Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Mja... The Killers... Dit betekent hoogstwaarschijnlijk geen The Strokes... Zeer pijnlijk dit :(

The Killers, als ik terugkijk naar mijn beoordeling op Festileaks van Rock Werchter 2018, tja:

"mijn tegenvallers:
1. Gang of Youths
2. The Killers
3. At the Drive-In

Mijn top 10:
1. David Byrne
2. Pearl Jam
3. Jack White
4. Nine Inch Nails
5. Nick Cave & the bad Seeds
6. Steven Wilson
7. Millionaire
8. IDLES
9. MGMT
10. Queens of the Stone Age"

Nu moet ik zeggen dat ik ook wel wat geëvolueerd ben door:
- het album Imploding the Mirage (2020): overal sterk onthaald, en dat was ook bij mij het geval. Songs als My own Soul's warning, Caution, Fire in Bone... zijn goed en gaan een meerwaarde betekenen in de setlist.
- het wat te relativeren. Ik ga mij deze keer sowieso minder ergeren aan de 'gemaaktheid'. Ze zijn van Las Vegas, het is wat 'over the top' en dat weet ik op voorhand. Ik ga de show met een korreltje zout nemen en ervan genieten (al blijft het af te wachten wat er tegenover staat in de tenten).

Ik hoop wel dat Flowers wat beter bij stem is deze keer. En dat de touring hiatus van Stoermer en Keuning voorbij is? Dat staat zo op Wikipedia, hopelijk is dit zo, want die vervangers brachten niet evenveel live.
 

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
liefst van al the strokes voor mij, maar ja...
Het gaat er mij meer om dat hun vorige optreden vrij tot zeer zwak was. Ik weet dat dat deels subjectief is, maar toch. Dan vind ik het jammer als zo'n band dan heel snel opnieuw zo'n hoge plek krijgt. Iedereen verdient uiteraard een 2de kans (anders zagen we alt-j ook nooit meer terug na hun main stage fiasco). Ik word er gewoon niet echt vrolijk van. Maar ja, de verwachtingen liggen misschien wat hoog na 2 jaar geen RW :)

Was Alt-J zo slecht? Ik heb ze ooit eens in de Barn gezien en dat was wel goed dan..
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
De Alt-J werkte niet op de Main. Iedereen zat beetje te kletsen, wachtend op Foo Fighters dat erna kwam. Ze zouden gewoon een prima Barn act zijn.
Dat ze op een gegeven moment een nummer 3 keer opnieuw moesten in starten hielp ook niet echt mee
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Hoe zeker zijn we eigenlijk van The war on drugs als co head voor pearl Jam? Ik hou eigenlijk nog enigzins de hoop op voor The National op die spot.
Door meerdere insiders bevestigd, dus lijkt me een zekerheid.
Buiten dat, 'TWOD hopen en The National krijgen' is voor mij van dezelfde orde als 'Kendrick hopen en Imagine Dragons krijgen' en 'hopen op The Strokes en The Killers krijgen'...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Op donderdag en vrijdag mist nog een co-head. Ook heb ik mentaal nog niet kunnen verwerken dat 21p en ID de headliner posities opvullen op de zaterdag ?.
Niet elke dag krijgt een coheadliner. Bij Pearl Jam en Metallica verwacht ik niet meer een naam als the strokes.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Was Alt-J zo slecht? Ik heb ze ooit eens in de Barn gezien en dat was wel goed dan..
In the barn waren ze super! Op de main stage stonden ze totaal niet op hun plek (wie zet die daar ook voor Foo Fighters, dat was gewoon gemeen). Maar daarnaast leken ze ook extreem zenuwachtig (of zat).
 
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Alt-J op het hoofdpodium als headliner in 2015 op Pukkelpop was heel goed te doen hoor.
Op Werchter sloeg het inderdaad een beetje dood, ook veel gepraat door het publiek die op de Foto Fighters zaten te wachten.
Dus ze kunnen een hoofdpodium wel aan, maar in de Barn toch meer op zijn plek.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken