Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
263
132
Twenty One Pilots wordt hier zwaar onderschat. Hebben echt zo'n goeie albums in my opinion.
21 Pilots wordt niet alleen op het RW forum onderschat. Op het Pinkpop forum vind ik mensen net zo negatief overkomen.

Die gasten zetten live echt een gigantische show neer, hebben onderschatte muziek, en zijn gewoon echt goede muziekanten.

Kan me herinneren dat de Lowlands show van hen een tijdje online heeft gestaan op Youtube. Die show blijft me verbazen.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Ik weet dat we op Werchter nooit dezelfde sfeer gaan moeten verwachten, maar iedereen die zich afvraagt waarom The Killers vier jaar later opnieuw in een hoge spot geboekt staan....


Exact hierom dus. Omdat ze met nummers als Mr Brightside dit kunnen doen met een publiek van 80 000 man. Dat maakt ze gewoon het soort headliner die je als major altijd wil hebben.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Herhaling, moet je er maar bij nemen, kijk naar wat er tourt. Het is wat het is, iets 'al lang geleden' is er gewoon niet.
The Strokes en Dua Lipa als ik naar de andere affiches kijk, maar die eerste zijn verbrandt door 2020 en de ander verwacht ik nog ergens als ze dat 2de Sportpaleis kan verkopen.
Het had ook nog F+TM, Muse of KOL kunnen zijn. En hoe meer ik er over denk hoe meer ik KOL-PJ nog zie gebeuren.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Ik weet dat we op Werchter nooit dezelfde sfeer gaan moeten verwachten, maar iedereen die zich afvraagt waarom The Killers vier jaar later opnieuw in een hoge spot geboekt staan....


Exact hierom dus. Omdat ze met nummers als Mr Brightside dit kunnen doen met een publiek van 80 000 man. Dat maakt ze gewoon het soort headliner die je als major altijd wil hebben.
ZIN IN!
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
21 Pilots wordt niet alleen op het RW forum onderschat. Op het Pinkpop forum vind ik mensen net zo negatief overkomen.

Die gasten zetten live echt een gigantische show neer, hebben onderschatte muziek, en zijn gewoon echt goede muziekanten.

Kan me herinneren dat de Lowlands show van hen een tijdje online heeft gestaan op Youtube. Die show blijft me verbazen.
Ik vind 21 pilots ook zeker niet slecht.
Moet wel zeggen dat het de tweede keer (013 en sziget) niet meer heel verrassend is...
Ik zal uiteraard niet verklappen wat ze allemaal doen in de show, maar de 2e keer was het voor mij niet meer heel spectaculair.
Het is ook een erg gelikte show, wat je als iets goeds of iets slechts kan zien, afhankelijk van je smaak.

Verder denk ik dat mensen het vooral jammer vinden dat ze zo'n hoge spot innemen.
Het zou volgend jaar bijv. prima kunnen dat ze headliner zijn samen met imagine dragons.
Commercieel gezien natuurlijk super interessant voor de zaterdag, ook heel benieuwd wat de zaterdag doet qua kaartverkoop.
Maar qua statuur is het wel ff wat anders (voor de mensen op dit forum) als een combi peppers/ killers
Of bijv Pearl Jam/ WOTD
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.230
4.814
21 Pilots wordt niet alleen op het RW forum onderschat. Op het Pinkpop forum vind ik mensen net zo negatief overkomen.

Die gasten zetten live echt een gigantische show neer, hebben onderschatte muziek, en zijn gewoon echt goede muziekanten.

Kan me herinneren dat de Lowlands show van hen een tijdje online heeft gestaan op Youtube. Die show blijft me verbazen.
We onderschatten het niet, we vinden er gewoon niet heel veel aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Herhaling, moet je er maar bij nemen, kijk naar wat er tourt. Het is wat het is, iets 'al lang geleden' is er gewoon niet.
The Strokes en Dua Lipa als ik naar de andere affiches kijk, maar die eerste zijn verbrandt door 2020 en de ander verwacht ik nog ergens als ze dat 2de Sportpaleis kan verkopen.
Het had ook nog F+TM, Muse of KOL kunnen zijn. En hoe meer ik er over denk hoe meer ik KOL-PJ nog zie gebeuren.
+ al zeker Stromae, Tyler, the Creator, Asap Rocky en wie weet wat er nog allemaal bij komt eens de namen van bv Bilbao BBK en Roskilde zijn aangekondigd (bv The Weeknd, Cardi B, Tame Impala toch nog in juli ...). En ja ik zie in al deze namen een potentiele co-headliner/sub of dansafsluiter na de grote headliner.

Maar je kan ook voor minder herhaling gaan door gewoon eens van festival te wisselen. Waarom staat PJ elke 2 jaar iig op RW? Waarom kan je die niet eens op Classic zetten? En omgekeerd. Waarom zet je Bruce Springsteen eens niet op het gewone RW ipv TW Classic? Ook zo kan je voor meer variatie zorgen op RW.
 
  • Leuk
Waarderingen: waldorf

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Ben blij toch ook positieve geluiden over de line-up te lezen!

Ik hink zelf op twee gedachten waarbij er eentje dominanter is dan de andere. De dominante gedachte is simpelweg mijn persoonlijke mening. Ik ben zeer content met deze namen. PJ pas een keer gezien (ook op RW, vond het top) en Metallica is altijd vet om live te zien. Daarnaast met RHCP en The Killers een headline duo met een matige live reputatie maar veel hits die ik vroeger grijs gedraaid heb, dus ook dat wordt genieten. Naar TOP ben ik erg nieuwsgierig, vind hun muziek best goed eigenlijk. Alleen ID en FNM hoeven van mij niet echt, zeker ook omdat ik die laatste al op GRaspop voorbij zie trekken. Daarnaast speelt ook mee dat ik samen met mijn neefje ga, zijn eerste festival. En als je dan deze bak namen voor de eerste keer kunt zien, dan wordt je erg verwend.

De minder dominante mening is die van de 'neutrale' festivalvolger, in hoeverre dat lukt. Het is een line-up met heel veel herhaling en bijzonder weinig variatie aan de bovenkant. Ik heb vertrouwen in het totaalplaatje maar een andersoortige boeking zoals Taylor Swift had ik best tof gevonden. De criticasters op deze rij namen kan ik dus best volgen. Maar ja, ik vind de namen wel bijna allemaal tof. Dus de slotsom? Ik heb er zin in!!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.332
Ik weet dat we op Werchter nooit dezelfde sfeer gaan moeten verwachten, maar iedereen die zich afvraagt waarom The Killers vier jaar later opnieuw in een hoge spot geboekt staan....


Exact hierom dus. Omdat ze met nummers als Mr Brightside dit kunnen doen met een publiek van 80 000 man. Dat maakt ze gewoon het soort headliner die je als major altijd wil hebben.
Maar dit was Glasto, waar deze band wordt onthaald als halve Britten. Het is met net dezelfde show dat ze dat cringefest op RW hebben laten passeren he.

Je moet voor de grap eens lezen in het 2018 topic wat we (als in: zowat alle forumleden die het zagen) daarvan vonden... Ik haalde het einde (mr Brightside) alvast niet. En heb deze boeking vooraf nog hard lopen verdedigen trouwens. Er is iets met deze band gebeurd waardoor ze heel erg nep overkomen. Een holle show die je ook van stadsgenoten ID zou verwachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
+ al zeker Stromae, Tyler, the Creator, Asap Rocky en wie weet wat er nog allemaal bij komt eens de namen van bv Bilbao BBK en Roskilde zijn aangekondigd (bv The Weeknd, Cardi B, Tame Impala toch nog in juli ...). En ja ik zie in al deze namen een potentiele co-headliner/sub of dansafsluiter na de grote headliner.

Maar je kan ook voor minder herhaling gaan door gewoon eens van festival te wisselen. Waarom staat PJ elke 2 jaar iig op RW? Waarom kan je die niet eens op Classic zetten? En omgekeerd. Waarom zet je Bruce Springsteen eens niet op het gewone RW ipv TW Classic? Ook zo kan je voor meer variatie zorgen op RW.
Asap zal wel zen Dour show inhalen zeker? Anders kon hij mee met de Peppers op zondag zoals bij de rest van de tour.
Tyler kan een nipte misser zijn tourt in Juni door Europa hangt ervan af wanneer hij Roskilde doet, eind juli (22/7) staat hij in Nieuw-Zeeland, denk dat hij er nog wel kan/zal staan.
The Weeknd gaan we niet op festivals moeten verwachten denk ik. Cardi B zit met die Dour 21 datum (in veel van deze acts speelt die vervelende LN monopolie in ons land). Tame Impala is al jaren een gemis, zeker voor zo een afsluitend slot. Maar dat is verder wachten op die andere festivals, die totaalevaluatie/afrekening zal wel volgen als iedereen tegen Maart/April zen line-ups eruit heeft.

Wie verkoopt er gemakkelijker een dagprogramma, PJ of The Boss, die 2de zeker?

Conservatieve Werchter programmering dit jaar dat is zeker.
2020: PJ, The Strokes, FNM - TOP - Kendrick, SOAD, Taylor Swift, Billie Eilish (Boutique pop-up, ze hadden haar beter mee op de RW vrijdag gezet toen ach, vijgen na pasen), Killers - Sir Macca.
2022: PJ, Metallica, FNM - TOP - ID, Killers-RHCP, Gorillaz - Stromae, Placebo-Nick Cave, (The Boss?)
2020 = ballen, benieuwd wat er met die dat niet lijken te touren gaat gebeuren? (nieuwe kans in 2023?) En 2022 = zekerheid natuurlijk.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Maar dit was Glasto, waar deze band wordt onthaald als halve Britten. Het is met net dezelfde show dat ze dat cringefest op RW hebben laten passeren he.

Je moet voor de grap eens lezen in het 2018 topic wat we (als in: zowat alle forumleden die het zagen) daarvan vonden... Ik haalde het einde (mr Brightside) alvast niet. En heb deze boeking vooraf nog hard lopen verdedigen trouwens. Er is iets met deze band gebeurd waardoor ze heel erg nep overkomen. Een holle show die je ook van stadsgenoten ID zou verwachten
Das een persoonlijke mening. Ik ben geen fan van dat soort glittershows maar vond t best goed in 2018. En als je de reacties bekijkt op de aankondiging , vergeleken met die op ID lijkt me een groot deel vh publiek dat te vinden. Ik zag ze lang geleden in vorst. Toen rockten ze mss meer. Maar intussen zijn ze uitgegroeid tot een band met een enorme hitcatalogus. Hun laatste album vond k weer beter. En in 2018 was t 1 groot feest . Als je die dan als sub voor de rhcp zet heb je een sterke combo en mooi einde van je festivalweekend
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
We onderschatten het niet, we vinden er gewoon niet heel veel aan.
Wie zijn "we" natuurlijk.
Ik zag ze in paleis 12 en vond ze best goed , was verrast . Zie ik er een headliner in, niet echt. Maar ze kunnen mss wel de verrassing van het weekend worden. Goede muzikanten die het live gewoon heel goed brengen
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Wie zijn "we" natuurlijk.
Ik zag ze in paleis 12 en vond ze best goed , was verrast . Zie ik er een headliner in, niet echt. Maar ze kunnen mss wel de verrassing van het weekend worden. Goede muzikanten die het live gewoon heel goed brengen

In Ziggo Dome waren ze ook fantastisch. Denk dat een hoop mensen die ze nooit live hebben gezien blij verrast zullen zijn.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Maar je kan ook voor minder herhaling gaan door gewoon eens van festival te wisselen. Waarom staat PJ elke 2 jaar iig op RW? Waarom kan je die niet eens op Classic zetten? En omgekeerd. Waarom zet je Bruce Springsteen eens niet op het gewone RW ipv TW Classic? Ook zo kan je voor meer variatie zorgen op RW.
Waarom Bruce op TW zetten als diee in zijn eentje al 60000 kaarten verkoopt?
(En dat kan PJ niet)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken