opwinding uit de line up.

hoe je dan wel je line up bekend maakt??

simpel:
iedere week 1 heel podium per dag bekend maken.
week 1 slope do
week 2 slope vr
week 5 club c do
week 8 club c zo
week 10 barn vr
week 16 main zo
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
711
633
Een grote act zegt af, in het nieuwsbericht met nieuwe namen wordt dat weggedaan als kleine dienstmededeling, er is geen waardige vervanger en mensen die daarover teleurgesteld zijn en dat hier posten zijn zeurpieten?

Het is niet alsof er gezeurd wordt over een naam waarvan werd gehoopt dat die er zou staan hé. QOTSA waren al aangekondigd. Die teleurstelling van mensen hier is imo niet meer dan begrijpelijk, dat kun je niet afdoen als zeuren.
Doe ik niet. Zoals gezegd volledig akkoord met dat daar geen waardige vervanging voor is.
Zeuren is doen alsof het annuleren van QOTSA te maken heeft of vervangen werd door Bazart. Dat was/is niet zo. Dan zouden die bovenaan op het rijtje staan ;-) dus laten we gewoon zeuren op Greta van Fleet. Of valt die wel nog onder ons interesse genre?
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.156
5.463
Bazart ging er trouwens sowieso staan. Maar zijn verschoven omwille van qotsa.
Welke band was volgens jullie optie om qotsa te vervangen die op die moment nog mogelijk zijn? Ik zie het niet. Gewoon een kutsituatie. Wetende dat er ook heel wat bands liefst niet voor Metallica spelen dus sowieso afhaken.

FNM vervangen door Anne-Marie vind ik ook maar zo zo, maar we onderschatten haar populariteit lijkt me, bovendien was FNM daar wel de vreemde eend in de bijt.

Ik ben ook niet 100% overtuigd van de line up btw. Ze hebben inderdaad niet de sterke zondag Barn of vrijdag klub c kunnen overdoen. En de 2 coolste headliners van 2020 staan er niet meer, ook al verkochten die beide rotslecht…
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Bazart ging er trouwens sowieso staan. Maar zijn verschoven omwille van qotsa.
Welke band was volgens jullie optie om qotsa te vervangen die op die moment nog mogelijk zijn? Ik zie het niet. Gewoon een kutsituatie. Wetende dat er ook heel wat bands liefst niet voor Metallica spelen dus sowieso afhaken.
Jimmy, weet jij of QOTSA hun volledige tour cancelt of dat ze alleen van het Werchter affiche worden gehaald door veranderingen in het schema?
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Doe ik niet. Zoals gezegd volledig akkoord met dat daar geen waardige vervanging voor is.
Zeuren is doen alsof het annuleren van QOTSA te maken heeft of vervangen werd door Bazart. Dat was/is niet zo. Dan zouden die bovenaan op het rijtje staan ;-) dus laten we gewoon zeuren op Greta van Fleet. Of valt die wel nog onder ons interesse genre?
GvF wordt doorgeschoven naar de positie van QOTSA en Bazart kom in plaats daarvan op de GvR positie. Het is dus de combinatie van die twee acts die er nu als vervanger staan, en dat is natuurlijk bar slecht.

Het is een beetje alsof je tickets hebt voor een concert van QOTSA, en dan komt QOTSA zelf ineens niet meer opdagen, is het voorprogramma van de show ineens het hoofdprogramma en komt Bazart als nieuw voorprogramma. Daar zou natuurlijk helemaal niemand genoegen mee nemen, maar dat gebeurt hier dus wel...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Btw jullie onderschatten echt wel heel erg de populariteit van Anne-Marie hoor. Vind haar plek nu niet meteen gestolen, speelde al eens voor een pokkevolle weide op Pukkelpop. Gezien de indeling en acts die dag, zal dat op zaterdag ook wel werken.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Bazart ging er trouwens sowieso staan. Maar zijn verschoven omwille van qotsa.
Welke band was volgens jullie optie om qotsa te vervangen die op die moment nog mogelijk zijn? Ik zie het niet. Gewoon een kutsituatie. Wetende dat er ook heel wat bands liefst niet voor Metallica spelen dus sowieso afhaken.

FNM vervangen door Anne-Marie vind ik ook maar zo zo, maar we onderschatten haar populariteit lijkt me, bovendien was FNM daar wel de vreemde eend in de bijt.

Ik ben ook niet 100% overtuigd van de line up btw. Ze hebben inderdaad niet de sterke zondag Barn of vrijdag klub c kunnen overdoen. En de 2 coolste headliners van 2020 staan er niet meer, ook al verkochten die beide rotslecht…

Dr is toch verdikkeme wel een iemand of een band met een fucking gitaar te vinden!?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.529
4.405
Btw jullie onderschatten echt wel heel erg de populariteit van Anne-Marie hoor. Vind haar plek nu niet meteen gestolen, speelde al eens voor een pokkevolle weide op Pukkelpop. Gezien de indeling en acts die dag, zal dat op zaterdag ook wel werken.
Het gaat mij meer om de kutmuziek van Anne-Marie
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Niet de eerste keer dat Werchter een rijtje vol grote headliners heeft en dan eigenlijk totaal niet meer geeft om de rest van het programma. Lijkt me ook wel wat wat hier gebeurd is. Ook schrijnend om te zien hoe de vervanging van QOTSA geregeld is. Maar ja, ze zijn al zo goed als uitverkocht, dus waarom zouden ze geld uitgeven?

Een aantal posities zijn echt te bizar voor woorden:
* Barn op donderdag: Beck plots gepromoveerd to Barn headliner, FAK tot barn sub. Why?
* GvF nu gewoon headliner?
* Lous and the Yakuza, mooi dat ze er staat, maar als Klub C head?
* LP wordt t.o.v. haar positie in 2020 ook nogal gepromoveerd zeg! Van 2e in Klub C naar 4e in de Barn!
* Polo G, tja, al genoeg over gezegd. Flauw excuus ook om te zeggen at dat omwille van de clash met de headliner is, want de Barnhead clasht niet eens met de headliner. En hier komt zeker niks meer bij, want zie Kiwanuka écht niet 4th down spelen!
* Persoonlijk vind ik ook Jamie xx en Moderat als Barn head wel overdreven, maar op zich niet zo zwak.

Jammer ook om te zien dat de Slope meer en meer gebruikt wordt als verzamelplaats voor erg zwakke rockbandjes.

Ook goed nieuws, toch zo'n +/- 18 bands die ik zou willen over het weekend. Helaas vooral kleine namen én dus niet genoeg voor een ticket. Had gehoopt om Phoebe haar dag wat te zien verbeteren, en hoewel daar toch nog Clairo en Leon Bridges zijn bijgekomen, toch niet voldoende om 125 euro te rechtvaardigen. Allicht tickets Bilbao dan voor haar.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Niet de beste dag om in de tuin te werken (wel qua weer), opeens zijn we 8 pagina's verder met een drop waar heeeeeel veel over te zeggen is. In ding is zeker, Fever 333!!!! En Turnstile, vette boekingen. Maar Qotsa weg, Anne-Marie als vervanger van FNM, een Barn met weinig grote namen.

Ik ga nog niet teveel oordelen omdat ik veel kleine namen nog niet ken. En daar hebben in het verleden mijn grootste verrassingen gezeten (oa The White Buffalo en Wolf Alice). Dus wie weet.

Maar nee, eerste indruk is dat de mooiste namen vorig jaar gelost zijn. Dit had beter gekund. gemoeten.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken