Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Nee maar geruchten wijzen in de richting van TWOD en QOTSA.

Natuurlijk, geruchten wezen ook in de richting dat The Killers op een aparte Bruce Springsteen-dag gingen staan. Kwam van @martin2 die aangaf dat Bruce naar de Werchterwei komt met een "geweldige support" en @martin2 de post van @visdave34, die The Killers aangaf, likete.

The War on Drugs zou ook nog passen als act voor Bruce Springsteen natuurlijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
What's in a name, sub voor Metallica of Pearl Jam is ook een nette plek op het affiche hoor ;-).
Maar aan de andere kant wens je geen enkele andere band die plek toe. Ik heb al een Placebo, Nine Inch Nails, dEUS en zelfs Jack White zien platvallen tegen een ongeïnteresseerde vol vol PJ/matallicafans.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
395
244
Maar aan de andere kant wens je geen enkele andere band die plek toe. Ik heb al een Placebo, Nine Inch Nails, dEUS en zelfs Jack White zien platvallen tegen een ongeïnteresseerde vol vol PJ/matallicafans.

Doen we gewoon the Strokes als afsluiter in the Barn. Wat een mooi feestje zal dat zijn zeg ?.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Blijkbaar kon er dus écht geen andere plek gevonden worden voor The Killers' TWC-show van 2020, dus dan maar doorgeschoven. Een "oopsie, weer een ongelukje en we kunnen er niets aan doen" van de organisatie. Ik haak af. Dit is één van de meest basic headliner-reeksen uit de moderne geschiedenis van RW. Het aantal bands op herhaling is echt ongezien, al een geluk dat straks Gorillaz op Boutique 'mocht' staan.

En idd, die headline show van The Killers was echt klein bier tegenover wat London Grammar bij zonsondergang presteerden.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Azijn is het enige product in de afslag precies. Dat Werchter je festival niet is weten we al enkele edities. Vond dit wel een leuke btw

tRv4mPl.jpg
Een line up door jezelf gemaakt voor de 20 of 21 editie waar je zelf mee kon leven, want de zuurte was beduidend minder. Have at it, maar buiten RATM was dit toch ook maar meh.
Constant verkondigen dat het je ding niet is is 1. Maar wat jij hier al enkele weken verkondigd, begint er echt over te gaan. En dat met 7 van de 100 namen op 1 van de meest mainstream festivals ter wereld... Dan mogen die 93 anderen nog in het puristische straatje passen het zal NOOIT goed zijn want de leeftijd, want te gitaar, want te wit, want te veel testosteron, want te vaak, etc over en over en over.
Je bent even grijsgedraaid als deze headliners.
 
  • Haha
Waarderingen: Rockbeer

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik zie eerlijk gezegd niet in wat het azijn precies in m'n post is, of bedoel je de "meest basic headliner reeks uit de moderne geschiedenis van RW", then I'll take it lol. Het is wel geestig, de ene keer druk ik m'n eigen mening te hard door omdat ik 'iets' (zij het hiphop, meer vrouwen..) wil wat zogezegd totaal niet in het brand van RW past, de andere keer is m'n gooi naar een realistisch lijkende poster.. niet spannend genoeg? Wat is het nu.

Mensen kopen, vermoed ik, in eerste instantie tickets voor headliners, right? Als Pearl Jam, The Killers en binnenkort QOTSA er 'pas' in 2018 stonden en Imagine Dragons in 2017, dan vind ik dat, ja, overdreven. Maar het is zoals het eerder al werd gezegd vandaag eerder de combinatie van de reeds aangekondigde namen die het hem op dit moment doet. Ik heb het over de headliners hè, en enkel dat. Niet de tig kleinere namen of de barnheadliners van 2020 waar we de namen toch zo goed als allemaal van weten. Is mijn kritiek onterecht dan? Zeg maar, hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ik ben uiterst tevreden met deze groep headliners. En zolang Kings of Leon en Editors niet op de bill staan valt het allemaal wel mee met de herhaling ;-) Ik zou vooral Kings of Leon overigens heel hard toejuichen.
Jippie! Ben ik ten minste niet de enige hier. Al zijn ID en 21P niet helemaal mijn ding.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
395
244
Hier ook zeker content met de meeste namen hoor. Kijk echt uit naar FNM. Ik ben benieuwd welke spot zij pakken. Wat denken jullie? Barn headliner of toch mainstage?
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Voor mij zijn de must see´s tot nu toe Pearl Jam, Metallica, Faith No More en Red Hot Chili Peppers. Daarnaast wil ik The Killers ook nog wel zien, maar daar moet ik na 2018 (zelf niet geweest) nog wat overtuigingswerk bovenhalen om de rest mee te krijgen. 21 pilots niet verkeerd om eens mee te pikken. Enkel Imagine Dragons moet ik echt niet zien, een van mijn eerste concerten, maar nu echt niet mijn ding meer en ik wil die leuke herinneringen van toen zo houden
Hier ook zeker content met de meeste namen hoor. Kijk echt uit naar FNM. Ik ben benieuwd welke spot zij pakken. Wat denken jullie? Barn headliner of toch mainstage?
Ik gok terug op MS, maar in de barn tijdens ID zou wel een geweldige sfeer geven ipv op de main voor ID met al die wachtende mensen
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Ach herhalingen. De goede oude Faithless tijd gemist denk ik ?. Die flikten het zelfs om in een set van 1u15 2x God is a dj te spelen (en dat duurde telkens 10min per keer).
Bands op herhaling laten komen of te snel terug is een typisch oud zeer van RW.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Hier ook zeker content met de meeste namen hoor. Kijk echt uit naar FNM. Ik ben benieuwd welke spot zij pakken. Wat denken jullie? Barn headliner of toch mainstage?
Zou me niet verassen als ze in the barn staan met 21p en ID op de main. De voorgaande keer speelden ze op de main stage maar dat kwam door het wegvallen van de Foo Fighters. Op Pinkpop stonden ze dat jaar op de 3fm stage.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Als Rock Werchter het voor elkaar krijgt om Faith No More de Barn te laten headlinen hebben ze voor mij drie waanzinnige headliners (Pearl Jam, Metallica, Faith No More).... Red Hot Chili Peppers + The Killers op de laatste dag met de meezinghits om af te sluiten en een dag erop nog Rammstein op de weg terug naar huis voor het afkicken. Godverdomme wat heb ik een zin in 2022!

Ik ben ook benieuwd wat de rol van Faith No More als co-headliner op Graspop verder betekent voor de positie op Rock Werchter. Voor het gevoel is het dan toch wel vreemd als ze op Rock Werchter als soort voorprogramma van twee grote pop-headliners fungeren, terwijl de headlinespot van The Barn juist dat magische geeft dat op Graspop niet zal zijn.
 

guillaume

Playlistbediener
25 nov 2019
24
47
Ik lees alles maar reageer niet zoveel.

Nu even zeggen dat ik zelf ook heel tevreden ben met de line-up.

Pearl Jam nog nooit gezien maar schijnt altijd goed te zijn live en zijn toch legendarisch.

Metallica heeft er al een hele tijd niet gestaan, wel al gezien maar hebben genoeg goeie muziek dat ze nu wel al een paar songs zullen spelen die ik nog niet live hoorde.

Faith No More staat al lang hoog op mijn lijst om te zien, Mike Patton blijft een fantastisch zanger, zo benieuwd naar live.

Imagine Dragons ok suckt.

Twenty One Pilots wordt hier zwaar onderschat. Hebben echt zo'n goeie albums in my opinion.

The Killers heb ik nog niet gezien maar zondag opt gemakje eindigen en lekker meezingen chill. RHCP al gezien maar nu met Frusciante, nog meer lekker meezingen en 4 toppers aan het werk zien.

Maar ik versta zeker dat er ook mensen zijn die deze namen maar niets vinden, hoop voor jullie dat er een mooie undercard komt...
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Ik vind dus ook dat Twenty One Pilots wordt onderschat, al heb ik ze nog nooit gezien. In 2019 had ik de kans op Pukkelpop, maar ik besloot dat ik mijn festival wilde eindigen met The National. (TOP zou gewoon nog erna optreden, maar dan op de Main Stage) Dit gaf me zo’n fijn gevoel dat ik het gewoon wilde eindigen daarmee: het was goed. Het heeft zijn voordelen om in je eentje te gaan naar een festival wat ik toen voor de eerste (en enige) keer deed: geen rekening houden met anderen en lekker doen waar je je goed bij voelt zonder je bezwaard te hoeven voelen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik ben ook benieuwd wat de rol van Faith No More als co-headliner op Graspop verder betekent voor de positie op Rock Werchter. Voor het gevoel is het dan toch wel vreemd als ze op Rock Werchter als soort voorprogramma van twee grote pop-headliners fungeren, terwijl de headlinespot van The Barn juist dat magische geeft dat op Graspop niet zal zijn.
Ja, same. Velen lijken hier te denken dat ze in de Barn zullen terecht komen, wat ik zou toejuichen en begrijpen want het is wel een beetje een mismatch met het headlinersduo. Maar denk dat Werchter daar ook wel een beetje om gekend is, dus.. Denk dat het op zich wel kan en dat ze gewoon zullen subben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken