Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.152
5.455
liefst van al the strikes voor mij, maar ja...
Het gaat er mij meer om dat hun vorige optreden vrij tot zeer zwak was. Ik weet dat dat deels subjectief is, maar toch. Dan vind ik het jammer als zo'n band dan heel snel opnieuw zo'n hoge plek krijgt. Iedereen verdient uiteraard een 2de kans (anders zagen we alt-j ook nooit meer terug na hun main stage fiasco). Ik word er gewoon niet echt vrolijk van. Maar ja, de verwachtingen liggen misschien wat hoog na 2 jaar geen RW :)
Natuurlijk, ik wou ook dolgraag The Strokes. Ter illustratie, mijn 2,5 jarig zoontje draagt regelmatig een bandshirt van The Strokes, ik had ook BKS tickets en zag enorm uit naar die RW show. Maar ik denk dat het moeilijk is geworden na de 2020 ontgoocheling. Je weet ook niet wat er speelt vanuit The Strokes zelf. Heb ook begrepen dat ook BKS ze niet zal hebben, is ook met reden.
Soit, RW had ook Royal Blood er kunnen zetten (zullen nu een trapje lager spelen lijkt me), en dan vonden we die te klein als sub.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.516
4.367
Zeeeer vreemd, ik heb niemand iets positief horen zeggen over the killers in 2018. Zelf nog nooit live gezien, dus wss pik ik ze wel mee, maar toch vreemd om ze dan weer te boeken
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.152
5.455
Zeeeer vreemd, ik heb niemand iets positief horen zeggen over the killers in 2018. Zelf nog nooit live gezien, dus wss pik ik ze wel mee, maar toch vreemd om ze dan weer te boeken
Simpel hoor, heeft te maken met het 2020 contract en Macca die blijkbaar een losse show gaat spelen.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
839
565
Zeeeer vreemd, ik heb niemand iets positief horen zeggen over the killers in 2018. Zelf nog nooit live gezien, dus wss pik ik ze wel mee, maar toch vreemd om ze dan weer te boeken
Ik anders wel, waar ik stond was dat echt wel een feestje. Wordt een leuke zondag. Had persoonlijk ook liever the strokes gehad maar komt mss nog?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik herhaal, het blijft RW. Fris of niet, Voor RW is dat een tent naam, en ze moeten ook zorgen dat de partnerfestivals de geschikte grote namen krijgen.
Als dat voor RW een tentnaam is, dan houdt het op natuurlijk. Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk, want dit is écht een grote naam die gewoon is de main stages te headlinen. Als je die dan voor een gegarandeerde ticketseller als RHCP kunt boeken, moet je dat gewoon doen imo.

Benieuwd wat men dan wel gaat doen in 2023 om de Kendrick ticketkopers toch iet of wat tegemoet te komen, want die hebben voorlopig nog totaal geen waardige vervanger op deze editie (en als men deze weg voortzet, ook niet in 2023).
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Ik anders wel, waar ik stond was dat echt wel een feestje. Wordt een leuke zondag. Had persoonlijk ook liever the strokes gehad maar komt mss nog?

Idem, ik vond The Killers in 2018 ook echt goed en waar wij stonden was het ook echt wel een feestje toen. Dat het een naam is die hier op het forum niet warm onthaald zou worden, was wel te verwachten natuurlijk. Ik ben er blij mee alleszins.

En je kan fan zijn of niet, maar met The Killers als sub, maak je die zondag toch alvast 'stacked' wat mij betreft.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en Timmetje

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
He bah. Dit had van mij echt niet gehoeven. Fan van het oude werk maar wat was de 2018 show matig tot slecht. Alleen gered door een Mr. Brightside aan het einde. Zouteloze boeking en jammer dit.
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.152
5.455
Als dat voor RW een tentnaam is, dan houdt het op natuurlijk. Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk, want dit is écht een grote naam die gewoon is de main stages te headlinen. Als je die dan voor een gegarandeerde ticketseller als RHCP kunt boeken, moet je dat gewoon doen imo.

Benieuwd wat men dan wel gaat doen in 2023 om de Kendrick ticketkopers toch iet of wat tegemoet te komen, want die hebben voorlopig nog totaal geen waardige vervanger op deze editie (en als men deze weg voortzet, ook niet in 2023).
Denk dat die gewoon al geboekt was voor Dour btw. Want is dacht ik ook geen entourage dat weigerachtig was tov tenten, en had hem al is horen vallen.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
839
565
Natuurlijk, ik wou ook dolgraag The Strokes. Ter illustratie, mijn 2,5 jarig zoontje draagt regelmatig een bandshirt van The Strokes, ik had ook BKS tickets en zag enorm uit naar die RW show. Maar ik denk dat het moeilijk is geworden na de 2020 ontgoocheling. Je weet ook niet wat er speelt vanuit The Strokes zelf. Heb ook begrepen dat ook BKS ze niet zal hebben, is ook met reden.
Soit, RW had ook Royal Blood er kunnen zetten (zullen nu een trapje lager spelen lijkt me), en dan vonden we die te klein als sub.
Klopt helemaal , als je rhcp zet met daaronder the killers en iets als royal blood heb je al een prima werchter dag
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
In 2018 kwamen ze net na Anderson.Paak en dat was op vlak van sfeer niet te overtreffen. Maakte het contrast net zo groot denk ik.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
541
404
Objectief gezien is The Killers als sub gewoon een hele goeie boeking.
Ik was er niet bij in 2018, maar dat heeft blijkbaar geen goede indruk gemaakt:rolleyes:
Maar kan me niet voorstellen dat 'niemand' er positief over was. He gros van de mensen heeft volgens mij gewoon een goed, fijn en toegankelijk feestje tijdens The Killers. Maar goed, zeker weten doe ik het uiteraard niet, want ik was er dus niet bij.

En als dit 'plastic' is noem ik het maar 'plastic fantastic':p
Voor minder 'plastic' muziek, die ik zeker ook kan waarderen, verwijs ik jullie naar The Barn op dat moment;)
Dan is het misschien nog lekker rustig ook, omdat er veel mensen voor de mainstage staan.

Ik heb ze nog nooit gezien en ook semi-fan dus ben wel erg blij :)
 
  • Leuk
Waarderingen: EngineNr9 en zero

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Objectief gezien is The Killers als sub gewoon een hele goeie boeking.
Ik was er niet bij in 2018, maar dat heeft blijkbaar geen goede indruk gemaakt:rolleyes:
Maar kan me niet voorstellen dat 'niemand' er positief over was. He gros van de mensen heeft volgens mij gewoon een goed, fijn en toegankelijk feestje tijdens The Killers. Maar goed, zeker weten doe ik het uiteraard niet, want ik was er dus niet bij.

En als dit 'plastic' is noem ik het maar 'plastic fantastic':p
Voor minder 'plastic' muziek, die ik zeker ook kan waarderen, verwijs ik jullie naar The Barn op dat moment;)
Dan is het misschien nog lekker rustig ook, omdat er veel mensen voor de mainstage staan.

Ik heb ze nog nooit gezien en ook semi-fan dus ben wel erg blij :)
Ja, weet je, hier heb je ook wel gelijk in. Mijn eerste reactie is hard en negatief. Maar van een afstandje is The Killers boeken als sub van RHCP (festival exlusive) natuurlijk erg sterk. En ze blijven een aantal topnummer hebben waar ik ook wel weer van zal genieten. Ik hoop alleen heel erg hard dat de show wat opgepoetst is zonder al die pijnlijke stiltes tussendoor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken